ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

F1 Grand Prix Αμερικής : Η στρατηγική του αγώνα (Photos)

F1 Grand Prix Αμερικής : Η στρατηγική του αγώνα (Photos)

Οι μηχανικοί της Pirelli αναλύουν πως ο οδηγός της Mercedes AMG GP Lewis Hamilton, κέρδισε το δραματικό (λόγω καιρού) Grand Prix της F1 στην πίστα του Austin στο Τέξας και έτσι κατέκτησε τον τρίτο Παγκόσμιο Τίτλο στην καριέρα του.

Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton, κέρδισε το Αμερικάνικο Grand Prix και τον παγκόσμιο τίτλο του πρωταθλητή σε έναν επεισοδιακό αγώνα που εκκίνησε σε βρεγμένο οδόστρωμα και τερμάτισε σε στεγνό. Όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν με ενδιάμεσα ελαστικά και περίμεναν την κατάλληλη στιγμή που θα στεγνώσει η πίστα ώστε να βάλουν τα σλικ ελαστικά. Τόσο ο Hamilton όσο και ο άλλος οδηγός της Mercedes, Nico Rosberg που τερμάτισε δεύτερος έτρεξαν στο πρώτο μέρος του αγώνα με τα ενδιάμεσα ελαστικά και μετά χρησιμοποίησαν δυο σετ μαλακής γόμας στα άλλα δυο μέρη αγώνα.

Η χρονική στιγμή που επέλεξαν για τα pit stops αποδείχτηκε το κλειδί για τη νίκη. Οι αποφάσεις στρατηγικής λαμβάνονταν χωρίς να υπάρχουν πληροφορίες από δοκιμές σε στεγνό οδόστρωμα έτσι στις ομάδες δεν γνώριζαν το βαθμό φθοράς και πτώσης στην απόδοση των ελαστικών λόγω υπερθέρμανσης.

Το αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίστηκε δυο φορές ενώ άλλες δυο φορές υιοθετήθηκε καθεστώς «εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας». Αυτό επηρέασε τη στρατηγική, ο Hamilton δε σταμάτησε στην πρώτη εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας αλλά σταμάτησε στη δεύτερη εμφάνισή του, λίγο πριν το φινάλε.

Όσοι σταμάτησαν στην πρώτη εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας φάνηκε ν’ αποκτούν ένα πλεονέκτημα που εξανεμίστηκε στη δεύτερη εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Εκεί βρήκαν την ευκαιρία ν’ ανακτήσουν έδαφος πραγματοποιώντας το πιτ στοπ τους όσοι δεν είχαν σταματήσει ακόμη.

Ο Hamilton μετά τη δεύτερη και τελευταία αλλαγή ελαστικών που πραγματοποίησε, βρέθηκε στη δεύτερη θέση αλλά εκμεταλλεύτηκε την ταχύτητα των καινούργιων ελαστικών P Zero Yellow για να πάρει την πρωτοπορία, από το Rosberg, που είχε εκκινήσει από την pole. Οι κατατακτήριες δοκιμές έγιναν το πρωί του αγώνα.

Απ’ όσους έκαναν 3 αλλαγές ελαστικών πιο ψηλά στην τρίτη θέση τερμάτισε με τη Ferrari, ο Sebastian Vettel. Ο Vettel έβαλε στο δεύτερο pit stop τη γόμα μέσης σκληρότητας σε αντίθεση με τη μαλακή που χρησιμοποιούσαν οι αντίπαλοί του. Παρά ταύτα χρησιμοποίησε ξανά τη μαλακή στο τρίτο pit stop που έκανε στη δεύτερη εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο Vettel είχε εκκινήσει από την 13η θέση.

Καθώς ο αγώνας εκκίνησε υπό βροχή δεν υπήρχε υποχρέωση από τους οδηγούς να χρησιμοποιήσουν και τις δυο διαθέσιμες γόμες slick ελαστικών. Οι περισσότεροι οδηγοί επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν την πιο γρήγορη γόμα στο στεγνό μέρος του αγώνα. Ο Vettel ήταν ο πρώτος από τους κορυφαίους που επέλεξε την πιο ανθεκτική, γόμα μεσαίας σκληρότητας.

Ο Sergio Perez με τη Force India ήταν ο μόνος οδηγός που επέλεξε στρατηγική ενδιάμεσα/ μαλακή/μέση γόμα και τερμάτισε πέμπτος αφού άλλαξε ελαστικά 2 φορές. Ο μεγαλύτερος αριθμός pit stop πραγματοποιήθηκε από τον οδηγό της Sauber, Felipe Nasr που σταμάτησε 5 φορές και παραταύτα κατάφερε να βαθμολογηθεί τερματίζοντας ένατος.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σχολίασε: «Μετά από πολλές καθυστερήσεις και μπόρες τελικά είχαμε αγώνα. Όμως ο αγώνας ξεκίνησε υπό βροχή και είχε μια γοητευτική διακύμανση τακτικών και δε στηρίχτηκε μόνο σε δράση στην πίστα. Καθώς δεν υπήρξαν δοκιμές σε στεγνό οδόστρωμα, αναπόφευκτα οι ομάδες αντιδρούσαν, διαβάζοντας τις εναλλαγές στις συνθήκες. Ωφελήθηκαν και κέρδισαν οι οδηγοί που μπορούσαν να συνεργαστούν καλύτερα με τις ομάδες. Συγχαρητήρια στο Lewis που κέρδισε τον 3ο παγκόσμιο τίτλο μετά από μια σπουδαία σεζόν. Μέχρι το τέλος, το αποτέλεσμα του αγώνα ήταν ανοιχτό είχαμε ένα συναρπαστικό φινάλε. Το άξιζαν πάνω απ’ όλα οι θεατές μετά από ένα βροχερό Σαββατοκύριακο που θα τους μείνει αξέχαστο».

Περισσότεροι γύροι ανά γόμα

  • Μαλακή γόμα ελαστικού: Alonso (30 γύροι)
  • Μέση γόμα ελαστικού: Perez, Rossi (29 γύροι)
  • Ενδιάμεση γόμα ελαστικού: Rosberg, Ricciardo, Kvyat, Raikkonen,
  • Perez, Hulkenberg, Sainz (19 γύροι)

Προβλέψεις και αποτελέσματα

Οι μηχανικοί της Pirelli προέβλεψαν πως η στρατηγική δυο αλλαγών θα ήταν η καλύτερη επιλογή για τον αγώνα των 56 γύρων. Βέβαια ήταν δύσκολο να εκτιμήσει κανείς πως θα γίνει αυτό καθώς πριν τον αγώνα, δεν υπήρχαν δεδομένα για στεγνό οδόστρωμα. Ο Hamilton σταμάτησε 2 φορές εκκινώντας με τα ενδιάμεσα ελαστικά και βάζοντας τη μαλακή γόμα στον 18ο και στον 43ο γύρο. Μια παρόμοια στρατηγική ακολούθησε και ο Rosberg.