ΚΟΣΜΟΣ

Πλατινένιο Ιωβηλαίο: Το ολόγραμμα της Βασίλισσας «χαιρέτησε» τους Βρετανούς μέσα από τη χρυσή άμαξα

Πλατινένιο Ιωβηλαίο: Το ολόγραμμα της Βασίλισσας «χαιρέτησε» τους Βρετανούς μέσα από τη χρυσή άμαξα
Η Gold State Coach με το ολόγραμμα της Ελισάβετ.
AP

Πλατινένιο Ιωβηλαίο: Η Βασίλισσα ενθουσίασε και σήμερα τους θαυμαστές της με την βοήθεια της τεχνολογίας -  Η εντυπωσιακή βασιλική άμαξα «Gold State Coach» εμφανίστηκε σε παρέλαση στους δρόμους του Λονδίνου ενώ το ολόγραμμα της Ελισάβετ χαιρετούσε το κοινό μέσα από αυτή 

Συγκινημένοι Βρετανοί χαιρέτησαν σήμερα το ολόγραμμα της Βασίλισσας μέσα από από την χρυσή βασιλική άμαξα «Gold State Coach» η οποία παρέλασε στους δρόμους του Λονδίνου για πρώτη φορά μετά από 20 χρόνια.

Δείτε την gallery:

Η «Gold State Coach» που θυμίζει τις παραμυθένιες άμαξες του Disney κατασκευάστηκε το το 1762 και είναι το τρίτο παλαιότερο όχημα στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η άμαξα θα βγει ξανά εκτός Μπάκιγχαμ για πρώτη φορά μετά το Χρυσό Ιωβηλαίο της Βασίλισσα Ελισάβετ πριν από ακριβώς 20 χρόνια.

Η άμαξα είναι κατασκευασμένη από ξύλο με ένα λεπτό στρώμα φύλλου χρυσού πάνω του.

Δείτε την gallery:

Λόγω του μεγάλου μεγέθους της - βάρους τεσσάρων τόνων, μήκους επτά μέτρων και ύψους 3,6 μέτρων - μπορεί να οδηγηθεί μόνο με ρυθμό βαδίσματος.

Η «φρικτή» διαδρομή με την άμαξα την ημέρα της στέψης της

Λίγα χρόνια πριν η Ελισάβετ Β' περιέγραψε μια «φρικτή» διαδρομή με τη βασιλική άμαξα κατά τη διάρκεια της στέψης της το 1953, εκφράζοντας δυσαρέσκεια για την έλλειψη άνεσης στο όχημα αυτό, σε μια σπάνια εμφάνισή της σε τηλεοπτικό ντοκιμαντέρ, αποσπάσματα του οποίου προβλήθηκαν στο BBC.

«Φρικτό! Αυτές οι δερμάτινες σούστες έφταιγαν. Δεν ήταν καθόλου άνετη», δήλωνε η Βασίλισσα αναφερόμενη στη Gold State Coach.

Η ιστορία της Golden State Coach

Η Gold State Coach είναι μια κλειστή άμαξα με οκτώ άλογα που χρησιμοποιείται από τη Βρετανική Βασιλική Οικογένεια, εδώ και πολλά χρόνια.

Ο Γεώργιος ανέθεσε στον Francis Hastings, 10ο κόμη του Huntington, την κατασκευή της το 1760 - για να χρησιμοποιηθεί στη στέψη και το γάμο του βασιλιά με την πριγκίπισσα Charlotte του Mecklenburg-Strelitz - αλλά ήταν ένα τόσο τεράστιο εγχείρημα που τελικά δεν ήταν έτοιμη για χρήση μέχρι το 1762.

Η κατασκευή της έγινε στα εργαστήρια του Σάμιουελ Μπάτλερ στο Λονδίνο και φέρεται να κόστισε 7.562 £ (1,5 εκατομμύρια £ = 1,98 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ το 2018).

Πέντε βασιλιάδες και δύο βασίλισσες την έχουν χρησιμοποιήσει μέχρι στιγμής για την στέψη τους: Ο Βασιλιάς Γεώργιος Δ', ο Βασιλιάς Γουλιέλμος Δ', η Βασίλισσα Βικτώρια, ο Βασιλιάς Εδουάρδος Ζ', ο Βασιλιάς Γεώργιος Ε', ο Βασιλιάς Γεώργιος ΣΤ' και η Βασίλισσα Ελισάβετ Β.

Παρά το γεγονός ότι η Gold State Coach βρίσκεται σε συνεχή χρήση για αιώνες, έχει ανακαινιστεί μόνο τέσσερις φορές, σύμφωνα με το royalcentral.co.uk: το 1820 με την άνοδο του Βασιλιά Γεωργίου Δ΄, το 1902 για τη στέψη του βασιλιά Εδουάρδου Ζ΄, το 1952 για τη στέψη της Βασίλισσας και το 1977 ενόψει του Αργυρού Ιωβηλαίου.

Εκτός από τις στέψεις, η άμαξα έχει χρησιμοποιηθεί επίσης για τα Κρατικά Εγκαίνια του Κοινοβουλίου, αν και η βασίλισσα Βικτώρια σταμάτησε να την χρησιμοποιεί μετά τον θάνατο του πρίγκιπα Αλβέρτου και χρησιμοποιούσε με άλλα μέσα, όταν άνοιξε το Κοινοβούλιο μετά το 1861. Η Gold State Coach εκτίθεται πλέον δημόσια στο Royal Mews όταν δεν χρησιμοποιείται.

Διαβάστε επίσης:

Βασίλισσα Ελισάβετ: Αυτό είναι το αγαπημένο της ποτό - Η αποκάλυψη του Τομ Χανκς