ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Απάντηση ΥΠΕΘΑ για τη συμφωνία 500 εκατ. με ΗΠΑ

Απάντηση ΥΠΕΘΑ για τη συμφωνία 500 εκατ. με ΗΠΑ

Ανακοίνωση εξέδωσε το ΥΠΕΘΑ, σχετικά με δημοσίευμα της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα» που κάνει λόγο για διακρατική συμφωνία (Lockheed) εκσυγχρονισμού πέντε αεροσκαφών με τις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας, η έγκριση δόθηκε από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα έπειτα από εισήγηση του Πάνου Καμμένου, ενώ έχει ήδη δοθεί η έγκριση για την εκταμίευση προκαταβολής ύψους 45 εκατομμυρίων ευρώ.

Η διακρατική συμφωνία εγκρίθηκε γραπτώς και από τους: υπουργό Εξωτερικών Νίκου Κοτζιά, τον αναπληρωτή υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης Γιάννη Πανούση, τον αναπληρωτή υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Θοδωρή Δρίτσα και τον αρχηγού ΓΕΕΘΑ, στρατηγό Μιχάλη Κωσταράκου (ΚΥΣΕΑ), οι οποίοι επικύρωσαν ομοφώνως την εισήγηση του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Πάνου Καμμένου.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση - απάντηση στο δημοσίευμα, «η λύση της αναβάθμισης κρίνεται συμφερότερη από την προμήθεια νέων αεροσκαφών».

Αναλυτικότερα η ανακοίνωση του ΥΠΕΘΑ έχει ως εξής:

«Σχετικά με δημοσίευμα της εφημερίδας Πρώτο Θέμα αναφέρονται τα εξής:

Η συμφωνία για την αναβάθμιση των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P3 είναι διακρατική μέσω FMS. Απαράβατος όρος της ελληνικής πλευράς ήταν οι εργασίες να γίνουν στην Ελλάδα από ελληνική βιομηχανία.

Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη χρησιμοποιούν πολλές χώρες ανάμεσα στις οποίες είναι οι ΗΠΑ, η Γερμανία, ο Καναδάς, η Ιαπωνία, η Νορβηγία, η Ν. Κορέα, η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία, η Βραζιλία. Όλες αυτές οι χώρες τα αναβαθμίζουν και τα διατηρούν στη δύναμη τους.

Η λύση της αναβάθμισης κρίνεται συμφερότερη από την προμήθεια νέων αεροσκαφών για πολλούς λόγους. Ο χρόνος ζωής των αεροσκαφών παρατείνεται για τουλάχιστον 20 χρόνια, διαθέτουμε ήδη ανταλλακτικά για τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους, εκπαιδευμένο προσωπικό, οργανωμένη μονάδα υποστήριξης.

Είχε προταθεί η προμήθεια παροπλισμένων αεροσκαφών του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού, τα οποία όμως χρειάζονταν τις ίδιες εργασίες αναβάθμισης με μεγαλύτερο κόστος ώστε να είναι διαθέσιμα ενώ όλες οι εργασίες θα γίνονταν στις ΗΠΑ και όχι στην Ελλάδα.

Το ΓΕΝ είχε εισηγηθεί να γίνει επισκευή μέσω FMS και πέρασε ΚΥΣΕΑ από την προηγούμενη κυβέρνηση τον Αύγουστο του 2014. Στη συνέχεια η ίδια συμφωνία προσυπεγράφη και πέρασε ΚΥΣΕΑ με τους ίδιους όρους και την χρηματοδότηση από την σημερινή κυβέρνηση στις 15 Μαρτίου 2015 που ήταν η καταληκτική ημερομηνία».

Σχετικές ειδήσεις