ΕΛΛΑΔΑ

Προσοχή: Χρησιμοποιείτε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς; Δείτε τις νέες τιμές στα εισιτήρια

Προσοχή: Χρησιμοποιείτε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς; Δείτε τις νέες τιμές στα εισιτήρια

Αυτή είναι η νέα καινοτομία που ετοιμάζει το υπουργείο Υποδομών σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ.

Ζωνικό σύστημα τιμολόγησης. Αυτό είναι το μεγάλο «στοίχημα» του υπουργείου Υποδομών. Μέσα από αυτό, ο επιβάτης, θα πληρώνει εισιτήριο ανάλογα με τη διαδρομεί που εκτελεί. Σύμφωνα με όσα αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα «Καθημερινή», το πολυσυζητημένο ζωνικό σύστημα τιμολόγησης για να εφαρμοστεί θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί πρώτα όλες οι βελτιώσεις και τροποποιήσεις στο σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Με το βλέμμα στραμμένο στην καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής, η οποία έχει ξεπεράσει τα 40 εκατ. ευρώ ετησίως, η καθιέρωση ζωνικού συστήματος κρίνεται δικαιότερη.

Σε δηλώσεις του ο αρμόδιος υπουργός, Χρήστος Σπίρτζης δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι «κάποιοι θα κερδίσουν και κάποιοι θα χάσουν από αυτό το σύστημα». Σε αυτή τη φάση γίνεται συλλογή και επεξεργασία όλων των στοιχείων που αφορούν το νέο σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Τα δεδομένα αυτά θα αναλυθούν, θα γίνει ενδελεχής καταμέτρηση των επιδόσεων των σταθμών και εκτίμηση των τάσεων μετακίνησης. Μετά την ωρίμανση των παραπάνω δεδομένων και την απόκτηση μιας σαφούς εικόνας, για την οποία σύμφωνα με πληροφορίες απαιτείται ένα διάστημα τουλάχιστον 6 μηνών, αναμένεται να σχεδιαστεί το νέο ζωνικό σύστημα τιμολόγησης.

Με αυτό ο επιβάτης θα χρεώνεται ανάλογα με τη διαδρομή που θα εκτελεί. Το σύστημα εξασφαλίζει την αναλογικότητα της τιμολόγησης των μετακινήσεων. Δηλαδή όποιος διανύει μεγαλύτερη απόσταση θα πληρώνει περισσότερο και εκείνος που μετακινείται σε μικρότερη απόσταση θα έχει αναλογικά πιο περιορισμένη χρέωση. Σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, το ζωνικό σύστημα θα διαχωρίσει το κέντρο, όπως και τα κοντινά σημεία, από τα πιο μακρινά προάστια.

Σημειώνεται ότι σήμερα είτε κάποιος διανύει μία απόσταση 25 σταθμών είτε 2 ή 3 σταθμών χρεώνεται ακριβώς το ίδιο. Η αναλογικότητα θα φέρει μειώσεις, αλλά και αυξήσεις στην τιμή μετακίνησης και κρίνεται από στελέχη του ΟΑΣΑ ότι θα οδηγήσει σε περαιτέρω αύξηση των εσόδων του Οργανισμού. Πληροφορίες της εφημερίδας αναφέρουν ότι τα πρώτα μέσα που θα υποδεχθούν το νέο σύστημα είναι τα σταθερής τροχιάς, όπου είναι πολύ ευκολότερος ο υπολογισμός της απόστασης. Στο μεταξύ, υπάρχουν σκέψεις μέρος της αύξησης των εσόδων, εκτός από την κάλυψη των ελλειμμάτων του ΟΑΣΑ, να κατευθυνθεί στην ανανέωση του στόλου των λεωφορείων. Ήδη έχουν εξασφαλιστεί από την Περιφέρεια Αττικής και το υπουργείο Υποδομών κονδύλια από το ΕΣΠΑ για την προμήθεια 92 νέου τύπου λεωφορείων.

Τρεις διαγωνισμοί

Κύκλοι του ΟΑΣΑ αναφέρουν ότι θα διεξαχθούν 3 ξεχωριστοί διαγωνισμοί. Ο ένας θα αφορά την προμήθεια των 12 πρώτων για την Αθήνα ηλεκτρικών λεωφορείων και οι επόμενοι, την προμήθεια νέων αντιρρυπαντικών λεωφορείων μηδενικών ρύπων (diesel ή φυσικού αερίου).