Κιάτο: Προσθαλάσσωση πυροσβεστικού αεροσκάφους - «Είχε θέμα ο κινητήρας», λέει ο ένας πιλότος
Αναγκαστική προσθαλάσσωση πυροσβεστικού αεροσκάφους Canadair CL-215 στον Κορινθιακό Κόλπο
Αναγκαστική προσθαλάσσωση έκανε ένα πυροσβεστικό αεροσκάφος τύπου Καναντέρ στον Κορινθιακό κόλπο εξαιτίας βλάβης, σήμερα το πρωί.
Ευτυχώς, οι δυο πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας είναι καλά στην υγεία τους. «Κατά την τελευταία υδροληψία στη φωτιά στον Φενεό από Ελευσίνα, δυστυχώς είχε ένα θέμα ο αριστερός κινητήρας και μείναμε μες το νερό. Δεν μπορεί να φύγει με έναν κινητήρα το αεροπλάνο», περιέγραψε ο ένας πιλότος.
«Ήμασταν στη θάλασσα εκείνη τη στιγμή που συνέβη αυτό, δεν ήμασταν στον αέρα. Ευτυχώς η βλάβη εμφανίστηκε σε εκείνο το σημείο», είπε ο άλλος πιλότος.
Οι δύο πιλότοι χρειάστηκε να μείνουν στο αεροσκάφος επί μιάμιση ώρα. «Η διαδικασία ήταν να κόψουν τους κινητήρες και να μείνουμε μέσα. Το καλό ήταν ότι η θάλασσα ήταν καλή και δε μας πήρε το κύμα προς τα έξω. Ρίξαμε την άγκυρα και κάναμε ό,τι έπρεπε να κάνουμε», πρόσθεσε ο πιλότος της Π.Α.
Ρυμουλκά έφεραν το πυροσβεστικό αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας στο λιμάνι του στο Κιάτου και μηχανικοί προχώρησαν σε τεχνικούς ελέγχους του αεροσκάφους.
Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε ο τηλεοπτικός σταθμός Star και ο Βαγγέλης Γκούμας, η βλάβη φαίνεται να είναι σοβαρότερη από τις πρώτες εκτιμήσεις. Το λιμάνι του Κιάτο έχει αποκλειστεί ώστε να μην πλησιάζουν σκάφη.
Το βίντεο ντοκουμέντο με την προσθαλάσσωση του αεροσκάφους
Η ιστορία των CL-215
Στις 22 Δεκεμβρίου 1975 η 355η Μοίρα Μεταφορών μετονομάστηκε σε 355ΜΤΜ (Μοίρα Τακτικών Μεταφορών). Τον ίδιο μήνα προστέθηκαν τα πέντε πρώτα αεροσκάφη CL-215.
Η Μοίρα άρχισε να μετέχει στην από αέρος κατάσβεση πυρκαγιών για τη διάσωση του δασικού πλούτου της χώρας επ’ ωφελεία του Υπουργείου Γεωργίας. Τον Δεκέμβριο του 1983, εντάχθηκαν στη Μοίρα τα αεροσκάφη Do-28 Skyservand επιτρέποντας την απόσυρση των Noratlas, από τα οποία παρέμεινε σε ενέργεια μόνο ένα, μέχρι τις 28 Μαρτίου 1987, σε ρόλο από αέρος ελέγχου των ραδιοβοηθημάτων της επικράτειας.
Το 1984, τα C-47 Dakota μεταστάθμευσαν μόνιμα ως ανεξάρτητο Σμήνος 355.1 στο αεροδρόμιο Σέδες. Το 1996, η Μοίρα παρέλαβε τέσσερα αεροσκάφη CL-215 από τη Γιουγκοσλαβία, ενισχύοντας τον στόλο της.
Στις 30 Ιανουαρίου 1999, παρελήφθη το πρώτο αεροσκάφος CL-415, ως προπομπός ενός στόλου 10 αεροσκαφών και τον Αύγουστο του ίδιου έτους, τα νεοπαραληφθέντα αεροσκάφη συμμετείχαν στην κατάσβεση της μεγάλης πυρκαγιάς των διυλιστηρίων Turpas της Τουρκίας.
Το καλοκαίρι του 2000, η Μοίρα συμμετείχε στην κατάσβεση της μεγάλης πυρκαγιάς της Κύπρου με δύο αεροσκάφη CL-415. Παρόμοια αποστολή επαναλήφθηκε και το 2001. Τον Μάιο του 2003, λόγω του μεγάλου όγκου προσωπικού και μέσων που διέθετε τότε η Μοίρα, αποφασίστηκε, από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, ο διαχωρισμός της σε τρεις νέες Μοίρες (355ΜΤΜ, 383 Μοίρα Ειδικών Επιχειρήσεων & Αεροπυρόσβεσης και Μοίρα Συντήρησης Αεροσκαφών), οπότε και αποχωρίστηκε τα αεροσκάφη CL-415.
Στις 28 Σεπτεμβρίου 2010, ύστερα από 27 χρόνια προσφοράς στην Πολεμική Αεροπορία και στο κοινωνικό σύνολο, αποσύρθηκε από την υπηρεσία το τελευταίο εν ενεργεία αεροσκάφος Do-28, έχοντας εκτελέσει πολυάριθμες και ποικίλες αποστολές επικουρικού χαρακτήρα, όπως ελαφρές μεταφορές, ρίψεις αλεξιπτωτιστών, αεροδιακομιδές ασθενών, Έρευνα – Διάσωση, πτήσεις VIP και επιτήρησης. Είναι άξιο λόγου να αναφερθεί ότι στη διάρκεια της υπηρεσίας τους, τα αεροσκάφη Do-28 αποτελούν το μοναδικό τύπο αεροσκάφους στην ιστορία της Πολεμικής Αεροπορίας με μηδενικό δείκτη ατυχημάτων.