Η BYD θέλει να συνεργαστεί με την Tesla για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης
Του Γιάννη Σκουφή
Η Stella Li, εκτελεστική αντιπρόεδρος της BYD, δήλωσε στους Financial Times ότι «ο κοινός εχθρός είναι το αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης» και πως οι μεγάλες εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων πρέπει να συνεργαστούν για να επιταχύνουν την αλλαγή στη βιομηχανία.
Αν και δεν μιλά για άμεση συνεργασία στην εξέλιξη ενός νέου μοντέλου, θεωρεί πως η γενικότερη σύμπραξη των κορυφαίων κατασκευαστών μπορεί να συμβάλει στην ταχύτερη επικράτηση της ηλεκτροκίνησης.
Η BYD σημείωσε αύξηση άνω του 40% στις πωλήσεις της το 2024, κυρίως χάρη στα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα της, και η επέκτασή της συνεχίζεται χωρίς σημάδια επιβράδυνσης. Παρά την επιτυχία της, δεν διαθέτει παρουσία στις ΗΠΑ, γεγονός που καθιστά την άνοδό της ακόμη πιο εντυπωσιακή.
Η Li περιέγραψε την Κίνα ως «την πατρίδα της καινοτομίας» στην αυτοκινητοβιομηχανία, σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση είναι ανοιχτή και υποστηρικτική απέναντι στις ξένες εταιρείες που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στη χώρα, παρά τις εντάσεις με την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις ΗΠΑ.
Η ραγδαία ανάπτυξη της BYD συνοδεύεται από προκλήσεις, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιβάλει δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κατηγορώντας το Πεκίνο ότι ενισχύει τις τοπικές εταιρείες με επιδοτήσεις.
Παρά τις γεωπολιτικές εντάσεις, η BYD συνεχίζει την επέκτασή της στην Ευρώπη, επενδύοντας σε νέα εργοστάσια στην Ουγγαρία και την Τουρκία, τα οποία θα της επιτρέψουν να παρακάμψει τους ευρωπαϊκούς δασμούς.
Η Li υποστηρίζει ότι δεν ασχολείται ιδιαίτερα με την πολιτική, επιμένοντας πως «οι καταναλωτές θα επιλέγουν πάντα το καλύτερο προϊόν». Παράλληλα, εμφανίζεται αδιάφορη για την απουσία της BYD από την αμερικανική αγορά, εκφράζοντας σιγουριά ότι η φίρμα θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και να συμβάλλει στην επικράτηση της ηλεκτροκίνησης παγκοσμίως.