ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ

Το Newsbomb.gr αποκαλύπτει τον «δεκάλογο» της Κιβωτού του Κόσμου

Το Newsbomb.gr αποκαλύπτει τον «δεκάλογο» της Κιβωτού του Κόσμου

Οδηγίες προς τους παιδαγωγούς της έδινε η τέως διοίκηση της Κιβωτού του Κόσμου, μέσω εντύπων που περιείχαν λίστες με κανόνες σε σχέση με τη συμπεριφορά του προσωπικού και τη διαχείριση των παιδιών.

Αρχικά περιγραφόταν η… γραμμή που έπρεπε να ακολουθηθεί. To Newsbomb.gr φέρνει στο φως τις οδηγίες αυτές, οι οποίες -ως επί το πλείστον- είναι φυσιολογικές για ένα ίδρυμα που φιλοξενεί παιδιά, ωστόσο, υπάρχουν και μερικά σημεία που χρήζουν «διευκρινήσεων».

Αρχικά περιγράφεται «η γραμμή της Κιβωτού του Κόσμου», την οποία έπρεπε όλοι οι παιδαγωγοί να ακολουθούν, προκειμένου να εκτελέσουν τα καθήκοντά τους: «Η γραμμή της Κιβωτού σε ό,τι αφορά τους παιδαγωγούς στους ξενώνες φιλοξενίας μπορεί να περιγραφεί ως εξής: Οι παιδαγωγοί βοηθούν τα παιδιά, παρέχοντας ασφάλεια και μέσα από το χτίσιμο υγιούς σχέσης, πνευματικής αγωγής και παιδαγωγικής καθοδήγησης να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες (…) Η Κιβωτός του Κόσμου είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένη, χάρη στον ιδρυτή της, πατέρα Αντώνιο, με τον πνευματικό τρόπο ζωής, ο οποίος καλλιεργεί τη ψυχή του παιδιού. Το παιδί μέσα στην Κιβωτό, υπό την καθοδήγηση του παιδαγωγού, θα γνωρίσει τις αρετές και θα εξασκηθεί σε αυτές, θα μάθει να αγωνίζεται, να πολεμάει τις κακές συνήθειες και να διορθώνει τα λάθη του».

Ένα από τα ξεχωριστά κεφάλαια στα έντυπα οδηγιών έχει τίτλο «Συνέπειες» και περιγράφει τι έπρεπε να κάνουν οι παιδαγωγοί όταν τα παιδιά παρεκτρέπονταν. Μεταξύ άλλων αναφέρεται:

«Σε μικρές συνέπειες το παιδί θα απομονώνεται σε μια γωνιά προκειμένου να σκεφτεί το λάθος του, να ζητήσει συγνώμη και να το διορθώσει. Σύμφωνα με την ηλικία του κάθεται και τα ανάλογα λεπτά (5 ετών=5 λεπτά). Σε μεγαλύτερες συνέπειες το παιδί θα στερηθεί κάτι που του αρέσει (δραστηριότητα, παιχνίδι) ή θα διορθώσει το λάθος του με κάποιες εργασίες. Προσοχή! Οι περισσότερες ακραίες συμπεριφορές μπορούν να προληφθούν αρκεί οι παιδαγωγοί να αντιληφθούν τα σημάδια έγκαιρα και να δράσουν ανάλογα και με διάκριση».

Στη συνέχεια διευκρινίζεται ότι τα παιδιά είναι αυτά που… αποφασίζουν:

