ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Athens IRC και το Ελληνικό, η τύχη της ΔΕΗ και οι αυξήσεις κεφαλαίου των 7,5 δισ. ευρώ

Η Athens IRC και το Ελληνικό, η τύχη της ΔΕΗ και οι αυξήσεις κεφαλαίου των 7,5 δισ. ευρώ

Το Newsbomb.gr μέσα από τη στήλη «Over the Counter», φιλοδοξεί να προσφέρει στους αναγνώστες του μια σταθερή πηγή πληροφόρησης για τα τεκταινόμενα στο οικονομικό, επιχειρηματικό και χρηματιστηριακό παρασκήνιο της χώρας.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την Athens IRC

Λεπτομέρειες για την αποχώρηση της Mohegan από το έργο του καζίνο του Ελληνικού, παρέσχε χθες η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην έκθεση της για τις ενδιάμεσες οικονομικές καταστάσεις 2021. Όπως αποκαλύπτει, στις 23 Σεπτεμβρίου γνωστοποιήθηκαν στην Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ), μεταβολές στην κοινοπραξία MGE Hellinikon B.V – Mohegan Gaming Advisors LLC -ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ , η οποία και έχει κερδίσει το διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό για την παραχώρηση της άδειας λειτουργίας της επιχείρησης καζίνο στο Μητροπολιτικό Πόλο Ελληνικού -Αγίου Κοσμά. Οι μεταβολές αυτές συνίστανται αφενός στην απόκτηση του συνόλου των μετοχών (100%) της MGE Hellinikon B.V από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και αφενός στην είσοδο στην κοινοπραξία της εταιρείας MGGR LLC, η οποία υποκαθιστά σε όλες τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα και αποτελεί διάδοχο της Mohegan. Και η MGGR LLC ανήκει ομοίως κατά 100 % στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Κατόπιν των ανωτέρω η ένωση προσώπων διαμορφώνεται από τις MGE Hellinikon B.V –MGGR LLC- ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η κοινοπραξία φέρει τον διακριτικό τίτλο Athens IRC.

Η τύχη της ΔΕΗ

Κατά 3,75 εκατ. ευρώ «φθηνότερη» θα είναι η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΗ. Βλέπετε από σήμερα ισχύει ο νέος συντελεστής του φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίου, ο οποίος είναι μειωμένος στο 0,50%, έναντι 1% που ήταν ο προηγούμενος συντελεστής και ο οποίος εφαρμοζόταν για 35 συναπτά έτη. Εάν ίσχυε ο προηγούμενος συντελεστής η ΔΕΗ θα έπρεπε για την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της να πληρώσει φόρο συγκέντρωσης κεφαλαίου 7,5 εκατ. ευρώ. Θα μας πείτε τί είναι τα 3,75 εκατ. ευρώ για ένα τόσο μεγάλο όμιλο όπως η ΔΕΗ. Είναι κάτι παραπάνω από την πρόβλεψη για αποζημιώσεις προσωπικού που είχε εγγράψει στο πρώτο τρίμηνο του 2021. Η μείωση πάντως του συντελεστή του φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίου θα αφήσει αναμφίβολα και πικρία σε κάποιους. Για παράδειγμα, εάν είχε ισχύσει από την αρχή του έτους η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Τράπεζας Πειραιώς θα ήταν κατά 6 εκατ. ευρώ πιο οικονομική και η αύξηση κεφαλαίου της Alpha Bank κατά 4 εκατ. ευρώ. Κάποιοι κερδίζουν , κάποιοι χάνουν…

Αυξήσεις κεφαλαίου 7,5 δισ. ευρώ

Το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους υπολόγισε πως η απώλεια των κρατικών εσόδων από την μείωση στο μισό του φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίου θα είναι 37,5 εκατ. εύρω ετησίως, ενώ ειδικά για το 2021 η απώλεια εσόδων θα ανέλθει στα 9,4 εκατ. εύρω περίπου, δεδομένου ότι η ισχύ της διάταξης καταλαμβάνει πράξεις για τις οποίες η φορολογική υποχρέωση γεννάται από σήμερα, 1η Οκτωβρίου. Από τον παραπάνω υπολογισμό προκύπτει πως τα ετήσια έσοδα από το φόρο συγκέντρωσης κεφαλαίου ανέρχονται κατ’ έτος σε 75 εκατ. ευρώ. Αυτό το ποσό συνεπάγεται πως ετησίως στην Ελλάδα πραγματοποιούνται αυξήσεις κεφαλαίου και αυξήσεις ενεργητικού συνολικού ύψους 7,5 δισ. ευρώ. Το ποσό αυτό δεν είναι ούτε μικρό, ούτε μεγάλο…

