ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Πόσο επηρεάζονται οι γονείς από τη φασαρία και τους τσακωμούς των παιδιών στο πίσω κάθισμα;

Πόσο επηρεάζονται οι γονείς από τη φασαρία και τους τσακωμούς των παιδιών στο πίσω κάθισμα;

Όσοι είναι γονείς και οδηγοί ξέρουν το θέμα παραπάνω από καλά και σίγουρα έχουν επηρεαστεί και ενδεχομένως κινδυνεύσει.

του Γιάννη Σκουφή

Τα παιδιά στα πίσω καθίσματα των αυτοκινήτων είναι δεδομένο πως δεν μπορούν να κάθονται συνεχώς ήσυχα, ειδικά αν η διαδρομή είναι μεγάλη. Και σκανταλιές θα κάνουν και θα φωνάξουν και θα τσακωθούν μεταξύ τους και θα αναγκάσουν τους γονείς ενίοτε να παρέμβουν.

Το θέμα είναι πως η κατάσταση αυτή επηρεάζει αρνητικά τους περισσότερους γονείς που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Έτσι λοιπόν πιο πολλοί από 6 στους 10, πιο συγκεκριμένα το 63% σύμφωνα με μια νέα έρευνα της Nissan, παραδέχονται ότι «παλεύουν» για να συγκεντρωθούν πλήρως κατά την οδήγηση, όταν τα παιδιά τους κάνουν φασαρία μέσα στο αυτοκίνητο. Ακόμα πιο ανησυχητικό είναι ότι σχεδόν ένας στους τρεις ενήλικες (29%), γνωρίζει ότι τέτοιου είδους καταστάσεις τους κάνουν λιγότερο ασφαλείς πίσω από το τιμόνι, σύμφωνα την ίδια έρευνα της ιαπωνικής εταιρείας

Στην πράξη η απόσπαση προσοχής σημαίνει πως έχουν πάρει τα μάτια τους από το δρόμο και τα χέρια τους από το τιμόνι. Επίσης δηλώνουν ότι πέρασαν με κόκκινο το φανάρι, ξέχασαν να βγάλουν φλας, φρέναραν ξαφνικά, μπήκαν απότομα σε άλλη λωρίδα, ή και αναγκάστηκαν να σταματήσουν τελείως το αυτοκίνητο.

Τo κλάμα και οι στριγκλιές είναι στην κορυφή των δυσάρεστων καταστάσεων που δημιουργούν τα παιδιά στο αυτοκίνητο (65%), ακολουθούμενες από τους τσακωμούς μεταξύ αδελφών ή φίλων (58%), το χτύπημα της πλάτης του καθίσματος του οδηγού (49%), το βγάλσιμο των ζωνών ασφαλείας (43%) και την ρίψη παιχνιδιών μέσα στην καμπίνα του αυτοκινήτου (39%).

Έτσι το ότι πολλοί γονείς συχνά αισθάνονται άγχος και αγωνία όταν τα παιδιά τους βρίσκονται στο αυτοκίνητο δεν αποτελεί καμία έκπληξη ούτε βέβαια το ότι μπορεί να φτάσουν στον προορισμό τους είτε με καθυστέρηση είτε με κακή διάθεση, ως απόρροια των συγκεκριμένων καταστάσεων.

Επιπλέον, η έρευνα αποκαλύπτει ότι λαμβάνουν μέτρα «απελπισίας» για να μειώσουν τον κίνδυνο και την απόσπαση της προσοχής που προκαλείται από την οδήγηση με τα παιδιά εντός του αυτοκινήτου. Έτσι όταν τα παιδιά τους είναι στο αυτοκίνητο το 15% των ενηλίκων αποφεύγει να χρησιμοποιεί αυτοκινητόδρομους ή πολυσύχναστους δρόμους, ενώ άλλοι τα απασχολούν με tablets ή smartphones (37%), παιχνίδια (41%), μουσική (53%) ή ακόμα και με γλυκά (22%)!

Μερικά ακόμα ενδιαφέροντα στοιχεία της έρευνας, στην οποία μετείχαν 5.000 γονείς- οδηγοί, είναι πως ένας στους πέντε, το 20% δηλαδή, δήλωσε πως η συμπεριφορά των παιδιών τους είναι χειρότερη στο αυτοκίνητο, από το να ντυθούν για το σχολείο (11%), τις διαδρομές για το σούπερ μάρκετ (17%) ή την ώρα για ύπνο (12%).

Οι μαμάδες (67%) δυσκολεύονται περισσότερο να συγκεντρωθούν κατά την οδήγηση με τα παιδιά που προκαλούν δυσάρεστες καταστάσεις στα πίσω καθίσματα, σε σύγκριση με τους μπαμπάδες (57%). Παράλληλα οι μαμάδες, είναι πολύ πιο πιθανό να δώσουν το τιμόνι και τα κλειδιά σε κάποιον άλλο για να οδηγήσει, λόγω της συμπεριφοράς των παιδιών τους (24%) σε σύγκριση με τους μπαμπάδες (12%).

Η έρευνα ανέδειξε ότι η αποφυγή της απόσπασης της προσοχής από το δρόμο, είναι μία από τις μεγαλύτερες ανησυχίες των γονέων όταν επιλέγουν ποιο αυτοκίνητο θα αγοράσουν, ενώ ένας στους τρεις (34%) λέει ότι θα αναζητήσει ενεργά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, κατά την επιλογή του επόμενου αυτοκινήτου του. Αυτά θα μπορούσαν να είναι η αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, η προειδοποίηση αναχώρησης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και το adaptive cruise control.

Η πιο προηγμένη τεχνολογία υποστήριξης οδηγών της Nissan είναι τo ProPilot. Ο οδηγός εδώ ρυθμίζει την επιθυμητή ταχύτητα και απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, ενώ στην συνέχεια το ProPilot, υποστηριζόμενο από ραντάρ και κάμερα, προσαρμόζει την ταχύτητα με βάση την προπορευόμενη κυκλοφορία διατηρεί το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας. Ταυτόχρονα διαχειρίζεται καταστάσεις κυκλοφοριακής συμφόρησης. ,

Το ProPilot είναι διαθέσιμο στο αμιγώς ηλεκτροκίνητο Nissan LEAF, ενώ προσεχώς θα είναι διαθέσιμο και στα Qashqai και X-Trail, ενώ άλλες διαθέσιμες τεχνολογίες είναι το Intelligent Emergency Braking (συμβάλλει στην αποφυγή και την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων από μια σύγκρουση), το Intelligent Around View Monitor και το Rear Cross Traffic (παρέχουν ακριβή εικόνα κατά τη στάθμευση και την αναστροφή).

Σχετικές ειδήσεις