ΚΟΣΜΟΣ

Ν. Κορέα: «Σβήνουν» οι ελπίδες για τους 284 αγνοούμενους (vid+phs)

Ν. Κορέα: «Σβήνουν» οι ελπίδες για τους 284 αγνοούμενους (vid+phs)

Η άμμος στην κλεψύδρα λιγοστεύει επικίνδυνα και μαζί το νήμα της ζωής των 284 αγνοουμένων από το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Sewol, στη νότια ακτή της Νοτίου Κορέας, σιγά σιγά κόβεται - Σοβαρές κατηγορίες από τους συγγενείς.

Τα σωστικά συνεργεία δίνουν μάχη με το χρόνο, ωστόσο οι ελπίδες να εντοπιστεί ζωντανός κάποιος από τους αγνοούμενους κονιορτοποιούνται. Από τους 450 επιβάτες, οι 324 ήταν μαθητές από λύκειο στα περίχωρα της Σεούλ που ταξίδευαν προς ένα δημοφιλές θέρετρο, το νησί Τζετζού, 80 περίπου χιλιόμετρα νότια της ηπειρωτικής χώρας.

Μέχρι στιγμής πάντως, σύμφωνα με τα Μέσα της χώρας, γίνεται λόγος για τέσσερις νεκρούς. Την 22χρονη εργαζόμενη της ακτοπλοϊκής εταιρίας, Παρκ Ζι - Γιουνγκ, η οποία εντοπίστηκε από τους διασώστες νεκρή, τον 16 ετών μαθητή, Γιουνγκ Τσα - Γουνγκ, ο οποίος εξέπνευσε λίγη ώρα μετά τον εντοπισμό του, αλλά και δύο ακόμα άτομα (ένα από αυτά επίσης μαθητής), η ταυτότητα των οποίων δεν έχει γίνει γνωστή.

«Λαμβάνοντας υπόψη τη θερμοκρασία του νερού, το βάθος και το χρονικό διάστημα που παρήλθε, είναι απίθανο να έχει επιζήσει κάποιος παγιδευμένος», τόνισε ένας εργαζόμενος της ομάδας διάσωσης.

fsdg

«Τα κύματα έσκαγαν πάνω στο πλοίο και ξαφνικά έγειρε. Στριμωχτήκαμε και δεν μπορούσαμε να βγούμε από τις καμπίνες», δήλωσε με τη σειρά του ένας από τους τραυματίες διασωθέντες, στην κάμερα τοπικού τηλεοπτικού σταθμού, συμπληρώνοντας: «Φώναζα περίπου 30 - 40 λεπτά, αντικείμενα έπεφταν και ο κόσμος γλιστρούσε προς τα κάτω».

Ένας άλλος επιζών μαθητής υποστήριξε σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε με το δίκτυο YTN ότι άκουσε επίσης ένα δυνατό θόρυβο που συντάραξε το πλοίο, πριν αυτό σταματήσει κι αρχίζει να παίρνει κλίση.

Πολλοί από τους συμμαθητές του έχασαν την ισορροπία τους, είπε ο Λιμ Χιούνγκ Μιν, ο οποίος φόρεσε ένα σωσίβιο ακολουθώντας τις εντολές του πληρώματος, πήδηξε στην θάλασσα και κολύμπησε γρήγορα προς μια κοντινή σωστική λέμβο.

«Το νερό ήταν πολύ παγωμένο, αλλά ήθελα να ζήσω», αφηγήθηκε στο YTN.

«Η θάλασσα ήταν ήρεμη όταν το πορθμείο ξεκίνησε» υποστήριξε ένας μεσήλικας άνδρας από το νοσοκομείο όπου νοσηλεύεται, στο κρατικό δίκτυο Arirang. «Τότε, ξαφνικά, νιώσαμε ότι το πλοίο πήρε απότομα κλίση. Οι επιβάτες παγιδεύτηκαν και δεν μπορούσαν να βγουν από τις καμπίνες τους διότι δεν μπορούσαν να ανοίξουν τις πόρτες», συνέχισε.

