«Μαύρος Ιππότης», ένας «αρχαίος δορυφόρος»: Η αλήθεια για τη θρυλική διαστημική θεωρία συνωμοσίας

Μαύρος Ιππότης
NASA

Θεωρίες συνωμοσίας υπάρχουν πολλές (έως και πάρα πολλές), ωστόσο λίγες είναι αυτές που έχουν τη «χάρη» αυτής του «Μαύρου Ιππότη»: Ενός υποτιθέμενου αρχαίου (13.000 ετών) τεχνητού δορυφόρου σε τροχιά γύρω από τον πλανήτη μας, με άγνωστους σκοπούς και προέλευση.

Ο «Μαύρος Ιππότης» (Black Knight) έχει εμφανιστεί και συνεχίζει να εμφανίζεται σε δημοσιεύματα εντός και εκτός Διαδικτύου εδώ και πολλά χρόνια. Όπως σε κάθε καλή θεωρία συνωμοσίας, η βάση του έχει μια δόση πραγματικότητας- ένα αντικείμενο που έχει καταχωρηθεί από τη NASA ως STS088-724-66 σε μια λίστα με διαστημικά σκουπίδια γύρω από τη Γη, σε χαμηλή τροχιά. Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα του Popular Mechanics, έχει καταγραφεί σε φωτογραφία το 1998, στην πρώτη αποστολή του Διαστημικού Λεωφορείου στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό.

Ο αστροναύτης Τζέρι Ρος, ο οποίος συμμετείχε στην αποστολή, λέει ότι το περίεργο μαύρο αντικείμενο είναι μια θερμική κουβέρτα που ξέφυγε ενώ η ομάδα του προσπαθούσε να συνδέσει ένα αμερικανικό τμήμα με ένα ρωσικό στον σταθμό. Ωστόσο, για τους υποστηρικτές της θεωρίας, πρόκειται για έναν αρχαίο τεχνητό δορυφόρο 13.000 ετών, πιθανώς δημιούργημα αρχαίων εξωγήινων επισκεπτών ή αρχαίων γήινων πολιτισμών.

Η εν λόγω θεωρία συνωμοσίας ωστόσο έχει τις ρίζες της πολύ παλιότερα, καθώς συνδυάζει αριστοτεχνικά μια σειρά από γεγονότα και στοιχεία του παρελθόντος: Για την ακρίβεια, αρχίζει με την εμβληματική και γοητευτική φιγούρα του μεγάλου εφευρέτη Νικολά Τέσλα, ο οποίος είχε πει ότι είχε λάβει ραδιοσήματα από το Διάστημα κατά τα πειράματά του στο Κολοράντο Σπρινγκς το 1899. Ο ίδιος πίστευε ότι ήταν Αρειανοί που προσπαθούσαν να επικοινωνήσουν μέσω αριθμών (της κοινής γλώσσας του σύμπαντος) με τους ανθρώπους.

Ο Τέσλα είχε γράψει για την εμπειρία του σε άρθρο του στο Collier’s Weekly τον Φεβρουάριο του 1901, και οι υποστηρικτές της θεωρίας λένε ότι αυτή ήταν η πρώτη ένδειξη του δορυφόρου, ο οποίος υποτίθεται πως έστειλε τα ραδιοσήματα. Έκτοτε επιστήμονες έχουν διαπιστώσει πως τέτοιου είδους σήματα προκύπτουν με φυσικό τρόπο, και εκτιμάται πως ο Tesla μπορεί να «έπιασε» ένα pulsar ή κάποιο άλλο ουράνιο σώμα που εκπέμπει παλμούς ραδιοκυμάτων.

