ΚΟΣΜΟΣ

Bαλτιμόρη: Γιατί κατέρρευσε σαν τραπουλόχαρτο η γέφυρα Key Bridge - Η «ελαφριά κατασκευή»

Bαλτιμόρη: Γιατί κατέρρευσε σαν τραπουλόχαρτο η γέφυρα Key Bridge - Η «ελαφριά κατασκευή»

Όλα τα κομμάτια της γέφυρας στην Βαλτιμόρη είναι «αλληλένδετα» κατά μήκος της κατασκευής

Σοκάρουν τα βίντεο και οι φωτογραφίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας από την κατάρρευση της μεγάλης γέφυρας στη Βαλτιμόρη, στη πολιτεία Μέριλαντ των ΗΠΑ. Προηγήθηκε πρόσκρουση ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με αποτέλεσμα άνθρωποι και οχήματα να καταλήξουν στον ποταμό Patapsco.

Ποια είναι η γέφυρα

Πρόκειται για την γέφυρα Francis Scott Key, η οποία είναι μια τεράστια μεταλλική κατασκευή, τμήμα του Interstate 695 πάνω από τον ποταμό Patapsco και νοτιοανατολικά της μητροπολιτικής περιοχής της Βαλτιμόρης.

Πιο συγκεκριμένα, η γέφυρα στη Βαλτιμόρη έχει μήκος πάνω από 19 χλμ συνολικά. Χτίστηκε το 1977 και τοπικά την αναφέρουν ως Key Bridge, ενώ αργότερα πήρε το όνομα του συγγραφέα του αμερικανικού εθνικού ύμνου.

Ο λόγος που κατέρρευσε σαν χάρτινη

Η γέφυρα στη Βαλτιμόρη όπως φάινεται και στο βίντεο που συγκλονίζει, μόλις το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την ακουμπά, εκείνη καταρρέει μέσα σε δευτερόλεπτα.

Το βίντεο από τη στιγμή της κατάρρευσης:

Ο μηχανικός Τζούλιαν Κάρτερ εξήγησε στο skynews τον λόγο που συνέβη αυτό. Σύμφωνα με τον ίδιο, γέφυρες σαν αυτή στη Βαλτιμόρη είναι «πολύ αδύναμες σε κάποια σημεία», ενώ σημείωσε πως η «καταστροφική κατάρρευση» μεγάλου μέρους της οφείλεται στο ότι όλα είναι «αλληλένδετα» κατά μήκος της κατασκευής.

Άλλες μεγάλες γέφυρες μπορεί να έχουν κεντρικά σημεία, όπου υπάρχει αποσύνδεση από τα υπόλοιπα τμήματα. Στην περίπτωση όμως της Βαλτιμόρης «όταν αφαιρέσεις ένα μέρος της, όλο το σύστημα καταρρέει».

Ο κ. Κάρτερ τόνισε πως η «ελαφριά κατασκευή» πιθανότατα δοκιμάστηκε κάποια στιγμή για το ενδεχόμενο σύγκρουσης με πλοίο και μπορεί να πέρασε το τεστ την εποχή εκείνη. Όμως τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν πλέον «διπλάσια έκταση».

Ο μηχανικός καταλήγοντας αναφέρει πως είναι αναγκαία μια αξιολόγηση κινδύνου σε πολλά λιμάνια και προβλήτες γεφυρών για παρόμοιες καταστάσεις.