Οι servicers, τα deals και τα έσοδα

Δεν πρόλαβε να στεγνώσει καν το μελάνι ανάμεσα στη doValue και την Εθνική Τράπεζα και οι servicers και τα funds βρίσκονται επί ποδός πολέμου για ένα ακόμη μεγάλο «deal» στα κόκκινα δάνεια. Ο λόγος για την «Αριάδνη», το «πακέτο» των κόκκινων δανείων που σκοπεύει να διαθέσει η Τράπεζα της Ελλάδας μέσω της PQH. Καθώς πρόκειται για πώληση και όχι για τιτλοποίηση, το ενδιαφέρον αναμένεται να είναι πολύ μεγάλο και το τελικό τίμημα μπορεί να φτάσει το 1 δισ. ευρώ. Από την άλλη, μεγάλος είναι ο προβληματισμός στα funds και στους servicers για το «ταμείο» τους, καθώς τα έσοδά τους είναι πολύ λιγότερα από τις αρχικές προβλέψεις. Και είναι λογικό, μια και το «πάγωμα» των πλειστηριασμών έχει μηδενίσει τα έσοδα από αυτή την πηγή, ενώ παράλληλα έχει αρθεί ο μοχλός πίεσης προς τους δανειολήπτες. Από την άλλη, τα στελέχη των εταιρειών θέλουν να βλέπουν το ποτήρι μισογεμάτο, ποντάροντας στην άνοδο των τιμών των ακινήτων, αλλά και στην ευρύτερη ανάκαμψη, ώστε τουλάχιστον να κάνουν ρυθμίσεις.

Οι αλλαγές στους πλειστηριασμούς

Η πραγματικότητα είναι πως η κυβέρνηση κάνει ένα έμμεσο δώρο σε τράπεζες και servicers , μέσω των αλλαγών που δρομολογεί στη διενέργεια των πλειστηριασμών. Δύο διατάξεις στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Δικαιοσύνης για την «Ταχεία πολιτική δίκη» που κατατέθηκε στη Βουλή διευκολύνουν τη διαδικασία των πλειστηριασμών και καθιστούν ελκυστικότερα τα assets που βγαίνουν στο «σφυρί». Η πρώτη διάταξη προβλέπει την αυτόματη μείωση της τιμής πώλησης του ακινήτου έως και κατά 20% εφόσον καταστούν άγονοι οι δύο πρώτοι πλειστηριασμοί, αλλά και την μείωση της τιμής κατά 35% εάν καταστούν άγονοι οι τρεις πρώτοι πλειστηριασμοί. Η δεύτερη διάταξη δίνει τη δυνατότητα πλειοδοσίας και αγοράς του ακινήτου από πολλούς ενδιαφερόμενους, ήτοι εισάγει το θεσμό της από κοινού πλειοδοσίας. Και οι δύο αυτές διατάξεις αντιμετωπίζουν το φαινόμενο της έλλειψης πλειοδοτών, γεγονός που οφείλεται συχνά στην υψηλή τιμή πρώτης προσφοράς του πλειστηριαζομένου. Σίγουρα οι χαμένοι την υπόθεσης είναι οι κακοπληρωτές οφειλέτες που σε πολλές περιπτώσεις διέμεναν στα σπίτια τους ακόμη και για πολλά έτη μετά την κατάσχεση που τους είχε επιβληθεί, καθώς δεν τελεσφορούσαν οι πλειστηριασμοί…

Δρακόντεια μέτρα

Αντιμέτωποι με κυρώσεις θα βρεθούν οι φορείς του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα που δεν θα τηρήσουν στην κατανομή της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης, το προβλεπόμενο ελάχιστο ποσοστό συμμετοχής 30% που προβλέπεται για τα ΜΜΕ της περιφέρειας. Η Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης έχει σε όλους τους τόνους αποσαφηνίσει πως 3 στα 10 ευρώ διαφημιστικής δαπάνης θα πηγαίνουν στα Μέσα Ενημέρωσης της περιφέρειας. Και δεν αστειεύεται. Όποιος φορέας δεν το πράξει τότε από τον Απρίλιο θα βρεθεί αντιμέτωπος με περικοπές στο budget του. Συγκεκριμένα, οι φορείς στους οποίους έχει εγκριθεί επικοινωνιακό πρόγραμμα υποχρεούνται να υποβάλλουν έως τις 31 Μαρτίου 2022 τις καταστάσεις στις οποίες αναφέρεται το ύψος των ποσών που διέθεσαν κατά το έτος 2021 για κάθε είδους συμβάσεις διαφημιστικών υπηρεσιών και συμβάσεις μετάδοσης ή καταχώρησης. Τα σχετικά ποσά θα αναγράφουν αναλυτικά κάθε οικονομικό φορέα που ανέλαβε διαφημιστικές και άλλες συναφείς δραστηριότητες του Δημοσίου τομέα. Αν διαπιστωθεί πως δεν έχει τηρηθεί το ελάχιστο ποσοστό συμμετοχής (30%) των περιφερειακών μέσων στην κατανομή της διαφημιστικής δαπάνης, τότε θα επιβληθεί στο φορέα διοικητικό πρόστιμο ισόποσο με τη διαφημιστική δαπάνη που υπολείπεται προς συμπλήρωση του 30%. Δρακόντεια μέτρα για το καλό της ελληνικής περιφέρειας.

Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται στη στήλη Over the Counter προσφέρονται προς τους επισκέπτες/τριες/χρήστες/τριες της αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς, δεν δύνανται σε καμιά περίπτωση να εκληφθούν ως προτροπή, προσφορά, άποψη, ή σύσταση της στήλης για αγορά ή πώληση οποιουδήποτε χρεογράφου και δεν συνθέτουν νομική, φορολογική, λογιστική, ή επενδυτική συμβουλή ή υπηρεσία σχετικά με την αποδοτικότητα ή καταλληλότητα οποιουδήποτε χρεογράφου ή επένδυσης. Κατά συνέπεια, δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.