ΚΟΣΜΟΣ

Χριστούγεννα χωρίς παιχνίδια: Πιο ελαφρύ φέτος το «έλκηθρο» του Αη-Βασίλη λόγω κρίσης

Λιγότερα παιχνίδια φέτος τα Χριστούγεννα στο καλάθι των καταναλωτών
Λιγότερα παιχνίδια φέτος τα Χριστούγεννα στο καλάθι των καταναλωτών
ΑΡ

Το έλκηθρο του Άη-Βασίλη θα είναι πιο...ελαφρύ φέτος τα Χριστούγεννα, καθώς οι καταναλωτές αγοράζουν λιγότερα παιχνίδια για να μπορέσουν να γεμίσουν το εορταστικό τραπέζι. Τι δείχνουν τα στοιχεία από τις παιχνιδοβιομηχανίες

Ο Άγιος Βασίλης μπορεί να μην έχει τόσα πολλά να...δώσει φέτος στα παιδιά, επειδή οι καταναλωτές στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ δίνουν προτεραιότητα στα τρόφιμα και τα βασικά είδη οικιακής χρήσης, λένε εκπρόσωποι από τις μεγάλες παιχνιδοβιομηχανίες και ειδήμονες του κλάδου.

Οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν τον υψηλό πληθωρισμό και την υποτονική οικονομική ανάπτυξη. Η περίοδος των εορτών, η οποία ξεκινά με τη Black Friday στο τέλος Νοεμβρίου και διαρκεί περίπου μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου, αναμένεται να είναι ιδιαίτερα δύσκολη για τους λιανοπωλητές που πωλούν προϊόντα πολυτελείας και μη βασικά διατροφικά είδη, λένε στελέχη της αγοράς.

Αγαπημένα παιχνίδια όπως οι κούκλες Barbie, οι φιγούρες δράσης Transformers και τα αυτοκίνητα Hot Wheels θα εξακολουθούν να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των παιδιών, λέει ο Λου Βι Τεκ, διευθυντής βιομηχανίας ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης στο Euromonitor International.

toys.jpg

Πολλοί γονείς όμως δεν μπορούν να τα αντέξουν οικονομικά φέτος, σύμφωνα με στελέχη. Η κορυφαία σε πωλήσεις κούκλα Barbie στο Amazon, «Barbie Pop Reveal», κοστίζει προς το παρόν στους γονείς 24,89 δολάρια. Εν τω μεταξύ, το σετ παιχνιδιού Scorpion των Hot Wheels στοίχιζε περί τα 40 ευρω το 2020, αλλά το ίδιο παιχνίδι εκτοξεύθηκε φέτος στα περίπου 68 ευρώ στο Amazon.co.uk

«Το πιο σημαντικό πράγμα για τους ανθρώπους αυτές τις γιορτές είναι να έχουν φαγητό στο τραπέζι για τις οικογένειές τους», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Αίζααν Λάριαν, διευθύνων δύμβουλος της εταιρείας που κατασκευάζει τις κούκλες Bratz, MGA Entertainment. Ο ίδιος αναμένει ότι οι εορταστικές πωλήσεις στην εταιρεία του, η οποία επίσης κατασκευάζει παιχνίδια Little Tikes και πουλά προϊόντα σε όλη την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες, θα μειωθούν κατά 10-12% παγκοσμίως σε σύγκριση με πέρυσι.

Οι κατασκευαστές παιχνιδιών Hasbro (HAS.O) και Mattel έχουν ήδη προειδοποιήσει για ασθενέστερες πωλήσεις στον κλάδο. Ωστόσο, οι συναλλαγές θα μπορούσαν να αποδειχθούν ακόμη πιο δύσκολες από τις προβλέψεις δήλωσαν στο Reuters στελέχη του κλάδου και παράγοντες της αγοράς.

Η ζήτηση ενόψει των Χριστουγέννων θα είναι «μικρότερη» από πέρυσι, εξηγεί με τη σειρά του ο Νικ Άλντριτζ, διευθύνων σύμβουλος του ιαπωνικού κολοσσού Bandai που κατασκευάζει τα εικονικά κατοικίδια «Tamagotchi». Ο ίδιος αναμένει μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καθώς οι έμποροι λιανικής προσπαθούν να αλλάξουν παλαιότερα προϊόντα. «Η προσφορά είναι άφθονη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, επομένως υπάρχει μεγάλο απόθεμα εκκαθάρισης και πολλές μεγάλες εκπτώσεις» είπε.

