Ομαδικά πυρά κατά Γαβρόγλου από καθηγητές Μαθηματικών, Φυσικής και Χημείας

Newsroom Newsroom

Ομαδικά πυρά κατά Γαβρόγλου από καθηγητές Μαθηματικών, Φυσικής και Χημείας

Η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να μη συμπεριλάβει τα Μαθηματικά, τη Φυσική, τη Χημεία, τη Γεωλογία και τη Βιοεπιστήμη στις προαγωγικές εξετάσεις της Α' και Β' Λυκείου έχει ξεσηκώσει τους καθηγητές.

Πυρ ομαδόν κατά του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, καθώς και καθηγητές Φυσικής, Χημείας, Γεωλογίας και Βιοεπιστήμης μετά την απόφαση του υπουργείου να μη συμπεριλάβει τα συγκεκριμένα μαθήματα στις προαγωγικές εξετάσεις της Α' και Β' Λυκείου, ενώ έχει ήδη προηγηθεί μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο.

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, στη Β' Λυκείου δεν εξετάζεται κανείς στη Γεωμετρία Γενικής Παιδείας ενώ στην Άλγεβρα μόνο οι μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης και στα Μαθηματικά προσανατολισμού οι μαθητές της θετικής κατεύθυνσης.

Διαβάστε: Αυτές είναι οι νέες αλλαγές στο Λύκειο - Τι προβλέπουν για την εξεταστέα ύλη και τις εξετάσεις

Αντίστοιχα στην Α' Λυκείου θα εξετάζεται μόνο Φυσική, Χημεία και όχι η Βιολογία η οποία θα επιστρέφει στη Β’ Λυκείου.

Στην ανακοίνωσή της η Μαθηματική Εταιρεία κάνει λόγο για ανιστόρητη απόφαση, κατηγορώντας το υπουργείο Παιδείας ότι καλλιεργεί τον μαθηματικό αναλφαβητισμό.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Με λειψή άλγεβρα και χωρίς γεωμετρία, το Υπουργείο Παιδείας καλλιεργεί τον μαθηματικό αναλφαβητισμό και την γνωστική ερήμωση των σχολείων. Με μια ανιστόρητη απόφαση, το Υπουργείο Παιδείας προγραμματίζει την αλλοίωση του επιστημονικού περιεχομένου της μαθηματικής εκπαίδευσης.

Λησμονώντας το «Αγεωμέτρητος μηδείς εισίτω» της Ακαδημίας του Πλάτωνα και αγνοώντας τόσο τη σύνθετη εξέλιξη της μαθηματικής επιστήμης, όσο και τις σύγχρονες προσεγγίσεις της μαθηματικής εκπαίδευσης, προχωρούν σε μια καινοφανή κατάτμηση και αποπλαισίωση των σχολικών μαθηματικών από την επιστημολογική τους αναφορά.

Η συγκεκριμένη απόφαση περιλαμβάνεται, με έναν θεμελιακά λανθασμένο τρόπο, στην επιδίωξη της μείωσης του εξεταστικού φόρτου του Λυκείου. Υπουργείο και ΙΕΠ δείχνουν και πάλι να αντιλαμβάνονται το σύστημα των εξετάσεων ως απολύτως ανεξάρτητο από το σύστημα και τους στόχους της διδασκαλίας και μάθησης. Οδηγούν κατά συνέπεια σε διπλά αρνητικό αποτέλεσμα, ερημώνοντας το μαθησιακό περιεχόμενο της εκπαιδευτικής λειτουργίας. Ενισχύουν την ασκησιολογία στο περιεχόμενο της διδασκαλίας και την παπαγαλία στο περιεχόμενο των εξετάσεων.

Ο περιορισμός της εκπαιδευτικής βαρύτητας και η κατάργηση της συνοχής στην εξέταση των διδασκόμενων μαθημάτων Μαθηματικών στη Β΄ Λυκείου, (α) ισοδυναμεί με ουσιαστική ακύρωση του ενδιαφέροντος και της διδασκαλίας αυτών των μαθημάτων, (β) συντελεί στην υποβάθμιση του Λυκείου και στην αναζήτηση ελιτίστικων επιλογών στην εκπαιδευτική αγορά, (γ) συντελεί στην υποβάθμιση της μαθηματικής εκπαίδευσης, από κεντρικό στοιχείο του σύγχρονου αλφαβητισμού σε περιορισμένο εργαλείο μαθηματικοποίησης μόνο των φανερά εκμαθηματικευμένων πεδίων.

