ΚΟΣΜΟΣ

Πόρισμα Ethiopian Airlines: Οι πιλότοι έκαναν όσα έπρεπε - Δεν μπορούσαν να αποτρέψουν τη συντριβή

Πόρισμα Ethiopian Airlines: Οι πιλότοι έκαναν όσα έπρεπε - Δεν μπορούσαν να αποτρέψουν τη συντριβή
Μέσω της προκαταρκτικής έκθεσης καλείται η Boeing να επανεξετάσει τη δυνατότητα σταθεροποίησης του 737 MAX 8
AP/Mulugeta Ayene

Στη δημοσιότητα δόθηκε το προκαταρκτικό πόρισμα για το δυστύχημα του Boeing 737 MAX της Ethiopian Airlines

H προκαταρκτική έκθεση σχετικά με την αεροπορική τραγωδία της Ethiopian Airlines, που στοίχισε τη ζωή σε 157 ανθρώπους τον περασμένο μήνα, αναφέρει ότι οι πιλότοι του μοιραίου Boeing 737 MAX 8 «εφήρμοσαν επανειλημμένα όλες τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον κατασκευαστή, αλλά δεν κατάφεραν θα ανακτήσουν τον έλεγχο του αεροσκάφους».

Η υπουργός Μεταφορών της χώρας, Dagmawit Moges, δήλωσε στη συνέντευξη Τύπου ότι το Boeing ήταν σε καλή κατάσταση και ότι οι πιλότοι τήρησαν όλες τις οδηγίες για να διατηρήσουν τον έλεγχο της πτήσης 302, ωστόσο αυτό δεν κατέστη εφικό, σημειώνοντας ότι το τελικό πόρισμα θα είναι έτοιμο σε έναν χρόνο.

Ακόμη, σημείωσε ότι οι πιλότοι ακολούθησαν όλες τις διαδικασίες εκτάκτου ανάγκης της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για να αντιμετωπίσουν την πιο δύσκολη κατάσταση.

Στη συνέχεια ανέφερε ότι τα πρώτα ευρήματα δείχνουν ότι το αεροπλάνο ήταν αξιόπιστο για να πετάξει και ότι η απογείωση ήταν αρχικά «φυσιολογική».

Παράλληλα, μέσω της προκαταρκτικής έκθεσης καλείται η Boeing να επανεξετάσει τη δυνατότητα σταθεροποίησης του 737 MAX 8 και το σύστημα ελέγχου της πτήσης.

Η Moges δεν αναφέρθηκε ειδικά στο σύστημα σταθεροποίησης του αεροσκάφους (MCAS), για το οποίο υπάρχουν υποψίες ότι ευθύνεται για το δυστύχημα, αλλά αναφέρθηκε σε μία επαναλαμβανόμενη κατακόρυφη καθοδική κίνηση του αεροσκάφους.

Το MCAS ("Maneuvering Characteristics Augmentation System"), έχει σχεδιαστεί ειδικά για το 737 MAX , για την διόρθωση μία ανωμαλίας της αεροδυναμικής που συνδέεται με τα αυξημένο βάρος των κινητήρων.

Σε ειδοποίηση που απηύθυνε προς τα πληρώματα στις 6 Νοεμβρίου, η Boeing εξηγούσε ότι ένα σφάλμα του αισθηστήρα που μετρά την γωνία προσβολής (AOA, αισθητήρας γωνίας προσβολής) μπορεί να οδηγήσει το σύστημα MCAS να φέρει το αεροπλάνο ξαφνικά σε πορεία «με την μύτη προς το έδαφος».

Για την διόρθωση του σφάλματος, συνιστούσε στους πιλότους να απενεργοποιήσουν τον μηχανισμό «αποσυνδέοντας τα ηλεκτρικά συστήματα εξισορρόπησης» του αεροσκάφους και αυτό, «μέχρι το τέλος της πτήσης».

Ο επικεφαλής της Ethiopian Airlines Τίβολντ ΓκεμπρεΜαριάμ δηλώνει σε σημερινή ανακοίνωσή του «πολύ υπερήφανος για τους πιλότους μας, που ακολούθησαν τις συνιστώμενες επείγουσες διαδικασίες και για το υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού σε μία τόσο δύσκολη περίσταση».

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr

Διαβάστε επίσης:

Ναύπλιο: «Πάγωσαν» όταν κοίταξαν στη θάλασσα - Δείτε γιατί (pics)

Μαρτυρία ΣΟΚ 14χρονου που αγνοείτο από το 2011: «Με είχαν απαγάγει» (pics+vid)