ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Από το… Bubble Travel στο Workations: Αυτά είναι τα νέα trends στον Τουρισμό

Από το… Bubble Travel στο Workations: Αυτά είναι τα νέα trends στον Τουρισμό

Νέες τάσεις στον τουρισμό διαμορφώνονται συνεχώς σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς η πανδημία και τα δεδομένα που διαρκώς ανατρέπονται, απαιτούν… αέναη προσαρμογή.

Οι ανακατατάξεις που δημιούργησε η πανδημία του κορωνοϊού στον Τουρισμό παγκοσμίως, δεν συγκρίνονται με τις επιπτώσεις σε κανέναν άλλο τομέα. Το ρευστό περιβάλλον αλλά και η ανάγκη των ανθρώπων να ταξιδέψουν επιχειρείται να συνδυαστούν με τον πιο ασφαλή τρόπο και αυτό προκαλεί αλυσιδωτές αντιδράσεις, σε μια σειρά από παράγοντες που επηρεάζονται άμεσα ή έμμεσα. Αυτό σημαίνει πρωτίστως, πως από το ξέσπασμα της πανδημίας και ειδικά από την πρώτη φάση περιορισμού της, μετά το πρώτο παγκόσμιο lockdown, δημιουργούνται συνεχώς νέες τάσεις στον τουρισμό – άλλες θεωρούνται προσωρινές, άλλες φαίνεται πως «ήρθαν για να μείνουν», όπως μια σειρά από συνέπειες της πανδημίας που φαίνεται πως θα αποτελούν μέρος της ζωής μας από εδώ και στο εξής.

Ο ταξιδιωτικός οργανισμός Amadeus διέκρινε και κατηγοριοποίησε τέσσερις κυρίαρχες νέες τάσεις στον τουρισμό, που φαίνεται πως επικρατούν σε παγκόσμιο επίπεδο:

Bubble Travel: Ταξιδεύουμε σε «φούσκες»

Το Bubble Travel αφορά αυτό ακριβώς που λέει το όνομά του: Ταξιδεύουμε σε «φούσκες». Εδώ και περίπου 1,5 χρόνο, όλοι έχουμε εξοικειωθεί με την έννοια της κοινωνικής φούσκας που επιβάλλει η προστασία της υγείας μας, σύμφωνα με την άποψη των ειδικών. Ζούμε και λειτουργούμε μέσα σε μία κοινωνική «φούσκα», σημαίνει πως συναναστρεφόμαστε με συγκεκριμένους μόνο ανθρώπους, ώστε να περιορίσουμε τις επαφές μας και άρα τον κίνδυνο να μολυνθούμε από τον κορωνοϊό. Κάτι αντίστοιχο καλούμε να κάνουμε και όταν ταξιδεύουμε. Εξ’ ορισμού μιλάμε για μία διαφορετική «φούσκα» από αυτή της καθημερινότητας, όμως και πάλι καλούμαστε να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον όσο το δυνατόν πιο συγκεκριμένο γίνεται – ώστε να είναι και όσο πιο ασφαλές είναι δυνατόν.

Workcations: Διακοπές με την εργασία μας

Workcations είναι ο νέος όρος που εισήχθη στο… ταξιδιωτικό λεξιλόγιο παγκοσμίως και όπως εύκολα μπορεί κάποιος να υποθέσει, πρόκειται για τη σύνθεση των λέξεων work (= εργασία) και va-cations (=διακοπές). Πρόκειται για μία από τις ευκαιρίες που δημιούργησε η τηλεργασία, η απομακρισμένη εργασία και η απουσία της ανάγκης να βρισκόμαστε καθημερινά σε ένα συγκεκριμένο μέρος. Ενώ, λοιπόν, συνεχίζουμε να εργαζόμαστε και δεν κάνουμε χρήση της άδειάς μας, μπορούμε να «μεταφέρουμε» το γραφείο μας σε όποιο μέρος του κόσμου θέλουμε: Έτσι εργαζόμαστε κανονικά στο ωράριό μας, όμως δεν περνάμε τον ελεύθερο χρόνο μας «κολλημένοι» στην κίνηση, στο σούπερ μάρκετ ή σε άλλες υποχρεώσεις, αλλά στην πισίνα του ξενοδοχείου που έχουμε επιλέξει, στην κοντινή παραλία, στο Μουσείο της περιοχής που βρισκόμαστε. Κάτι σαν το business & pleasure, αλλά σε πιο… «κανονικό».

Indulgent Travel: Τα ταξίδια της απόλαυσης

Πάντοτε ταξιδεύαμε για τουρισμό με σκοπό να περάσουμε καλά, όμως σήμερα, η ανάγκη αυτή είναι πιο επιτακτική από ποτέ: Μοιάζει σαν να ανανεώθηκε μια ακατανίκητη «δίψα» του κόσμου για ταξίδι, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το Amadeus. Η αναψυχή, η διασκέδαση, η απόλαυση που προσφέρει το ταξίδι φαίνεται πως είναι ακατανίκητη στον σύγχρονο άνθρωπο και ούτε η πανδημία κατόρθωσε να την ανακόψει.

Conscious Travel: Ταξίδι με περιβαλλοντική και κοινωνική συνείδηση

Ακόμα ένα πολύ συγκεκριμένο χαρακτηριστικό των σημερινών ταξιδιωτών είναι ο τρόπος που ταξιδεύουν, έχοντας στο μυαλό τους τόσο τη σωτηρία του περιβάλλοντος όσο και την κοινωνία την οποία επισκέπτονται. Επιλέγουν όλο και περισσότερους βιώσιμους προορισμούς, καταλύματα που σέβονται τη φύση, στηρίζουν την τοπική κοινωνία και οικονομία και ενδιαφέρονται όχι μόνο να «περάσουν καλά», αλλά να γνωρίσουν εις βάθος το μέρος που ταξιδεύουν.

Ο Decius Valmorbida, πρόεδρος στο Travel του Amadeus δήλωσε σχετικά: «Τους τελευταίους 18 μήνες έχει γίνει μεγάλη συζήτηση για το πώς αλλάζει η βιομηχανία του τουρισμού. Με βάση τα δεδομένα που έχουμε στη διάθεσή μας έως τώρα, έχουμε κατορθώσει να εντοπίσουμε μερικά trends με την υψηλότερη ανταπόκριση. Η πιθανότητα τα ευρήματα αυτά να διαφοροποιηθούν, ωστόσο αποτελούν ξεκάθαρες ενδείξεις για το πώς θα εξελιχθεί τουλάχιστον το υπόλοιπο του έτους. Βρήκαμε πώς θέλουν να ταξιδεύουν οι άνθρωποι και τι ζητούν από το ταξίδι τους και το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: Θέλουν να ταξιδεύουν με ασφάλεια».

Η πανδημία και οι επιπτώσεις της αλλάζουν τον κόσμο, ξεκινώντας από τον Τουρισμό. Το βέβαιο είναι πως θα υπάρξουν πολλές ανακατατάξεις και πως στο μέλλον όλα τα σημερινά trends θα επαναξιολογηθούν πολλαπλώς και σε πολλά επίπεδα.