Η θεωρία πως εξωγήινοι προσπαθούσαν να επικοινωνήσουν με τη Γη ραδιοσημάτων ενισχύθηκε το 1927, όταν ο Γιέργκεν Χαλς παρατήρησε επιστροφή των ραδιοσημάτων που έστελνε ο ίδιος από το Όσλο, κάτι που εξέλαβε ως ένδειξη παρουσίας εξωγήινων. Περίπου 50 χρόνια μετά, επιχειρήθηκε να εξηγηθεί η «ηχώς» αυτή με άρθρο στο Analog Science Fiction and Fact από τον Ντάνκαν Λούναν, που εκτιμούσε πως ένα 13.000 ετών αντικείμενο σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη θα μπορούσε να είχε προκαλέσει το φαινόμενο (ο αριθμός προέκυψε σε σχέση με τη θέση του βορείου Πολικού Αστέρα, Polaris). Ωστόσο, τα σήματα αυτά πλέον αναγνωρίζονται ως «ηχώς με καθυστέρηση» (long-delayed echoes) και ο Λούναν αποστασιοποήθηκε από τη θεωρία του «Μαύρου Ιππότη».

Στο «ψηφιδωτό» υπάρχει και άλλο ένα κομμάτι: Το 1960, το ΤΙΜΕ είχε ένα δημοσίευμα όπου αναφερόταν πως το ναυτικό των ΗΠΑ είχε εντοπίσει έναν άγνωστο δορυφόρο, πιθανώς σοβιετικό κατασκοπευτικό δορυφόρο. Εν τέλει αποδείχτηκε ότι ήταν κομμάτι του αμερικανικού Discoverer-5, ωστόσο πρόκειται για άλλο ένα τμήμα που βοηθά στη σύνθεση της θεωρίας. Επίσης, το 1963, ο Γκόρντον Κούπερ, αστροναύτης του προγράμματος Mercury, υποτίθεται πως είδε UFO στην πτήση με το Faith 7. Ο ίδιος βέβαια έχει επανειλημμένα πει ότι δεν συνέβη κάτι τέτοιο μα οι συνωμοσιολόγοι βάζουν και αυτό το κομμάτι στο «παζλ».

Μεμονωμένα, το κάθε κομμάτι της ιστορίας εξηγείται- ωστόσο είναι η σύνθεσή τους που ασκεί μια ιδιαίτερη γοητεία, καθώς συνδυάζει το μυστήριο του Διαστήματος (είναι δύσκολο να δει κανείς λεπτομέρειες σε αντικείμενα σε τροχιά, ακόμα και με τα σημερινά τηλεσκόπια) με τα άλλα γνωστά στοιχεία των θεωριών συνωμοσίας, αλλά και το ισχυρό «άρωμα» των θεωριών περί αρχαίων εξωγήινων και πολιτισμών. Επίσης, αν και η NASA και άλλες υπηρεσίες έχουν καταλόγους με διαστημικά σκουπίδια σε τροχιά, οι λίστες αυτές εξακολουθούν να είναι ατελείς- και σε αρκετές περιπτώσεις υπάρχουν σε αυτές καταγεγραμμένα αντικείμενα, η προέλευση των οποίων δεν είναι γνωστή.

Όσον αφορά στη φωτογραφία, η λογική εξήγηση είναι πως είναι απλά η γωνία λήψης που κάνει τη θερμική κουβέρτα να φαίνεται σαν ένα μεγάλο και στερεό αντικείμενο- άλλωστε τέτοιες περιπτώσεις έχουν υπάρξει πολλές, ειδικά αν σκεφτεί κανείς τις αναφορές περί UFO/ATIA που έχουν «καταρριφθεί» κατά καιρούς, καθώς έχει αποδειχθεί πως ήταν οφθαλμαπάτες. Επίσης, για να μείνει κάτι σε τροχιά για 13.000 χρόνια, θα έπρεπε να είναι σε θέση να διατηρεί τη θέση του, και αυτό προϋποθέτει καύσιμα και κινητήρες απλά και μόνο για να μένει στον ουρανό (εκτός και αν το υποτιθέμενο σκάφος έχει κάποιο σύστημα προώθησης εντελώς διαφορετικό, και μάλιστα ικανό να λειτουργεί ακόμα μετά από χιλιάδες χρόνια).