Οι συνεχείς και συνεχώς αυτοαναιρούμενες δηλώσεις και η έκδηλη προχειρότητα των ανακοινώσεων εγείρουν πλέον σοβαρά ερωτήματα ως προς την παιδαγωγική και πολιτική επάρκεια των σχεδιαστών και των ιθυνόντων του Υπουργείου Παιδείας και του ΙΕΠ. Φαίνεται πως η κλειστοφοβική συμπεριφορά του ΙΕΠ και η αλαζονική άρνηση κάθε συζήτησης με την ΕΜΕ -παρά τις επίσημες δεσμεύσεις για συστηματική ενημέρωση και συζήτηση- δεν είναι απλά ένα ύφος πολιτικής συμπεριφοράς απέναντι στην ανεξάρτητη και κριτική σκέψη.

Η αντίστοιχη περιφρονητική συμπεριφορά σε όλες τις επιστημονικές ενώσεις δηλώνουν μάλλον ένα σύμπτωμα βαθύτερης ανεπάρκειας σε ζητήματα εκπαιδευτικού σχεδιασμού. Αν αντιγράφουν, αντιγράφουν λανθασμένες μεταφράσεις. Αν επινοούν, επινοούν στο κενό. Κόβουν και ράβουν την εξεταστέα ύλη, αδιαφορώντας για τη συνοχή της διδακτέας ύλης. Αυθαιρετούν, χωρίς επίγνωση της επιστημολογίας και των εσωτερικών διαρθρώσεων που νοηματοδοτούν τη μάθηση των Μαθηματικών στο Λύκειο. Η μαθηματική εκπαίδευση κομματιάζεται με τρόπο που αναιρείται ως μαθηματική και ως εκπαίδευση. Αποφασίζουν χωρίς συναίσθηση των κοινωνικών και γνωστικών επιπτώσεων που έχει η αποτυχία στα Μαθηματικά στη γενικότερη σχολική αποτυχία. Το κατά καιρούς προβαλλόμενο σχίσμα ανάμεσα στο Υπουργείο και στο ΙΕΠ δεν μπορεί να δικαιολογήσει ούτε να μειώσει το αποθαρρυντικό κλίμα και τη μεγάλη ανησυχία για το δημόσιο σχολείο.

Αντίθετα, προκαλεί αναστάτωση σε μαθητές και μαθήτριες, αγωνία στις οικογένειες και απόγνωση στο σώμα των εκπαιδευτικών. Η ΕΜΕ καλεί τον Υπουργό Παιδείας να αναλάβει μια γενναία πρωτοβουλία ανατροπής αυτής της καταστροφικής εξέλιξης. Να ακυρώσει και να θέσει σε νέα επεξεργασία το ζήτημα της μείωσης του εξεταστικού φόρτου σε Γυμνάσιο και Λύκειο. Να διερευνήσει εναλλακτικές θεωρήσεις και πρακτικές για την αξιολόγηση της μάθησης και της διδασκαλίας. Να τιμήσει την ανακήρυξη του 2018 ως έτους Μαθηματικών, αναζητώντας έγκυρη ενημέρωση και εγκαινιάζοντας έναν ουσιαστικό δημόσιο διάλογο για τη Μαθηματική Εκπαίδευση στο σύγχρονο σχολείο».

Από την πλευρά τους Φυσικοί, Χημικοί, Γεωλόγοι και Βιοεπιστήμονες σε κοινή τους ανακοίνωση τονίζουν ότι η ηγεσία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής «μετέτρεψε το Γυμνάσιο σε μια άχρηστη εκπαιδευτική βαθμίδα και σε τρίχρονο parking παιδιών, έβαλαν στο στόχαστρο το Λύκειο του οποίου τη διάλυση με περισσή ενάργεια απεργάζονται».

Ολόκληρη η ανακοίνωση: «Με μία αιφνιδιαστική κίνηση, χωρίς διάλογο και ανταλλαγή απόψεων, και κατόπιν της σχετικής εισήγησης του ΙΕΠ, δημοσιεύθηκε η απόφαση σχετικά με τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών στην Α', Β' και Γ' Λυκείου. Μετά την καταστροφική πολιτική της κατάργησης των εξετάσεων στα περισσότερα μαθήματα του Γυμνασίου, έρχεται η σειρά του Λυκείου.

