ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τραγωδία στα Τέμπη: «Πόλεμος» Γεραπετρίτη – Παππά για την τηλεδιοίκηση

Τραγωδία στα Τέμπη: «Πόλεμος» Γεραπετρίτη – Παππά για την τηλεδιοίκηση
Eurokinissi / φωτογραφία αρχείου

Φουντώνει η κόντρα κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης για το αν λειτουργούσε ή όχι η τηλεδιοίκηση στην Λάρισα.

 

Με αιχμές απάντησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στη δήλωση του αρμόδιου τομεάρχη ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Παππά.

«Οι πολίτες απαιτούν αλήθειες και σαφείς απαντήσεις για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Η προσπάθεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης να το εργαλειοποιήσει πολιτικά με τις δηλώσεις του αρμόδιου τομεάρχη αντιβαίνει στην πολύ σαφή ελληνική γλώσσα και στην πραγματικότητα», τονίζει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ακόμα, το υπουργείο προσθέτει: «Αντιβαίνει στην ελληνική γλώσσα διότι σύμφωνα με το κατατεθέν υπ’ αριθμ. 9055036/23.12.2022 έγγραφο του ΟΣΕ που αφορά ειδικά το κρίσιμο τμήμα εξόδου από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη “οι σταθμάρχες Λάρισας υποχρεωτικά θα σχηματίζουν τη διαδρομή με χρήση κομβίων αφετηρίας-στόχου”. Δηλαδή θα πρέπει να γίνεται αυτόματη χάραξη της διαδρομής στον τοπικό πίνακα τηλεδιοίκησης, χωρίς τη χρήση φωτοσημάτων (όπως αναφέρεται στο έγγραφο) και όχι με χειροκίνητη χάραξη. Η χειροκίνητη παρέμβαση με κλειδί (μανιβέλα) γίνεται μόνο όταν δεν λειτουργεί το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης.

Αντιβαίνει, επιπλέον, στην πραγματικότητα διότι το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργεί πλήρως, όπως προκύπτει από το κατατεθέν στη Βουλή από 01.11.2022 πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής της ΕΡΓΟΣΕ. Και για να μην μένει καμία απορία, ενημερώνουμε ότι την κρίσιμη μέρα του δυστυχήματος τα δρομολόγια από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη συντελέστηκαν με αυτόματη χάραξη.

Το τελευταίο δρομολόγιο που έγινε με τον τρόπο αυτό ήταν περί ώρα 22.20, λίγο πριν το δυστύχημα, και ακολούθησε μετά το δυστύχημα δοκιμαστική χάραξη περί ώρα 01.00 που επιβεβαίωσε την ορθή λειτουργία του πίνακα. Προς τούτο, βρίσκεται στη διάθεση των ανακριτικών αρχών σχετική ανάλυση κινήσεων, όπως αυτές έχουν καταγραφεί από το αυτόματο σύστημα που διαθέτει ο τοπικός πίνακας. Όσον αφορά τη χρήση μανιβέλας σε μεμονωμένες αλλαγές, αυτή γίνεται αποκλειστικά και μόνο όταν ο πίνακας σηματοδότησης έχει απωλέσει τον έλεγχο χειρισμού αλλαγής, κάτι το οποίο δεν συνέβη την επίμαχη νύχτα, όπως φαίνεται και από τις καταγραφές».

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συμπληρώνει: «Με θέματα τα οποία είναι εύλογα μεγάλης κοινωνικής ευαισθησίας οφείλουμε όλοι να είμαστε φειδωλοί και προσεκτικοί, χωρίς κραυγές και ανοίκειους χαρακτηρισμούς. Δυστυχώς, η προχειρότητα και ανευθυνότητα του ΣΥΡΙΖΑ περισσεύει. Το υπουργείο θα συνεχίσει την υπεύθυνη και τεκμηριωμένη ενημέρωση του κοινού».

Η κόντρα ξεκίνησε με αφορμή τις δηλώσεις του κ. Παππά ότι ο κ. Γεραπετρίτης είπε ψέματα ότι η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα ήταν πλήρως λειτουργική». Αυτί τόνισε με δήλωσή του ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία Νίκος Παππάς, πυροδοτώντας νέο πόλεμο μεταξύ κυβέρνησης και ΣΥΡΙΖΑ.
Σκληρή επίθεση προς τον ΣΥΡΙΖΑ και από τον Γιάννη Οικονόμου

Να σταματήσει η πολιτική σπέκουλα γύρω από την εθνική τραγωδία των Τεμπών κάλεσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου. Ειδικότερα, ο κ. Οικονόμου, κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών είπε, μεταξύ άλλων:

«Και για να σταματήσει η πολιτική σπέκουλα, θα ήθελα να διευκρινίσω ότι ο Πρωθυπουργός έχει σαφή εικόνα και άριστη γνώση των δομικών προβλημάτων και των αδυναμιών στο Κράτος μας, αλλά και στη χώρα μας εν γένει. Και είναι προσηλωμένος στην αντιμετώπισή τους με σχέδιο, αλλά και με ισχυρή πολιτική βούληση. Είτε αυτό αφορά τη θωράκιση της χώρας, είτε αφορά την οικονομία και την αγορά εργασίας, είτε αφορά τις παθογένειες του Κράτους και τα προβλήματα της δημόσιας διοίκησης, είτε αφορά τα εισοδήματα των πολιτών, την υγεία κ.α.