Η Black Friday, ένδειξη για το μέλλον

Οι παγκόσμιες πωλήσεις φιγούρων δράσης όπως οι Transformers και ο Spiderman προβλέπεται να μειωθούν κατά 2% φέτος, σύμφωνα με Euromonitor. Αναμένοντας χαμηλότερη ζήτηση και διατηρώντας ήδη πλεονασματικό απόθεμα, πολλοί έμποροι λιανικής παρήγγειλαν φέτος λιγότερα προϊόντα από το συνηθισμένο. Αυτό σημαίνει ότι τα προϊόντα που έχουν ζήτηση μπορεί να εξαντληθούν γρήγορα. Η Black Friday θα δώσει στους λιανοπωλητές μια έγκαιρη ένδειξη για τη συνέχεια

«Βλέπουμε κάποιες πρώιμες εκπτώσεις της Black Friday να ξεκινούν μόλις τώρα», δήλωσε τη Δευτέρα ο πρόεδρος και επικεφαλής εμπορικός διευθυντής της κατασκευάστριας της Barbie Mattel, Στιβ Τότζκε. Τα επίπεδα αποθεμάτων της Mattel στο τέλος του τρίτου τριμήνου μειώθηκαν κατά διψήφιο ποσοστό σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, με τις εβδομάδες προσφοράς να «πέφτουν» σε μονοψήφιο αριθμό. Η MGA Entertainment παρήγγειλε και έφτιαξε λιγότερα προϊόντα, επειδή ήθελε να είναι «προσεκτική και συντηρητική», αλλά τώρα αναμένεται να ξεμείνει από μερικά νέα παιχνίδια.

toys.4.jpg

Οι εισαγωγές παιχνιδιών στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 32% σε ετήσια βάση το τρίμηνο έως τις 31 Αυγούστου 2023, σύμφωνα με την εταιρεία εμπορικών δεδομένων Panjiva της S&P Global Market Intelligence. Αυτή είναι συνήθως μια βασική περίοδος παραγγελίας για το απόθεμα διακοπών. Οι θαλάσσιες αποστολές - που μετρώνται από τον αριθμό των εμπορευματοκιβωτίων - μειώθηκαν κατά 8% τον Σεπτέμβριο.

«Η αγορά παιχνιδιών μειώνεται για όλο το χρόνο», δήλωσε ο Φλόριαν Σάιμπερ, διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής κατασκευάστριας παιχνιδιών Simba. Η ζήτηση από τους καταναλωτές στην Ευρώπη είναι χαμηλότερη από πέρυσι και πέρυσι ήταν ήδη μειωμένη σε σχέση με το προηγούμενο έτος, πρόσθεσε. Ωστόσο, ορισμένοι αναμένουν καθυστερημένη αύξηση της ζήτησης.

«Περιμένουμε μια καλή περίοδο διακοπών για τη Mattel», είπε ο Tότζκε. «Αναμένουμε να συνεχίσουμε να κερδίζουμε μερίδιο καθ' όλη τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου». Η Φρεντερίκ Τουτ, σύμβουλος παιχνιδιών, στην εταιρεία δεδομένων Circana είπε ότι οι πωλήσεις παιχνιδιών μειώθηκαν περίπου 7% σε ετήσια βάση στις χώρες που παρακολουθεί τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, αλλά ότι αναμένει ότι οι αγοραστές θα αρχίσουν να κινούνται, παραμονές Χριστουγέννων.

Οι κατηγορίες με τις καλύτερες επιδόσεις μέχρι σήμερα είναι παιχνίδια και παζλ, λούτρινα, τουβλάκια και οχήματα, είπε. «Οπως και να 'χει θα διατεθούν κάποια χρήματα σε παιχνίδια», καταλήγει ο Τζέρι Στορτς, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων Storch Advisor.

Reuters