ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Κόβουν τα SMS οι Έλληνες και δεν είναι λόγω κρίσης

Κόβουν τα SMS οι Έλληνες και δεν είναι λόγω κρίσης

Εντυπωσιακή είναι η πτώση που παρουσιάζεται στον αριθμό των σύντομων γραπτών μηνυμάτων, τα γνωστά και ως SMS, που στέλνουν οι Έλληνες καταναλωτές.

Του Δημήτρη Μαλλά

Ειδικά τα τελευταία 5 χρόνια, η πτώση είναι εντυπωσιακή και πλέον μπορούμε να λέμε ότι οδεύουμε προς την «απαξίωση» της συγκεκριμένης υπηρεσίας που πριν από μερικά χρόνια είχε φθάσει στο σημείο να αποτελεί το βασικό τρόπο επικοινωνίας για έναν διόλου ευκαταφρόνητο αριθμό Ελλήνων.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε πρόσφατα η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, ο συνολικός αριθμός των SMS που απέστειλαν οι Έλληνες το 2015 έφθασε στα 3,7 δισ. μηνύματα παρουσιάζοντας πτώση 17,6% σε σχέση με το 2014 που είχαν αποσταλεί 4,5 δισ. σύντομα γραπτά μηνύματα. Η πτώση είναι εντυπωσιακή αν αναλογιστεί κανείς ότι το 2010 είχαν αποσταλεί 9,8 δισ. μηνύματα.

Η συντριπτική πλειονότητα των SMS διακινήθηκε και το 2015 μεταξύ χρηστών του ίδιου δικτύου (on-net) σε ποσοστό 71% (έναντι 75% το 2014), ενώ αυξήθηκε ως ποσοστό το πλήθος των SMS που διακινήθηκε προς άλλα δίκτυα (off-net).

Αναφορικά με την κατηγορία συνδρομητών, τα SMS από χρήστες καρτοκινητής (που αντιπροσωπεύουν πλέον το 53% των συνολικών SMS έναντι 58% το 2014) εμφανίζουν τη μεγαλύτερη μείωση κατά 25%, ανερχόμενα από 2,7 σε 2 δισ. μηνύματα το 2015.

Από την άλλη πλευρά, οριακή άνοδο κατά 0,4% παρουσίασαν τα μηνύματα πολυμέσων (MMS), τα οποία ανήλθαν, στο τέλος του 2015, σε 14,9 εκατ. ενώ έχουν υποστεί σωρευτική μείωση 48,5% σε σχέση με το 2010 όταν είχαν ανέλθει σε 29 εκατ. Σε κάθε περίπτωση, τα MMS είναι μία κατηγορία μηνυμάτων, η οποία ποτέ δεν κατάφερε να κάνει ιδιαίτερη αισθητή την παρουσία της και δεν είναι τυχαίο ότι πρακτικά αυτή τη στιγμή αναλογεί περίπου 1 MMS ανά σύνδεση κινητής τηλεφωνίας.

Όσον αφορά τους τρόπους επικοινωνίας που προτιμούν οι Έλληνες, μάλλον θα πρέπει κάποιος να στρέψει την προσοχή του σε υπηρεσίες όπως το Facebook Messenger, το Viber, το WhatsApp, το Snapchat και το Skype, τα οποία και δωρεάν είναι και προσφέρουν και τη δυνατότητα για ομαδικές συζητήσεις αλλά και video κλήσεις. Βέβαια, απαιτούν τη χρήση υπηρεσιών δεδομένων, αλλά το κόστος αυτών όσον αφορά στα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας, έχει μειωθεί με αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί και η χρήση των υπηρεσιών δεδομένων. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕΤΤ, το 2015 η κίνηση δεδομένων μέσω των δικτυών κινητής τηλεφωνίας παρουσίασε αύξηση 69%, φθάνοντας στα 35,9 δισ. MBs έναντι 21,2 δισ. MBs που ήταν το 2014. Αν μη τι άλλο, κάτι αλλάζει πλέον και όσον αφορά στη χρήση των κινητών τηλεφώνων στην Ελλάδα.