ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Τέμπη: «Φύλλο και φτερό» το στικάκι της φωνητικής ραδιοεπικοινωνίας

Τέμπη: «Φύλλο και φτερό» το στικάκι της φωνητικής ραδιοεπικοινωνίας

Οι αρχές ελέγχουν κάθε λεπτομέρεια που να σχετίζεται με το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, μεταξύ αυτών και τα δεδομένα που προκύπτουν από τις επικοινωνίες εκείνες τις τραγικές στιγμές της σύγκρουσης, όπως και νωρίτερα.

Το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος ασχολείται ενεργά με το δυστύχημα των Τεμπών. Στελέχη της υπηρεσίας μαζί με εισαγγελέα μετέβησαν την Τρίτη το απόγευμα στο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας των σιδηρόδρομων στην Αχαρνών, σύμφωνα με πληροφορίες του Newsbomb.gr.

Εκεί, αξιοποίησαν το στικάκι που περιέχει τις κρίσιμες πληροφορίες που προκύπτουν από το σύστημα της τηλεδιοίκησης - συγκεκριμένα από το σύστημα φωνητικής ραδιοεπικοινωνίας (gsmr).

Τα στοιχεία που προκύπτουν αναμένεται να ρίξουν περισσότερο φως στην έρευνα.

Γεραπετρίτης: Σε πλήρη λειτουργία το κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα τη νύχτα του δυστυχήματος

Το θέμα της τηλεδιοίκησης στη Λάρισα και τους λανθασμένους χειρισμούς τη νύχτα του δυστυχήματος, ανέδειξε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, μιλώντας στη χθεσινή συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου στην Βουλή. Συγκεκριμένα, ο κ. Γεραπετρίτης τόνισε ότι «η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα μας παρεδόθη το 2019 κατεστραμμένη. Δεν λειτουργούσε, γιατί είχε μεσολαβήσει μια φωτιά στις αρχές του ’19. Δεν υπήρχε, δηλαδή, τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, όταν αναλάβαμε. Άρα, όλα γίνονταν χειροκίνητα».

Στη συνέχεια, επεσήμανε πως η τηλεδιοίκηση ανακτήθηκε σε πλήρη λειτουργία στη Λάρισα, την 1η Νοεμβρίου του 2022, ενώ κατέθεσε και το πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε ότι «την κρίσιμη νύχτα που συνέβη αυτό, πέρα από το γεγονός ότι είχαν προβλεφθεί οι 2 σταθμάρχες, που δυστυχώς δεν βρίσκονταν στη θέση τους την κρίσιμη ώρα, εκείνο το οποίο συνέβη είναι ότι το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε απολύτως».

Και συμπλήρωσε πως «όλη εκείνη την ημέρα, όλες οι δρομολογήσεις αμαξοστοιχιών, έγιναν με αυτόματη χάραξη μέσω του κέντρου τηλεδιοίκησης. Λειτουργούσε στο ακέραιο».

«Αυτό, το οποίο, δυστυχώς, συνέβη, είναι ότι ο συγκεκριμένος σταθμάρχης επέλεξε, αντί να κάνει την αυτόματη χάραξη, που προφανώς θα είχε προλάβει το κακό, να κάνει χειροκίνητη δρομολόγηση», κατέληξε χαρακτηριστικά.

Απολογούνται την Παρασκευή ο επιθεωρητής και άλλοι δύο σταθμάρχες

Τρία πρόσωπα θα βρεθούν ενώπιον του ειδικου εφέτη ανακριτή Λάρισας την Παρασκευή, 17 Μαρτίου και θα κληθούν να δώσουν εξηγήσεις για τα λάθη και τις ολιγωρίες που προηγήθηκαν του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη.

Ο προϊστάμενος επιθεώρησης και οι δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας στο σταθμό Λάρισας οι οποίοι εγκατέλειψαν νωρίτερα το πόστο τους, αναμένεται με τις απολογίες τους να ρίξουν «φως» σε κρίσιμα ερωτήματα που παραμένουν αναπάντητα για την τραγωδία, όπως για το έγγραφο με τη σβησμένη βάρδια.

Πρόκειται για ένα θέμα που είχε προκύψει από την απολογία του 59χρονου προφυλακισμένου σταθμάρχη ο οποίος υποστήριξε ότι στο έγγραφο παράδοσης – παραλαβής των βαρδιών είναι σβησμένη μία ώρα με διορθωτικό. Έχει δοθεί στα εγκληματολογικά εργαστήρια για να βρεθεί τι υπάρχει γραμμένο από κάτω.

Κατά των τριών αυτών εργαζομένων έχουν ήδη ασκηθεί βαριές ποινικές διώξεις, για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών και για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες κατά συρροή.

Ακόμα διερευνώνται πιθανές ποινικές ευθύνες στους γιατρούς που χορήγησαν την αναρρωτική άδεια στον προϊστάμενο επιθεώρησης και η οποία ξεκινούσε στις 2 Μαρτίου.

Υπενθυμίζεται ίδια ώρα, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος ζήτησε από τον διοικητή του ΟΣΕ να του αποστείλει τους φακέλους για όλα τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα τα τελευταία 15 χρόνια, με στόχο να διαπιστωθεί αν υπάρχουν ποινικές ευθύνες που δεν αναζητήθηκαν.