«Ουσιαστικά δεν είναι ο παιδαγωγός αυτός που βάζει την συνέπεια αλλά το ίδιο το παιδί στον εαυτό του. Όταν το παιδί γνωρίζει, μέσα από τα όρια που οι παιδαγωγοί βάζουν, ποια συμπεριφορά είναι αποδεκτή και ποια όχι και επιλέγει τη λάθος συμπεριφορά, γνωρίζοντας τις συνέπειες, είναι σαν να τη διαλέγει το ίδιο. Για παράδειγμα, σε ένα παιδί που του λέμε να μη βάλει το χέρι του στη φωτιά γιατί θα καεί, όμως εκείνο το κάνει, βιώνει τη συνέπεια της πράξης του που είναι ο πόνος από το κάψιμο. Παρόμοια σε ένα παιδί που βρίζει, όταν του εξηγήσουμε ότι την επόμενη φορά που θα το κάνει θα έχει σαν συνέπεια να στερηθεί για παράδειγμα για λίγη ώρα το παιχνίδι του και αυτό το κάνει, θα βιώσει τη συνέπεια της πράξης του. Βέβαια, εδώ μπαίνει ο παράγοντας διάκριση. Για παράδειγμα, ένα παιδί που βρίζει καθημερινά και πολύ, δε μπορεί να κόψει απότομα μία τέτοια συνήθεια. Εκεί θα πρέπει να μπει συνέπεια όταν θα το κάνει συνειδητά και όχι για παράδειγμα όταν του ξεφύγει».

Στις αναλυτικότερες οδηγίες για τη «διαδικασία επιβολής της τάξης», αναφέρεται ότι όταν επικρατεί αταξία αρχικά ο παιδαγωγός κάνει παρατήρηση, δίνει εντολή για το τι ακριβώς πρέπει να γίνει (πχ «καθίστε όλοι κάτω ήσυχοι ή θα έχετε κάνει δυάδες»), δίνει αντίστροφη μέτρηση -το λίγο χρόνο που χρειάζεται- για να γίνει αυτό που πρέπει να γίνει, παρατηρεί στοχευμένα τα παιδιά που δεν υπάκουσαν την εντολή, δεν δέχεται καμία δικαιολογία, αν το κρίνει απαραίτητο θα προσθέσει στην εντολή που έδωσε και τη συνέπεια που θα έχει αυτός που δεν εκτέλεσε την εντολή και αφού επανέλθει η τάξη τότε μιλάει στα παιδιά με αρκετά χαμηλωμένο τον τόνο της φωνής του.

Σε άλλο «κεφάλαιο» των σχετικών εντύπων με τίτλο «διαδικασία επιβολής συνέπειας» αναφέρεται ότι «όταν το παιδί επιλέξει να συνεχίσει τη λάθος συμπεριφορά, ακολουθεί η συνέπεια. Το παιδί θα πρέπει να σκεφτεί το λάθος του και να βρει τρόπο να το διορθώσει. Με το τέλος της συνέπειας το παιδί οφείλει να ζητήσει συγνώμη και να αναφέρει τον τρόπο με τον οποίο θα διορθώσει το λάθος του. Δεν μένουμε στο λάθος αλλά εστιάζουμε στην προσπάθεια για τη διόρθωσή του και τη μη επανάληψή του.

Στο μεταξύ, οι δικηγόροι του πατέρα Αντωνίου αναμένεται από σήμερα Δευτέρα να προσφύγουν στις αρμόδιες εισαγγελικές Αρχές για το θέμα της αναγκαστικής απομάκρυνσής του από το κοιτώνα όπου ζούσε μαζί με την πρεσβυτέρα του στη δομή του Κολωνού. Ο κ. Θρασύβουλος Κονταξής έχει δηλώσει ότι «δεν υπάρχουν περιουσιακά στοιχεία, δεν υπάρχουν σπίτια και συνεπώς αυτό που απαιτούμε είναι την επέμβαση των εισαγγελικών Αρχών». Ο άλλος δικηγόρος του πατέρα Αντωνίου, Ιωάννης Κώτσος, έχει δηλώσει:

«Βιώνουμε μία κατάσταση πλήρους κατάργησης του κράτους δικαίου, ευθείας παραβίασης του τεκμηρίου αθωότητάς του, μία κατάσταση ανθρωποφαγίας για έναν άνθρωπο που είναι και το έχει δηλώσει εξ αρχής αθώος».

Σχετικές ειδήσεις