Προφανώς, εμπνευστές της πρότασης από την ηγεσία του ΙΕΠ, μετά τις 'επιτυχείς΄ προτάσεις τους, που μετέτρεψαν το Γυμνάσιο σε μια άχρηστη εκπαιδευτική βαθμίδα και ένα τρίχρονο parking παιδιών, έβαλαν στο στόχαστρο το Λύκειο, του οποίου την διάλυση με περισσή ενάργεια απεργάζονται. Είναι φανερό ότι καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε η μέση εκπαίδευση να παράγει ανειδίκευτους εργάτες με πτυχία δήθεν επαγγελματικής επάρκειας μόνο.

Η οπισθοδρόμηση είναι πρωτοφανής. Η χώρα βρίσκεται εδώ και σχεδόν μία δεκαετία σε μια άνευ προηγουμένου οικονομική κρίση, από όπου μπορεί να διαφύγει μόνο αν επενδύσει στη γνώση και την καινοτομία. Όσοι συμφωνήσουν στη διάλυση του Λυκείου θα είναι υπόλογοι στις επόμενες γενιές, γιατί θέτουν σε κίνδυνο το μέλλον της Ελλάδας. Είμαστε αντίθετοι σε ένα σχολείο της αμάθειας και της "μη γνώσης", το οποίο φαίνεται να βρίσκει θερμούς υποστηρικτές στην ηγεσία του σημερινού ΙΕΠ του κυρίου Κουζέλη. Η ελληνική οικογένεια πάντα είχε και έχει ως προτεραιότητα τη μόρφωση των παιδιών της, προτεραιότητα που δεν έχει αλλάξει ακόμα και στους δύσκολους καιρούς που περνά η κοινωνία μας. Αν θα αναγνωρίζαμε ένα πλεονέκτημα σήμερα στην Ελλάδα, είναι ότι ακόμα υπάρχει μια δημόσια εκπαίδευση, η οποία δίνει την δυνατότητα στους νέους, ανεξάρτητα από την οικονομική και κοινωνική τους κατάσταση, να αποκτήσουν μόρφωση και τους παρέχει το απαραίτητο επιστημονικό υπόβαθρο για να προχωρήσουν όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά κι αν χρειαστεί, και στις χώρες του εξωτερικού, όπως δυστυχώς απέδειξε η φυγή 500 000 νέων επιστημόνων.

Με ποιο επιχείρημα άραγε μπαίνουν στο περιθώριο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της εκπαιδευτικής αξιολόγησης τα μαθήματα των θετικών επιστημών; Υπάρχουν σήμερα μαθητές που δεν προάγονται εξαιτίας των θετικών μαθημάτων; Πού συζητήθηκαν όλα αυτά και ποιοι σχετικοί επιστήμονες συμμετείχαν και τα υποστήριξαν; Είναι για την Ελλάδα του 21ου αιώνα διαφορετικά τα κριτήρια για μια αποτελεσματική εκπαίδευση από ότι για τις άλλες χώρες για τις οποίες τόσο η UNESCO, όσο και η Ευρωπαϊκή Ένωση συνιστούν αύξηση της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών, ώστε να υπάρξει βιώσιμη και αειφόρα ανάπτυξη; Πολύ φοβόμαστε ότι "κλειστές ομάδες" δήθεν προοδευτικών παιδαγωγών, που ελάχιστη σχέση έχουν με την πραγματικότητα της σημερινής εκπαίδευσης, κάνουν κυριολεκτικά "ό,τι τους κατέβει", με γνώμονα ό,τι δυσκόλευε τους ίδιους όταν ήταν μαθητές και αυτό είναι το καλό σενάριο.

Το κακό είναι να πρόκειται για μια εσκεμμένη και προγραμματισμένη επίθεση στο εκπαιδευτικό σύστημα, ώστε να πάψει να εξομαλύνει τις ανισότητες και να μετατρέψει την πλειοψηφία του μη προνομιούχου μαθητικού πληθυσμού, σε εγκλωβισμένο και χειραγωγήσιμο εργατικό δυναμικό χαμηλής εξειδίκευσης. Η πρόταση δεν αντέχει σε καμία απολύτως κριτική.

Μετά την επίθεση στις Φυσικές Επιστήμες, που συνεχίζεται με μανία και δε φαίνεται να καταλαγιάζει με τίποτα, ήρθε και η σειρά των υπολοίπων επιστημών, με μοναδική εξαίρεση την Κοινωνιολογία του Προέδρου του ΙΕΠ. Οι νέες εξαγγελίες για τις ενδοσχολικές εξετάσεις στο Λύκειο επαληθεύουν τις ανησυχίες μας για την τύχη αυτής της πολύτιμης βαθμίδας εκπαίδευσης και επαναφέρουν το αίτημα για συνολικό σχεδιασμό της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.

