Το Δημόσιο και η Περιφέρεια Κρήτης υπεύθυνοι για το πολύνεκρο δυστύχημα του ΒΟΑΚ το 2011
Στο επίκεντρο του Ά τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας βρέθηκε η υπόθεση του πολύνεκρου τροχαίου δυστυχήματος που είχε γίνει τον Ιούλιο του 2011 στη νέα Εθνική οδό Χανίων – Σητείας (περιοχή Καρτερός), όπου έχασε τη ζωή της μία τετραμελής οικογένεια.
Το ΣτΕ αναπέμπει στο Διοικητικό Εφετείο την υπόθεση κρίνοντας πως μπορεί να στοιχειοθετηθεί ευθύνη του Δημοσίου και της περιφέρειας Κρήτης -εφόσον συντρέχουν και υπόλοιπες προϋποθέσεις- για την παράλειψη εγκατάστασης και σύνδεσης στηθαίων ασφαλείας.
Οι συγγενείς της οικογένειας στράφηκαν στα διοικητικά δικαστήρια υποστηρίζοντας ότι στο σημείο της Εθνικής Οδού όπου συνέβη η πρόσκρουση του αυτοκινήτου, «υπάρχει κατασκευαστική αστοχία, διότι η εμπρόσθια γωνία του τσιμεντένιου τοιχίου στήριξης ηχοπετασμάτων εξείχε επί του οδοστρώματος και όχι μόνο δεν εφάπτονταν με το μεταλλικό στηθαίο που τέλειωνε λίγο πριν, αλλά υπήρχε κενό μεταξύ των στηθαίων και του τοιχίου».
Οι 4 συγγενείς της οικογένειας απευθύνθηκαν στα διοικητικά δικαστήρια αιτούμενοι χρηματική ικανοποίηση ύψους 780.000 ευρώ λόγω της ψυχικής οδύνης, αλλά το αίτημα τους απορρίφθηκε τόσο στο διοικητικό πρωτοδικείο, όσο και στο διοικητικό εφετείο .
Ωστόσο, με απόφαση του το Α΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε ότι η κατά παράβαση των διατάξεων και εγκεκριμένων οδηγιών παράλειψη εγκατάστασης και σύνδεσης στηθαίων ασφαλείας μπροστά από εμπόδιο (π.χ. τοιχίο ηχοπετασμάτων) στον Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) μπορεί, σύμφωνα και με τα διδάγματα της κοινής πείρας, να θεωρηθεί αντικειμενικά πρόσφορη αιτία του θανατηφόρου τραυματισμού των επιβαινόντων σε όχημα λόγω εκτροπής του από το οδόστρωμα και πρόσκρουσής του, κατόπιν αναστροφής, στην ακμή του τοιχίου».