ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Παγκόσμιο Κύπελο Ποδοσφαίρου: Το παν είναι η διάταξη του χώρου

Παγκόσμιο Κύπελο Ποδοσφαίρου: Το παν είναι η διάταξη του χώρου

Mία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τη διεξαγωγή και οργάνωση ενός πρωταθλήματος δεν είναι άλλη από τις υψηλών προδιαγραφών γηπεδικές εγκαταστάσεις.

Του Γιάννη Σκουφή

Όπως το Μουντιάλ 2018 που πραγματοποιείται στην Ρωσία, σε 12 γήπεδα και σε 11 πόλεις, με τον τελικό να έχει προγραμματισθεί στις 15 Ιουλίου, στη Μόσχα.

Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την εξέλιξη και τη σχεδίαση ενός μοντέρνου αυτοκινήτου δεν είναι άλλη από τη σωστή διάταξη και εργονομία. Όπως ένα μεγάλο στάδιο πρέπει να έχει πολλές και λειτουργικές θέσεις, έτσι και το νέο Eclipse Cross προσφέρει αναπαυτικά καθίσματα με τα πίσω να διαθέτουν ρυθμίσεις ανάκλησης 9 σταδίων και δυνατότητα μετακίνησης 200 χιλιοστών., oι οποίες επιτρέπουν κορυφαίο για την κατηγορία χώρο για τα πόδια των επιβατών. Από την άλλη, ακόμα και στο τελευταίο επίπεδο ρύθμισης ο χώρος αποσκευών παραμένει ιδιαίτερα μεγάλος.

M1 copy copy copy

Όλα τα γήπεδα δεν είναι ίδια. Κάποια έχουν πιο ψηλά τοποθετημένες τις εξέδρες, άλλα προσφέρουν καλύτερη θέαση, μερικά έχουν μέχρι και σκέπαστρα για να προφυλάσσουν από τις αντίξοες καιρικές συνθήκες. Στο Eclipse Cross ο οδηγός έχει άριστη ορατότητα, ενώ όλοι οι επιβάτες έχουν την καλύτερη θέα. Η κομψή διπλή ηλεκτρικά ανοιγόμενη ηλιοροφή διαθέτει εξωτερικό τζάμι με μηχανισμό κύλισης και κάθε σκιάδιο ανοίγει ξεχωριστά. Προσφέρει υπέροχη ατμόσφαιρα και φρεσκάδα που θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα οι επιβάτες του αυτοκινήτου. Σα να απολαμβάνεις έναν αγώνα του Μουντιάλ κάτω από τα κυλιόμενα μεγάλα σκέπαστρα ενός σταδίου!

M2 copy copy copy

Το παν σε μία γηπεδική εγκατάσταση είναι ο ποιοτικός χλοοτάπητας, προκειμένου οι 22 παίκτες να αποδώσουν στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους. Αντίστοιχα, ο ποιοτικός διάκοσμος του Eclipse Cross διαθέτει πολλά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, που κάνουν τη δική του δουλειά πιο εύκολη, πιο άνετη και πιο ασφαλή. Με το KOS (Keyless Operation System) π.χ. μπορείτε να πατήσετε το κουμπί και να κλειδώσετε ή να ξεκλειδώσετε τις πόρτες επιβατών και την πίσω πόρτα. Μπορείτε επίσης να ενεργοποιήσετε τον κινητήρα με το πάτημα του μπουτόν της μίζας. Έτσι, απλά, αρκεί να έχετε το κλειδί πάνω σας!

M3 copy copy copy

Στις αμφισβητούμενες φάσεις ο διαιτητής συμβουλεύεται την ομάδα από το στούντιο του VAR. Το Eclipse Cross έχει τη δική του ομάδα συστημάτων για να σας προσφέρει άνετες και ξεκούραστες διαδρομές, ελέγχοντας όλες τις «φάσεις». Το σύστημα TPMS διαθέτει αισθητήρες μέσα στους τροχούς, οι οποίοι ελέγχουν την πίεση των ελαστικών. Μια προειδοποιητική λυχνία ανάβει στον πίνακα οργάνων, αν ένα ή περισσότερα ελαστικά έχουν ξεφουσκώσει σημαντικά. Το ενεργητικό Adaptive Cruise Control διατηρεί την απόσταση που θα επιλέξει ο οδηγός από το προπορευόμενο αυτοκίνητο μέσω ραντάρ, ενισχύοντας σημαντικά τον τομέα της ασφάλειας. Αυτή η λειτουργία προσφέρει άνεση και ξεκούραση στα μεγάλα ταξίδια. Οι προβολείς ενεργοποιούνται αυτόματα, παρέχοντας περισσότερη ασφάλεια, αλλά και ευκολία, αφού δεν χρειάζεται να τους ενεργοποιήσετε εσείς. Ο περιοριστής ταχύτητας Speed Limiter στις περισσότερες περιπτώσεις δεν επιτρέπει την υπέρβαση της ταχύτητας που έχει επιλέξει ο οδηγός. Μια οπτική και μια ηχητική προειδοποίηση θα σας ενημερώσουν αν υπερβείτε το όριο ταχύτητας. Φυσικά υπάρχει σύστημα αυτόνομης πέδησης και αποφυγής σύγκρουσης, όπως και σύστημα ανίχνευσης στις τυφλές γωνίες των εξωτερικών καθρεπτών. Αυτά και πολλά άλλα παρέχει το Eclipse Cross που θα ζήλευε ακόμη και ένα στούντιο VAR!

M4 copy

Πέρα όμως από τις άρτιες γηπεδικές εγκαταστάσεις και τους τυχερούς παρευρισκόμενους φίλαθλους, υπάρχουν και οι τηλεθεατές που απολαμβάνουν κάθε αγώνα από τους δέκτες τους και με αρκετές χρήσιμες πληροφορίες και στατιστικά. Στο υπερσύγχρονο κόκπιτ του Eclipse Cross υπάρχει η μεγάλη οθόνης αφής Smartphone Link Display Audio από την οποία ο οδηγός και οι επιβάτες μπορούν να παρακολουθήσουν και να ρυθμίσουν τα πάντα. Όπως ένας τηλεθεατής κάνει ζάπινγκ με το τηλεκοντρόλ στο χέρι, το ίδιο εύκολα ο οδηγός μπορεί να κάνει τις επιλογές του μέσω του Touchpad Controller με έλεγχο αφής.

M5

Επιπρόσθετα, μία έγχρωμη οθόνη LCD από υγρούς κρυστάλλους με διαγώνιο 4,2 ιντσών βρίσκεται στο κέντρο του πίνακα οργάνων και είναι εξαιρετικά ευανάγνωστη ώστε να παρέχει πληροφόρηση για διάφορες λειτουργίες του οχήματος, για το ταξίδι, τη θερμοκρασία περιβάλλοντος, το σύστημα ECO drive assist και άλλα πολλά. Το σύστημα Head Up Display (HUD) μεταφέρει πλήρως έγχρωμες ευανάγνωστες πληροφορίες πάνω από τα όργανα και στο ύψος του παρμπρίζ για να λαμβάνετε πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο.

Και ποιος ξέρει… Ίσως στο επόμενο Μουντιάλ να έχουν υιοθετηθεί πολλές από τις προηγμένες τεχνολογίες του Eclipse Cross. Πώς θα σας φαινόταν η χρήση ειδικών γυαλιών ή φακών αλά HUD για τους διαιτητές, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν, όποτε το επιθυμούν, διάφορες πληροφορίες ή ακόμη και replay και να μην τους ξεφεύγει τίποτα;