Η «κοπτορραπτική» λογική της «ομάδας σοφών» του ΙΕΠ, που είχαμε εγκαίρως επισημάνει ως ΕΕ, όχι μόνο δεν θεραπεύει τις παθογένειες του υφιστάμενου Λυκείου και την απαξίωση της μαθησιακής διαδικασίας, αλλά επιπροσθέτως, προχωρά σε αποδόμηση. Η μείωση του εξεταστικού φορτίου, αν δε στοχεύει σε στρατηγικές απομάθησης των μαθητών, προυποθέτει επανασχεδιασμό της αξιολόγησης, και με εναλλακτικά, αξιόπιστα εργαλεία, καθώς και εγκαιρες παρεμβάσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα, κατεξοχήν αρμοδιότητες του ΙΕΠ. Αντ΄ αυτού , χρειάζεται να αντιμετωπίζουμε κινήσεις αιφνιδιασμού που το μόνο που μπορούν να «υποσχεθούν» είναι η διάλυση της κουλτούρας αξιολόγησης.

Μπορούν άραγε αυτές οι αλλαγές να υποστηρίξουν τις αλλαγές στο εξεταστικό για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια; Οι Επιστημονικές Ενώσεις των Φυσικών Επιστημών θα αντισταθούν με κάθε τρόπο και με κάθε μέσο στις εμμονές, όπως αυτές διατυπώνονται μέσω αυτής της πρότασης με στόχο να αποτρέψουν την αποδόμηση του μορφωτικού και κοινωνικά εξισορροπητικού χαρακτήρα του εκπαιδευτικού συστήματος».

Διαβάστε επίσης

Έτσι θα λάβετε πίσω τον 13ο και 14ο μισθό: Η αίτηση που πρέπει να συμπληρώσετε

Ειρήνη Λαγούδη: Ραγδαίες εξελίξεις με τους τραπεζικούς λογαριασμούς της 44χρονης

Google News Publisher Ακολούθησε το Newsbomb.gr
στο Google News

Σάββας Πούμπουρας: Δείτε τι φόρεσε στην κόρη του και πήγαν βόλτα – Είναι φανταστικό! (pics)

10:40

Ενοίκια: Πόσα χρήματα θα χάσουν και πόσα θα πάρουν πίσω οι ιδιοκτήτες ακινήτων (ΠΙΝΑΚΕΣ)

10:38

Φρίκη: Κρατούσε 15 χρόνια το πτώμα της γιαγιάς της στον καταψύκτη

10:36

Δείγμα εμπιστοσύνης από τη Microsoft: Δημιουργήσει ένα κέντρο έρευνας στην Ελλάδα

10:33

Έτσι θα ανοίξουν τα αεροδρόμια στην Κύπρο

10:32

ΑΕΚ: Προχωράει για Σιμάνσκι

10:30

Σοκ στη Λαμία: Τράκαρε με αγριογούρουνο - Νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση (pics)

10:26

Κορονοϊός-Γερμανία: 39 θάνατοι και 741 νέα κρούσματα

10:25

Το αυτοκίνητο-κτήνος με το τρομακτικό όνομα! (pics)

10:20

Έτσι θα καθαρίσεις αποτελεσματικά τα λίπη από την κουζίνα

10:20

29 Μαΐου 2017: Τρία χρόνια χωρίς τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη

10:16

Κορονοϊός: Ένα τσιρότο στη Ν. Κορέα και ένα δαχτυλίδι στις ΗΠΑ προτείνονται ως νέοι τρόποι διάγνωσης

10:10

Φοβερό video: Η εκπαίδευση των ΟΥΚάδων

10:10

GNTM: Τηλεοπτική «βόμβα»! Στη θέση της Ηλιάνας Παπαγεωργίου η Υβόννη Μπόσνιακ;

10:07

Πανελλαδικές, αξιολόγηση και bullying - Όλα όσα αλλάζουν στα σχολεία

10:04

Τι λένε τα άστρα για τον Ιούνιο 2020;

10:00

Η σπάνια και απρόσμενη απάντηση του Kensington για την κατάσταση της Kate Middleton