Πολλοί επιζώντες ανέφεραν ότι έλαβαν την εντολή από το πλήρωμα να μην εγκαταλείψουν το σημείο όπου βρίσκονταν. «Το πλήρωμα μας είπε να μη μετακινηθούμε και να παραμείνουμε καθισμένοι», περιέγραψε ένας άνδρας στο κρατικό δίκτυο. «Κι έπειτα το πλοίο άρχισε να παίρνει κλίση και ήταν πολύ δύσκολο να βγούμε», περιγράφει.

Το πλήρωμα εξέπεμψε ένα σήμα κινδύνου στις 08:58 το πρωί (02:58 ώρα Ελλάδας). Η ακτοφυλακή ανέφερε ότι πήρε κλίση και άρχισε να πλημμυρίζει. Δύο ώρες αργότερα βυθίστηκε... Το βάρους 6.835 τόνων, μήκος 146 μέτρων και πλάτους 22 μέτρων, Sewol, το οποίο κατασκευάστηκε το 1994, είχε τη δυνατότητα μεταφοράς 900 και πλέον επιβατών και 130 οχημάτων.

dfhfgh

Στις έρευνες στις οποίες βοηθάει και το αμερικανικό ναυτικό, συμμετέχουν 72 πλοία και 18 αεροσκάφη σε ακτίνα 5 χιλιομέτρων, ενώ οι έμπειροι δύτες του στρατού, που κατάφεραν να μπουν στο βυθισμένο πλοίο, δεν εντόπισαν σορούς.

erwerwtr

«Θα πρέπει να καταβληθούν προσπάθειες ώστε να σωθεί ακόμα και ένας επιβάτης, όπως και ενδελεχής έρευνα (του πλοίου) ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν έχει μείνει πίσω κανείς. Είμαι πραγματικά συντετριμμένη από την τραγωδία», τόνισε η πρόεδρος Παρκ Γκέουν Χιε, η οποία επισκέφθηκε τη βάση των ερευνών ζητώντας να επιταχυνθούν οι ρυθμοί διάσωσης.

gfdghg

Τα αίτια του ναυαγίου δεν έχουν γίνει γνωστά, ωστόσο αυτόπτες μάρτυρες υποστηρίζουν ότι το πλοίο προσέκρουσε σε ύφαλο, ενώ ακούστηκε και ένας δυνατός θόρυβος. Η Μετεωρολογική υπηρεσία πάντως τόνισε ότι και η πυκνή ομίχλη συνέβαλλε στο δυστύχημα, την ίδια ώρα που οι ερευνητές πιθανολογούν ότι το πλοίο άλλαξε δρομολόγιο, προκειμένου να κερδίσει το χαμένο χρόνο της αργοπορημένης αναχώρησης λόγω άσχημων καιρικών συνθηκών. Κάτι που αρνήθηκαν οι αξιωματούχοι της ακτοπλοϊκής εταιρίας.

«Εάν έπεσε σε έναν ύφαλο, είναι πιθανό το πλοίο να είχε βγει εκτός πορείας» δήλωσε ο Μιν Χονγκ Κι, επικεφαλής του Οργανισμού Ναυτιλίας της Κορέας, στο Arirang, συμπληρώνοντας: «Καθώς το πλοίο έπαιρνε κλίση προς τη μία πλευρά, είναι πιθανόν τα παράθυρα να κόλλησαν ή να υπήρχαν προβλήματα με τις πόρτες του, και οι επιβάτες δεν μπόρεσαν να βγουν έξω».

Και μπορεί ο καπετάνιος του πλοίου να θεωρείται από τους καλύτερους στο χώρο, ωστόσο εκείνη την ώρα στο πηδάλιο φέρεται να βρισκόταν ο άπειρος αντικαταστάτης του.

Το μαρτύριο των συγγενών

gdfgdh

Την ίδια ώρα, 250 γονείς των μαθητών που επέβαιναν στο πλοίο μαζεύτηκαν στο λύκειο του Άνσαν, ζητώντας λεπτομέρειες για την ασφάλεια των παιδιών τους, όπως και λίστα με τα ονόματα των διασωθέντων.

Για τους γονείς των εφήβων που αγνοούνται μετά το ναυάγιο του πλοίου Sewol, το να περιμένουν για κάποιο νέο, καλό ή άσχημο, είναι σχεδόν αβάστακτο.

