Renault 5 Turbo 3E: H παραγωγή έως το 2028 έχει εξαντληθεί
Του Γιάννη Σκουφή
Η Renault έχει ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο εγχείρημα που ονομάζεται 5 Turbo 3E και αποτελεί έναν «ηλεκτρικό» φόρο τιμής στο εμβληματικό Renault 5 Turbo της δεκαετίας του ’80. Με 533 ίππους, στοιχεία από ανθρακόνημα και δύο ηλεκτροκινητήρες ενσωματωμένους στους πίσω τροχούς, το 3E αναδεικνύεται ως μία από τις πιο ριζοσπαστικές κατασκευές της μάρκας.
Η παραγωγή θα περιοριστεί σε μόλις 1.980 μονάδες, αριθμός που παραπέμπει στο έτος παρουσίασης του αρχέτυπου R5 Turbo. Η τιμή για τα εναπομείναντα αυτοκίνητα ξεκινά από περίπου 165.000 ευρώ, ελαφρώς αυξημένη σε σχέση με την αρχική των 159.000 ευρώ. Ήδη έχουν δεσμευτεί τα πρώτα 1000 αυτοκίνητα, με τις επόμενες παραδόσεις να τοποθετούνται στο 2028.
Η αρχιτεκτονική του είναι ολοκαίνουργια και εξελίχθηκε από την Alpine, με γνώμονα την ακαμψία, την ακαριαία απόκριση και το χαμηλό βάρος. Το αυτοκίνητο βασίζεται σε ένα αλουμινένιο πλαίσιο και χρησιμοποιεί πλαστικά ενισχυμένα με ανθράκονημα για το αμάξωμα, διατηρώντας το συνολικό βάρος στα 1.450 κιλά.
Η απόδοση είναι εντυπωσιακή, με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα κάτω από 3,5 δεύτερα και τελική ταχύτητα 270 χλμ./ώρα (σε πίστα). Η μπαταρία των 70,0 kWh παρέχει αυτονομία έως 400 χιλιόμετρα, αν και η διάρκεια περιορίζεται σημαντικά σε αγωνιστικές συνθήκες -μόλις 15-20 λεπτά σε έντονη χρήση.
Το εσωτερικό διαθέτει μπάκετ καθίσματα με επενδύσεις από αλκαντάρα, αγωνιστικές ζώνες έξι σημείων και σχεδιαστικές λεπτομέρειες που παραπέμπουν απευθείας στην δεκαετία του ’80, όπως αναλογικά γραφικά στον ψηφιακό πίνακα οργάνων.
Παρότι δεν υπάρχουν σχέδια για αντίστοιχες μελλοντικές ειδικές εκδόσεις, οι άνθρωποι της Renault αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να επαναληφθεί κάτι παρόμοιο, ενδεχομένως με το άλλο εμβληματικό μοντέλο της μάρκας, το Renault 4.