09:54

Ταμείο Ανάκαμψης, σουβλάκι και... συρτάκι dance

09:53

Σεισμός ΤΩΡΑ LIVE: Δείτε πού έγινε σεισμός πριν από λίγο

09:47

Σεισμός στη βόρεια Ελλάδα: Ταρακουνήθηκε η Βέροια

09:47

Το μυστήριο με το κτήριο-φάντασμα στην Πάτρα

09:47

Εισαγγελική έρευνα στη Ρόδο για τον θαμμένο νεκρό που βρέθηκε... ζωντανός σε ίδρυμα

09:43

Ολυμπιακός: «Δανεικός ο Ζότα» (videos+photos)

09:43

Επίθεση με βιτριόλι-«Πότε θα την πιάσουν»: Η αγωνία της Ιωάννας, οι πόνοι και οι τρεις ύποπτες

09:40

Κορονοϊός - Κίνα: Μαθητές δημοτικού φτιάχνουν καπέλα για τις αποστάσεις ασφαλείας στην τάξη

09:33

Πέθανε διάσημος ηθοποιός - Ήταν 77 ετών

09:32

Δούκισσα Νομικού: Μας δείχνει τι φύτεψε στον κήπο του πατρικού της όταν ήταν στην ηλικία του Σάββα

09:21

Επιβεβαιώθηκε η ύπαρξη εξωπλανήτη σαν τη Γη - Υποψήφιος για αναζήτηση ιχνών ζωής

09:20

Συγκλονιστικές εικόνες: Μέσα στα τούνελ της κοκαΐνης

09:19

Κορονοϊός: Πρέπει να φοράμε μάσκα και μέσα στο σπίτι; Τι δείχνει νέα έρευνα

09:16

Κορονοϊός-Γαλλία: Κατάργηση περίπου 15.000 θέσεων εργασίας παγκοσμίως, ανακοίνωσε η Renault

09:15

Ευρωπαϊκό σχέδιο «Μάρσαλ»: Οι προτεραιότητες της κυβέρνησης - Πώς θα γίνει η εκταμίευση

09:10

Παρελθόν βίας από τον αστυνομικό που σκότωσε τον αφροαμερικανό Τζορτζ Φλόιντ

09:06

Το ανέκδοτο της ημέρας: Η ξανθιά και ο άτακτος σύζυγος

09:01

Βίντεο-σοκ: Εκτελεστές υποδύονται τα ζευγάρια και «γαζώνουν» περιπολικό στη μέση του δρόμου

08:56

Τρόμος σε ζωολογικό κήπο: Λιοντάρι κατασπάραξε φύλακα

08:53

Τι είπε ο Μητσοτάκης σε start ups που προσέλκυσαν ξένα κεφάλαια

08:52

Χέιζελ: Η μαύρη επέτειος του τελικού της ντροπής (photos+video)

08:51

Πυροβολισμοί κατά αστυνομικών στην Μεταμόρφωση

08:45

Φαίη Σκορδά: Οι φωτογραφίες που πρόδωσαν τι έκανε χθες βράδυ (pics)

08:42

Πώς θα φτιάξεις τους πιο ασφαλείς κωδικούς στο ίντερνετ

08:41

Κόβεις τα λεμόνια στη μέση; Σταμάτα άμεσα! Αυτός είναι ο σωστός τρόπος (pics)

08:41

Θεσσαλονίκη: Σοβαρό τροχαίο - Αυτοκίνητο καρφώθηκε σε φανάρι

08:37

Κορονοϊός: Διπλάσιος ο κίνδυνος θανάτου για τους καρκινοπαθείς

08:33

Εφημερίδες: Διαβάστε τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων (29/05/2020)

08:32

Βόλος: «Δεν φταίω εγώ για τον θάνατο του παιδιού» - Τι ισχυρίζεται η ιδιοκτήτρια του λούνα παρκ

08:32

Και όμως! Αυτός ο… γόης είναι Έλληνας γαλαζοαίματος (photos)

08:29

Παναθηναϊκός: Καμία ενόχληση για «ψαλίδι»

08:26

Προβλέψεις για τα αισθηματικά του ζωδίου σου, σήμερα 29/05

08:20

Θες να φτιάξεις μπισκότα σοκολάτας χωρίς να τα ψήσεις στο φούρνο; Απίθανο κι όμως μπορείς!

08:13
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
DPG NETWORK
ened ΜΕΛΟΣ ΕΝΕΔ Monetized by DPG Digital Media ©2010-2020 Newsbomb.gr - All rights reserved