Ξέρει τι έγινε, ξέρει τι μένει να γίνει και πώς θα γίνει. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τους σιδηρόδρομους. Ο Πρωθυπουργός γνώριζε ότι παραλάβαμε μια υποδομή που ενώ θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2016, λειτουργούσε σε ένα ποσοστό μικρότερο από το 30%. Γνώριζε τις προσπάθειες για το ξεμπλοκάρισμα και και υλοποίηση της σύμβασης και πώς έφτασε το έργο στο 70%, γνώριζε για τα προβλήματα, τις αδυναμίες στο σιδηρόδρομο. Γνώριζε, λοιπόν και αναγνώρισε και τη δική μας ευθύνη, έμπρακτα χωρίς αστερίσκους και υποσημειώσεις.

Δεν ξέρει όμως, και κανείς Πρωθυπουργός δεν ήξερε και δεν θα μπορούσε να ξέρει, για τις συμπεριφορές και τις πρακτικές συγκεκριμένων προσώπων, δεν ήξερε και δεν θα μπορούσε να ξέρει ποιος ήταν βάρδια εκείνο το βράδυ στη Λάρισα, πως διαμορφώνονται οι βάρδιες, δεν ήξερε και δεν θα μπορούσε να ξέρει για το χάος που επικρατούσε στο Σταθμαρχείο της Λάρισας, δεν ήξερε και δεν θα μπορούσε να ξέρει για υπαλλήλους οι οποίοι δεν τηρούν τους κανονισμούς και φέρονται εκτός του πλαισίου.

Και νομίζω ότι το μέγεθος της τραγωδίας αλλά και η ευθύνη και η σοβαρότητα που πρέπει να υπάρξει, έτσι ώστε να μην επιτρέψουμε καμιά συγκάλυψη, αλλά να οδηγηθούμε και στην πλήρη ανασυγκρότηση των σιδηροδρόμων δεν συνάδει με τις λαϊκιστικές αντιπολιτευτικές προσεγγίσεις του ζητήματος αυτού».
Με το βλέμμα στραμμένο στη Βουλή την Δευτέρα

Η συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, την ερχόμενη Δευτέρα, αναμένεται να αποτελέσει νέο πεδίο ανταλλαγής εκατέρωθεν πυρών, με τον πρώην υπουργό Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, να προετοιμάζει ήδη έναν ογκώδη φάκελο, προκειμένου να δώσει, σύμφωνα με πληροφορίες, απαντήσεις για όσα έπραξε στη διάρκεια της θητείας του.

Πέραν του κ. Καραμανλή (θα είναι η πρώτη του δημόσια εμφάνιση μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα) στην επιτροπή θα δώσουν το «παρών» οι κύριοι Γεραπετρίτης, Σπίρτζης και Χρυσοχοΐδης, επί υπουργίας του οποίου το 2014 είχε υπογραφεί η περιβόητη σύμβαση 717. «Με την κίνηση αυτή δείχνουμε την ξεκάθαρη βούληση μας να φωτιστούν όλες οι πτυχές σε όλο το βάθος αυτής της υπόθεσης. Και αυτό σε αντίθεση με τον ΣΥΡΙΖΑ, που στοιχίστηκε στη γραμμή “φταίνε οι πριν και οι επόμενοι”, και ζητούσε να δώσουν εξηγήσεις αφενός ο κ. Χατζηδάκης και αφετέρου ο κ. Καραμανλής, ενώ αρνούνταν την παρουσία στην επιτροπή του κ. Σπίρτζη, του Υπουργού, δηλαδή, που επί 4,5 χρόνια ήταν επιφορτισμένος με την υλοποίηση της σύμβασης 717», είναι το μήνυμα που εκπέμπει η κυβέρνηση.

Στη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, ο κ. Γεραπετρίτης:

-Επεσήμανε ότι η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προχωρήσει έως το τέλος η ενδελεχής διερεύνηση της τραγωδίας.

-Ανέδειξε το χρονοδιάγραμμα των απαιτούμενων εργασιών, προκειμένου το σιδηροδρομικό δίκτυο να λειτουργήσει με πλήρη ασφάλεια.

-Έδωσε απαντήσεις στις αναφορές των κυρίων Τσίπρα και Σπίρτζη για τα πεπραγμένα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ όσον αφορά στους σιδηροδρόμους. «Είναι παντελώς ανυπόσταστατος ο ισχυρισμός ότι είχε παραδοθεί το 70% του έργου. Η πραγματικότητα είναι ότι το 2016 είχε παραδοθεί λιγότερο από το 33% του συνολικού έργου, αλλά και από αυτό που παραδόθηκε, το 15% ξανάγινε από την αρχή μετά το 2021, καθώς παρουσίαζε σοβαρά προβλήματα.

Άρα το 2016 παραδόθηκε το 18% του έργου, στην ουσία αυτό λειτουργούσε. Από το Σεπτέμβριο 2017 και έως το 2019 δεν υπήρξε καμία απολύτως πράξη. Από το 2021 έως σήμερα ολοκληρώθηκε το πρόσθετο έργο με πρωτόκολλα παραλαβής σε ποσοστό 52%. Έτσι, σήμερα τυπικά έχει παραδοθεί και λειτουργεί το 70% του έργου. Άρα, έως το 2016 παραδόθηκε λειτουργικά το 18% του έργου, από το 2016 έως το 2019 μηδέν και από το 2019 έως σήμερα το υπόλοιπο 52% του έργου», σημείωσε, στην ενημέρωση των δημοσιογράφων, ο κ. Οικονόμου.