ΕΛΛΑΔΑ

Σέρρες: Αποφυγή σύγκρουσης τρένων πριν ένα χρόνο στο παρά 1' – Πώς γλίτωσαν την τραγωδία

Σέρρες: Αποφυγή σύγκρουσης τρένων πριν ένα χρόνο στο παρά 1' – Πώς γλίτωσαν την τραγωδία
Eurokinissi

Παρ΄ ολίγον τραγωδία στις Σέρρες έναν χρόνο πριν ανάμεσα σε δύο αμαξοστοιχίες - Πώς αποφεύχθηκε στο παρά 1’ η σύγκρουση των δύο τρένων

Μορφή χιονοστιβάδας παίρνουν οι αποκαλύψεις για το σιδηροδρομικό δίκτυο στη χώρα μας με ολοένα και περισσότερα περιστατικά να αποκαλύπτονται.

Ακόμα μια τραγωδία θα σημειωνόταν στις 23 Μαΐου 2022 στις Σέρρες.

Όπως αποκαλύπτει το OPEN, μια αμαξοστοιχία κινούταν έξω από τον Σταθμό της πόλης, όπου εκεί δήλωσε αδυναμία να συνεχίσει.

Σύμφωνα με τον κανονισμό έπρεπε να έρθει μια μηχανή εφεδρείας για να μετακινήσει την αμαξοστοιχία κάτι που δεν έγινε όπως λένε οι εργαζόμενοι, παραβιάζοντας έτσι τους κανόνες ασφαλείας.

Δόθηκε τότε εντολή σε μια εμπορική αμαξοστοιχία να πάει στο σημείο στον κλειστό σταθμό των Σερρών για να μετακινήσει το τρένο, το οποίο δεν μπορούσε να συνεχίσει. Ενώ λοιπόν η εμπορική αμαξοστοιχία είχε ξεκινήσει δεν υπήρχε κανένας εργαζόμενος εκεί, ούτε σταθμάρχης, για να κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες στα κλειδιά ώστε να αποφευχθεί η σύγκρουση των δύο τρένων.

Εν τέλει δόθηκε εντολή από τη διοίκηση σε έναν εργαζόμενο του ΟΣΕ και σε έναν κλειδούχο οι οποίοι έφτασαν αρκετά γρήγορα στον σταθμό, όμως εκεί δεν είχαν τα κλειδιά.

Τότε κάλεσαν έναν συνταξιούχο σταθμάρχη προκειμένου να τους ανοίξει για να κάνουν όλες τις απαραίτητες αλλαγές στα κλειδιά για να μην έχουμε εκείνη την στιγμή τραγωδία με σύγκρουση των δύο τρένων.

Οι αλλαγές λοιπόν στο παρά 1΄ έγιναν κατά παραβίαση του γενικού κανονισμού και από θαύμα δεν θρηνήσαμε μηχανοδηγούς ή επιβάτες.

Μπάχαλο με τα έργα τηλεδιοίκησης: Τα συστήματα που δεν «κούμπωσαν» και τα υλικά χωρίς πιστοποίηση

Έτσι άρχισαν να τοποθετούν συστήματα ασφαλείας. Στην πορεία, μετά το 2016, διαπιστώθηκε ότι αυτά που έβαζαν, από πάνω προς τα κάτω ήταν τα πιστοποιημένα που η Alstom έλεγε ότι σωστά τα βάζει ο συνεργάτης στην Ελλάδα, δηλαδή η εταιρεία «Τομή».

Από κάτω προς τα πάνω – δηλαδή της Αθήνας προς τη Λάρισα – δεν είναι πιστοποιημένα, καθώς έβαζε η «Τομή» που ήταν υλικά παλιά.

Τα παλιά συστήματα δεν «κούμπωσαν» και έτσι η κοινοπραξία διαλύθηκε.

Το 2021 προέκυψε από την παρέμβαση του γραφείου δημοσιονομικού ελέγχου αρνητικός λογαριασμός.

Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία Alstom υποχρεώθηκε να επιστρέψει στο Δημόσιο 1.307.260,11 εκατ. ευρώ για την αντικατάσταση εβδομήντα αλλαγών τροχιάς σε εντοπισμένα τμήματα, δηλαδή εβδομήντα σημεία ήταν λάθος.

Οικονόμου σε Τσίπρα: «Λειτουργούσε κανονικά η τηλεδιοίκηση τη μοιραία νύχτα»

Στις δηλώσεις του Αλέξη Τσίπρα ο οποίος από τη Λάρισα κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι ψεύδεται για τη λειτουργία του συστήματος τηλεδιοίκησης στα τρένα, απαντά με ανακοίνωσή του ο Γιάννης Οικονόμου.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος μιλά για πολιτική «πολακισμού» από τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, τονίζοντας ότι το σύστημα λειτούργησε κανονικά την μοιραία νύχτα των Τεμπών, παρουσιάζοντας και σχετικά έγγραφα.

«Ακόμα κι η λέξη ΝΤΡΟΠΗ είναι ανεπαρκέστατη», καταλήγει στη δήλωση του ο κ. Οικονόμου.

Αναλυτικά η ανακοίνωση

«Δυστυχέστατα, στη σκιά μιας ανείπωτης τραγωδίας, ο κ. Τσίπρας επιμένει να στήνει παραστάσεις. Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά. Σήμερα δεν μετέβη ανατολικά της Αθήνας, αλλά πιστός στην πολιτική του πολακισμού, ταξίδεψε μέχρι την Λάρισα για να δείξει ότι τα έργα αποκατάστασης σε ένα γιαπί -κυριολεκτικά- που εγκατέλειψαν το 2019 και που θα ολοκληρωθούν τους επόμενους μήνες είναι δήθεν κέντρο τηλεδιοίκησης που η κυβέρνηση υποστήριξε πως λειτουργεί. Δεν μπήκε στον κόπο βέβαια να επισκεφθεί το Σταθμαρχείο και να δει αυτό για το οποίο από την πρώτη στιγμή μιλήσαμε.

Το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης με τον πίνακα χειρισμού και οπτικού ελέγχου και αυτόματης χάραξης διαδρομών, που έχει παραδοθεί από το Νοέμβριο του 2022 και λειτουργεί κανονικά έκτοτε.

Όπως λειτούργησε κανονικά και την μοιραία εκείνη νύχτα, πριν από το τραγικό δυστύχημα, και που δυστυχώς ο σταθμάρχης δεν χρησιμοποίησε. Επισυνάπτουμε και την αποτύπωση καταγραφής δεδομένων για το μοιραίο εκείνο βράδυ.

Όλοι γνωρίζουμε την εμμονή του με τα ψέματα και ότι καθόλου δεν άλλαξε. Όμως για αυτό που κάνει ο κ. Τσίπρας, στην προσπάθεια εργαλειοποίησης της τραγωδίας, ακόμα κι η λέξη ΝΤΡΟΠΗ είναι ανεπαρκέστατη».

Σχετικές ειδήσεις