ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αναγκαία τα logistics στην ανάπτυξη της οικονομίας

Αναγκαία τα logistics στην ανάπτυξη της οικονομίας

Την κρισιμότητα των logistics και την ανάπτυξη του κλάδου της εφοδιαστικής αλυσίδας στη χώρα μας επεσήμαναν οι υπουργοί Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Κωστής Χατζηδάκης και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, κατά τις ομιλίες τους στη σημερινή παρουσίαση της έκθεσης εμπειρογνωμόνων της Παγκόσμιας Τράπεζας για τα logistics στη χώρα μας.

Ειδικότερα, ο υπουργός Ανάπτυξης, ο οποίος και ενεργοποίησε τη Μόνιμη Επιτροπή Logistics, τόνισε την κρισιμότητα των logistics στην ανάπτυξη της οικονομίας και στην έξοδο της Ελλάδας από την κρίση, λέγοντας πως «καλύτερα logistics σημαίνουν ανταγωνιστικότητα και περισσότερες εξαγωγές, σημαίνουν νέες επενδύσεις και νέες δουλειές σε ανέργους». Σημείωσε, επίσης, πως ο συγκεκριμένος κλάδος είναι ιδιαίτερα κρίσιμος για την οικονομία λόγω της γεωγραφικής θέσης της χώρας μας που βρίσκεται στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων.

Και αναφέρθηκε στο λιμάνι του Πειραιά, ένα από τα μεγαλύτερα και το πλέον αξιοποιήσιμο λιμάνι της Μεσογείου και στη Θεσσαλονίκη, όπως τόνισε. «Βρίσκονται πάνω σε έναν εκ των κυριότερων διαδρόμων της ναυσιπλοΐας και πάνω στους κεντρικούς άξονες που συνδέουν τη Δυτική με την αναπτυσσόμενη Ανατολική Ευρώπη» ανέφερε χαρακτηριστικά. Επιπλέον, ο κ. Χατζηδάκης υποσχέθηκε ότι ως το τέλος του έτους η κυβέρνηση θα παρουσιάσει την εθνική στρατηγική για τα logistics και στη συνέχεια θα προχωρήσει στην κατάθεση του σχεδίου νόμου με το οποίο θα ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στον κλάδο.

Ο κεντρικός στόχος της εθνικής μας στρατηγικής είναι να καταστεί η πατρίδα μας το σημαντικότερο κέντρο logistics στη Νοτιο-Ανατολική Ευρώπη, υπογράμμισε ο υπουργός ολοκληρώνοντας την ομιλία του. Από την πλευρά του, ο κ. Χρυσοχοΐδης αναφέρθηκε στην ολοκλήρωση των υποδομών, τόσο σε ό,τι αφορά το σιδηροδρομικό δίκτυο όσο και σε ό,τι αφορά τις οδικές μεταφορές. Σε τρία χρόνια από σήμερα, σημείωσε, θα έχει ολοκληρωθεί η κεντρική σιδηροδρομική γραμμή και η Ελλάδα θα συνδεθεί με ηλεκτροκίνητη γραμμή με την Ευρώπη.

Παράλληλα, τόνισε, προχωρά η σύνδεση των βασικών λιμανιών της χώρας με το σιδηρόδρομο δίκτυο (Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη), ενώ, όπως ανακοίνωσε, τις επόμενες μέρες θα πάνε στη Βουλή οι συμβάσεις για τους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας, που υπολογίζεται ότι ως το 2015 θα διαθέτει ένα πλήρες, ολοκληρωμένο, σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων.

Μαζί με την Εγνατία θα αποτελούν χρήσιμα και κρίσιμα εργαλεία για τις εμπορευματικές μεταφορές, πρόσθεσε. Επίσης, αναφέρθηκε στην ιδιωτικοποίηση ορισμένων μεγάλων λιμανιών, όπως της Θεσσαλονίκης και του Πειραιά καθώς και στην αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των περιφερειακών αερολιμένων, ενώ αναφερόμενος στη συμφωνία της Hewlett Packard με την COSCO σημείωσε ότι θα αποτελέσει μια από τις μεγαλύτερες σε όγκο συμφωνίες που έχουν γίνει στο ευρωπαϊκό πεδίο.

Τέλος, σύμφωνα με τον υπουργό, μέχρι το 2020, ο Πειραιάς θα έχει τα μεγέθη του Ρότερνταμ. «Το 2008, λίγο πριν από την ιδιωτικοποίηση μέρους του ΟΛΠ, ο Πειραιάς εκπροσωπούσε 15 χιλιάδες το χρόνο κοντέινερ και σήμερα έχουμε 2.000 τη μέρα και το 2020 θα έχουμε 10.000 τη μέρα, όσα έχει σήμερα το Ρότερνταμ» ανέφερε χαρακτηριστικά.