Κανένα πρόστιμο στη φρεγάτα «Ύδρα», διευκρινίζουν πηγές του Πολεμικού Ναυτικού

Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο κόστος διέλευσης και όχι σε κάποια «ποινή», σύμφωνα με πηγές του Πολεμικού Ναυτικού, που απάντησαν σε δημοσίευμα το οποίο ανέφερε πως η φρεγάτα «Ύδρα» έμεινε χωρίς πετρέλαιο σε λιμάνι της Αιγύπτου και η Ελλάδα κατέβαλε πρόστιμο ύψους 150.000 ευρώ
INTIME.
1'

Πηγές του Πολεμικού Ναυτικού αναφορικά με δημοσίευμα αλλά και αναδημοσιεύσεις αυτού σχετικά με τον επανάπλου της φρεγάτας «Ύδρα» από την επιχείρηση «Ασπίδες» με τίτλο «Άφησαν για 4 ημέρες τη φρεγάτα Ύδρα, χωρίς πετρέλαιο σε λιμάνι της Αιγύπτου, πληρώσαμε και 150.000 ευρώ πρόστιμο», διευκρινίζουν ότι περίπου 147.000 ευρώ κοστίζει η διέλευση της διώρυγας του Σουέζ για πολεμικό πλοίο αυτού του μεγέθους και χαρακτηριστικών (διαστάσεων και εκτοπίσματος).

Συνεπώς, το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο κόστος διέλευσης και όχι σε κάποια «ποινή» (penalty) και καταβάλλεται από όλα τα πλοία που εκτελούν διέλευση από τη διώρυγα του Σουέζ, όπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές.

Όσον αφορά την καθυστέρηση του ανεφοδιασμού της φρεγάτας στο λιμάνι της Αιγύπτου όπου είχε καταπλεύσει κατά την επιστροφή της, περατωμένης της αποστολής της από την επιχείρηση «Ασπίδες», οφείλεται «σε διαδικαστικά ζητήματα, καθώς για πρώτη φορά ενεργοποιήθηκε το Μνημόνιο Αμυντικής Συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών σε θέματα ανεφοδιασμών πολεμικών πλοίων», υπογραμμίζεται ακόμη.

Το Πολεμικό Ναυτικό ανεφοδιάστηκε απευθείας από το αντίστοιχο Αιγυπτιακό Ναυτικό, χωρίς μεσάζοντες, εξοικονομώντας από αυτή τη διαδικασία το ποσό των 80.000 ευρώ περίπου, προστίθεται.

Το μόνο «penalty» –της τάξεως των 7.000 ευρώ– στην όλη κίνηση ήταν λόγω καθυστέρησης του ανωτέρω πλοίου (λόγω καιρικών συνθηκών και ταχύτητας) να μπει στην προβλεπόμενη σειρά του κονβόι που του είχε δοθεί από τις αρμόδιες αρχές για να διέλθει από την εν λόγω διώρυγα εντός συγκεκριμένου χρονικού παραθύρου, ποσό που είναι πολύ μικρότερο από τα 80.000 ευρώ που εξοικονομήθηκαν, κατέληξαν πηγές του Πολεμικού Ναυτικού.