ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ευρωπαϊκό ταξίδι για «ψώνια»: Back to business στο Ιράν

Ευρωπαϊκό ταξίδι για «ψώνια»: Back to business στο Ιράν

Το Ιράν είναι ένας ακαταμάχητος εταίρος για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις που επιδίδονται σε μία κούρσα για την κατάκτηση της ιρανικής αγοράς.

Η ιρανική κυβέρνηση ελέγχει το 80% της ιρανικής οικονομίας. Το Ιράν αντιπροσωπεύει μία τεράστια αγορά 80 εκατομμυρίων ανθρώπων, στην πλειοψηφία τους νέων, διψασμένων για κατανάλωση έπειτα από δεκαετίες υποχρεωτικής δίαιτας με χαμηλής ποιότητας κινεζικά καταναλωτικά προϊόντα.

Οι υποδομές του είναι απαρχαιωμένες. Το Ιράν κατέχει την τέταρτη θέση στην κατάταξη των χωρών με τα μεγαλύτερα πετρελαϊκά αποθέματα παγκοσμίως. Εξάγει μόνο το 1 εκατομμύριο από τα 2,8 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου που παράγει ημερησίως.

Ο πρόεδρος του Ιράν Χάσαν Ροχανί πέρασε τις τελευταίες ημέρες του Ιανουαρίου στην Ευρώπη σε μία επίσκεψη αφιερωμένη στο επιχειρείν. Συνοδευόταν από πολυπληθή αντιπροσωπεία σημαντικών επιχειρηματικών παραγόντων και υπουργών.

Στην Ιταλία, ο ιρανός πρόεδρος είχε επαφές με δεκάδες εργοδότες. Τους κάλεσε να επενδύσουν στο Ιράν προβάλλοντας ως πλεονέκτημα το γεγονός ότι η χώρα του είναι «η ασφαλέστερη και η σταθερότερη της περιοχής».

Στη Ρώμη υπεγράφησαν περί τις 15 συμφωνίες ύψους 15 έως 17 δισεκατομμυρίων ευρώ σε τομείς από την ενέργεια μέχρι τις υποδομές και από τη χαλυβουργία μέχρι την ναυπηγική.

Η επίσκεψη στη Γαλλία κατέληξε στην υπογραφή πρωτοκόλλου συμφωνίας με την Airbus για την αγορά 114 αεροσκαφών , κυρίως Α-320, Α-321 και Α - 330, παράδοσης 2017. Από το 2020, τη Τεχεράνη θα αρχίσει να παραλαμβάνει Airbus Α-350 και Α-380.

Στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, η ιρανική αντιπροσωπεία υπέγραψε συμβόλαια με τις εταιρείες Peugeot και Renault.

Συγκεκριμένα, η PSA Peugeot Citroen επισημοποίησε την επιστροφή της στο Ιράν με τη συμφωνία συνεργασίας με την εταιρεία Iran Khodro, μία επένδυση ύψους έως και 400 εκατομμυρίων ευρώ σε περίοδο πέντε ετών. Στόχος είναι η παραγωγή μακροπρόθεσμα 200.000 οχημάτων ετησίως .

Οι γίγαντες του κατασκευαστικού τομέα Bouygues και Vinci, καθώς και η ADP, διαχειρίστρια των αεροδρομίων του Παρισιού υπέγραψαν συνεργασία για την κατασκευή τριών αεροδρομίων στο Ιράν.

Η γαλλική εταιρεία σιδηροδρόμων SNCF και η ιρανική RAI υπέγραψαν πρωτόκολλο συνεργασίας για την εκμετάλλευση σιδηροδρομικών σταθμών και την κατασκευή σιδηροδρομικών γραμμών υψηλής ταχύτητας.

Με την εταιρεία Total υπεγράφη συμφωνία για την προμήθεια 150.000 έως 200.000 βαρελιών πετρελαίου ημερησίως.

Η Γερμανία επιθυμεί διακαώς οικονομική συνεργασία με το Ιράν. Ο υπουργός Εξωτερικών Φρανκ-Βάλτερ Στάινμαϊερ που επισκέφθηκε στα μέσα της εβδομάδας την Τεχεράνη σε μία προσπάθεια να πείσει την ιρανική ηγεσία να ασκήσει την επιρροή της επί του καθεστώτος της Δαμασκού στις συνομιλίες της Γενεύης, απέσπασε την δέσμευση ότι η Γερμανία θα περιληφθεί στο επόμενο ταξίδι του Χασάν Ροχανί στην Ευρώπη.

Πηγές: Le Monde, La Tribune, Liberation