ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Κλασσικό Αυτοκίνητο: Γύρος Φιλοθέης – Ψυχικού (photos)

Κλασσικό Αυτοκίνητο: Γύρος Φιλοθέης – Ψυχικού (photos)

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τελέσθηκε στις 14/6, από τη Λέσχη ORCA και τον τοπικό Δήμο η Επίδειξη – Εκδήλωση Παλιών Κλασσικών Αυτοκινήτων με τον Γύρο Φιλοθέης Ψυχικού.

Η οργάνωση είχε απόλυτη επιτυχία με τη συμμετοχή 34 (ρεκόρ) Ιστορικών αυτοκινήτων ανάμεσα στα οποία ήσαν πολλά και γνωστά ονόματα, ως πληρώματα, του τοπικού προαστίου.

Είναι χαρακτηριστικό πως ο ίδιος ο Δήμαρχος Κ. Παντελής Ξυριδάκης «έτρεξε» με τον γιο του Γιάννη με μία Alfa Romeo Spider ενώ η σύζυγος του Χαρά Λυμπεροπούλου, «αγωνίσθηκε» με ένα Triumph TR4 και συνοδηγό την αδελφή της Γιάννα.

Η διαδρομή των περίπου 11 χλμ. άρχιζε από την τόσο γνωστή πλατεία Blue Bell και περνούσε από καλώς γνωστά αντιπροσωπευτικά μέρη του Δήμου, όπως το Άλσος Ψυχικού, το Αρσάκειο, την Αγία Φιλοθέη, το πάρκο με την προτομή του θρυλικού νικητή της Βοστώνης Μαραθωνοδρόμου Στέλιου Κυριακίδη και άλλα σημεία.

Οι αγωνιζόμενοι έπρεπε μέσα σε 60 λεπτά να καλύψουν ορισμένες ερωτήσεις που ζητούσαν οι οργανωτές. Από τους 34 τερμάτισαν 33 αλλά 6 μόνο μπόρεσαν να ανεύρουν τα ζητούμενα στοιχεία.

Εντυπωσιακό ήταν το πλήρωμα που κατέκτησε την πρώτη θέση καθώς τερμάτισε άψογα σε 29΄ (ρεκόρ διαδρομής). Ήταν ένα σεμνό Fiat 127 του 1978 με οδηγό τον Α. Δάνο και συνοδηγό την κα Μπαλάκου. Στην δεύτερη θέση κατετάγη το πλήρωμα Δημητρόπουλος – Κουλούρης με ένα κόκκινο – κίτρινο Citroen 2CV του 1981 και χρόνο 42΄, απόδειξη ότι η ικανότητα των πληρωμάτων καλύπτει κάθε μηχανική αδυναμία.

Στην τρίτη θέση με χρόνο 49΄ τερμάτισαν οι Κρητικός – Καρανάσος με μία εντυπωσιακή Lancia Fulvia Coupe. Μόλις 4΄ μετά έφθασαν στο τέρμα οι Τσοκάνης και Βέλιος με ένα Renault 4L ηλικίας 44 ετών. Ακολούθησαν στην πέμπτη θέση οι Χωριανόπουλος – Κάμπρας και ένα Autobianchi A112 του 1978. Είχαν χρόνο 56΄.

Την εξάδα των νικητών έκλεισε ένα από τα πλέον αγαπητά και δυνατά αυτοκίνητα. Μία Alfa Romeo GTV του 1982, με δίλιτρο κινητήρα. Την οδηγούσαν οι αφοί Πρωτονοτάριοι. Έφτασαν στο τέρμα σε 58΄, δηλαδή μόλις 2΄κάτω από το όριο.

Από τα 5 γυναικεία πληρώματα η νίκη πήγε σε ένα Citroen 2CV, του 1983, με οδηγό την Αλέκα Μάνθου και συνοδηγό την Δ. Αγγελοπούλου. Εδώ ο χρόνος δεν αποτελεί το κυρίαρχο στοιχείο. Δεν επιβάλλουμε στις κυρίες χρονικούς περιορισμούς.

Τέλος πρέπει να αναφερθεί ότι βραβεύτηκε και το παλιότερο αυτοκίνητο από τα συμμετέχοντα. Ήταν μία Mercedes-Benz 170S του 1949. Είχε ως πλήρωμα τους Καπιτσιμάδη – Καπουράκη. Να σημειωθεί ότι στο χώρο όπου είχαν προσέλθει αρκετοί φίλοι των παλαιών αυτοκινήτων με τα δικά τους, υπήρχε ένα ακόμη παλιότερο. Ένα Austin A16 του 1947. Είχε συμμετοχή με τους Φουρναράκη – Αναγνωστόπουλο, αλλά αφού δεν φρόντισαν να αγωνισθούν σύμφωνα με τους κανόνες έχασαν το έπαθλο.

Σχετικά με τον θεσμό που ήδη δημιουργείται σε Φιλοθέη-Ψυχικό και τις μελλοντικές διοργανώσεις ο Πρόεδρος της ORCA, Γιώργος Λιβέρης, δήλωσε τα εξής:

«Η πρωτοποριακή προσπάθεια του Δήμου καθιερώνεται πλέον καθώς παρουσιάζει αυξανόμενο ενδιαφέρον ευρύτερα αλλά κυρίως μεταξύ των Δημοτών, οι οποίοι έγινε φανερό ότι αγαπούν και έχουν ιδιαίτερα πολλά ιστορικά αυτοκίνητα. Προσβλέποντες στο μέλλον κυριαρχούν οι σκέψεις αύξησης των χιλιομέτρων περίπου κατά 25-30% με επέκταση της διαδρομής και σε άλλους δρόμους, από το πλούσιο και άριστα διατηρημένο οδικό δίκτυο Φιλοθέης – Ψυχικού. Επίσης να απονέμονται περισσότερα έπαθλα σε γυναικεία πληρώματα που μετέχουν καθώς το ενδιαφέρον του «αδύνατου φύλου» παρουσιάζεται μεγάλο. Ακόμη να υπάρχει ειδικό έπαθλο για τον καλύτερο Δημότη στην κατάταξη. Μετά από αυτά θα είναι απαραίτητο τα ιστορικά αυτοκίνητα να αναχωρούν από την αφετηρία ανά 2΄ και όχι ανά ένα λεπτό. Η εξέλιξη της εκδήλωσης έτσι θα ακολουθεί παράλληλα τις απαιτήσεις και θα προσελκύει».

Σχετικές ειδήσεις