Η προοπτική εκατοντάδες μαθητές να έχουν χαθεί επιτείνει την αίσθηση της τραγωδίας.

Παράλληλα, σημαντική αβεβαιότητα περιβάλλει τον αριθμό των νεκρών και των αγνοουμένων, καθώς οι κορεατικές αρχές αναθεώρησαν δραστικά τις εκτιμήσεις τους μέσα στην ημέρα.

Οι επιχειρήσεις διάσωσης συνεχίζονται και κατά τη διάρκεια της νύχτας, με τη βοήθεια φωτοβολίδων, αν και οι δύτες σταμάτησαν τις προσπάθειες να εντοπίσουν επιζώντες μέσα στο πλοίο έως το πρώτο φως της ημέρας.

Παρόλα αυτά, το αίσθημα του φόβου είναι αναπόφευκτο σε εκείνους που ερευνούν τη θαλάσσια περιοχή στις νοτιοδυτικές ακτές και οι συγγενείς των αγνοουμένων αμφιταλαντεύονται μεταξύ της ελπίδας, της απόγνωσης και του θυμού απέναντι στους, όπως όλα δείχνουν, κακούς χειρισμούς των αρχών.

«Τα δάκρυά μου έχουν στεγνώσει» δήλωσε μια μητέρα στο Τζιντό, μια πόλη κοντά στο τόπο της τραγωδίας όπου έχουν συγκεντρωθεί πολλές οικογένειες. «Κρατιέμαι γερά από την ελπίδα. Ελπίζω η κυβέρνηση να κάνει τα πάντα για να φέρει αυτά τα παιδιά πίσω στις μητέρες τους», ήταν τα λόγια της.

Στην αποβάθρα στο Τζιντό, οι γυναίκες έχουν καθίσει καρφώνοντας το βλέμμα τους στη σκοτεινή, ήρεμη θάλασσα που βρίσκεται μπροστά τους, κλαίγοντας σιωπηλά με αναφιλητά.

«Καμία επιχείρηση διάσωσης»

Ο πατέρας ενός αγνοούμενου παιδιού δεν άντεξε να περιμένει. Είπε ότι ο ίδιος, μαζί άλλους 10 γονείς, πλήρωσαν ήδη 61.000 γουόν (59 δολάρια) ο καθένας για να νοικιάσουν ένα σκάφος που θα τους μεταφέρει στον τόπο του ναυαγίου, μαζί με ένα δημοσιογράφο του κορεατικού δικτύου και ένα δύτη.

«Δεν πραγματοποιείται καμία επιχείρηση διάσωσης» υποστήριξε επιστρέφοντας στο Τζιντό. «Είδαμε ξεκάθαρα ότι δεν υπήρχε καμία. Αυτό που έκαναν εκείνη τη στιγμή ήταν να σταματήσουν την επέκταση της πετρελαιοκηλίδας. Είμαι πολύ θυμωμένος. Τα μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η επιχείρηση συνεχίζεται. Είναι όλα ψέματα. Με εξοργίζουν», δήλωσε.

Με την οργή ήρθαν αντιμέτωποι και οι δημοσιογράφοι στο Τζιντό, όταν προσπάθησαν να πάρουν συνέντευξη από τις οικογένειες των αγνοουμένων ή των διασωθέντων, αλλά και η διεύθυνση του σχολείου, που σε κάποια στιγμή ανακοίνωσε λανθασμένα ότι όλοι οι μαθητές και δάσκαλοι που συμμετείχαν στην εκδρομή έχουν διασωθεί!

Διαβάστε ακόμα:

Ν.Κορέα: Βυθίστηκε πλοίο με 477 επιβάτες-Νεκροί και αγνοούμενοι

Βυθίζεται πλοίο με 350 επιβάτες ανοικτά της Νότιας Κορέας

Βύθιση πλοίου στη Ν. Κορέα: 100 επιβάτες διασώθηκαν

Νότια Κορέα: Οι πρώτες εικόνες από το μισοβυθισμένο πλοίο

Νότια Κορέα: Διασώθηκαν οι 338 σπουδαστές από το βυθισμένο πλοίο