ΕΘΝΙΚΑ

Ραγδαίες εξελίξεις: Πλέει προς Αττάλεια το τουρκικό γεωτρύπανο «Πορθητής»

Ραγδαίες εξελίξεις: Πλέει προς Αττάλεια το τουρκικό γεωτρύπανο «Πορθητής»

Στη Μεσόγειο με κατεύθυνση την Αττάλεια βρίσκεται το τούρκικο πλοίο - γεωτρύπανο της Τουρκίας για το οποίο στήθηκε... ολόκληρη φιέστα κατά τη προχθεσινή αναχώρησή του από τον Βόσπορο. Το στίγμα που έδωσε στις 4.30 μμ το Σάββατο, ήταν στη περιοχή της Ικαρίας και αναμένεται να βρίσκεται ανοιχτά της Αττάλειας μέχρι το βράδυ.

Το νεοαποκτηθέν τούρκικο πλωτό γεωτρύπανο διαφημίστηκε σε υπερθετικό βαθμό από τους Τούρκους σε μια προσπάθεια να δείξουν στο εσωτερικό της χώρας ότι είναι ικανοί να προχωρήσουν σε γεωτρήσεις στη περιοχή και μάλιστα όπως τονίστηκε σε βάθος 2.600 μέτρων!

pot

Ενδεικτικό της προπαγάνδας άλλωστε ήταν και τα όσα είπε ο Τούρκος Υπουργός Ενέργειας Μπεράτ Αλμπαϊράκ στην τελετή «αποχαιρετισμού του γεωτρύπανου» σημειώνοντας ότι από αυτό το καλοκαίρι ξεκινά η διαδικασία γεώτρησης στην Μεσόγειο, ενώ ανέφερε ότι το όνομα «Πορθητής» δόθηκε προκειμένου να αναβιώσουν την ισχυρή κληρονομία της Τουρκίας. Ο Τούρκος Υπουργός ευχήθηκε μια μέρα η Τουρκία να αναζητήσει πετρέλαιο και στο Αιγαίο και τη Θάλασσα του Μαρμαρά.

Οι 4 πιθανές περιοχές των ερευνών

Με δεδομένο ότι η αναφορά είναι για σημείο σε βάθος 2.600 μέτρων ανοικτά της Αττάλειας, η πιο κοντινή ερμηνεία που μπορεί να δοθεί, με βάση και τους ακριβείς βυθομετρικούς χάρτες της περιοχής, είναι η περιοχή ανοικτά του κόλπου Αττάλειας.

Ωστόσο στην περιοχή αυτή το σεισμογραφικό «Μπαρμπαρός» έχει πραγματοποιήσει ελάχιστα σεισμογραφικά, πλην μίας ζώνης στην «νότια πλευρά της περιοχής όπου έγιναν δύο φορές πυκνά σεισμογραφικά. Όμως το ίδιο πυκνά σεισμογραφικά έγιναν δύο φορές και στις περιοχές δυτικά της Πάφου, όπου το θαλάσσιο βάθος είναι επίσης περίπου 2.600 μέτρα.

Το ίδιο βάθος – των 2.600 μέτρων - έχει και περιοχή εντός του τεμαχίου 7 της Κυπριακής ΑΟΖ, στο τμήμα του που «διεκδικεί» η Τουρκία στο οποίο όμως δεν έγιναν καθόλου σεισμογραφικές έρευνες από την Τουρκία, οπότε και είναι αδύνατο να έχει μελετηθεί και εκτιμηθεί ότι υπάρχει σημείο «στόχου» για γεώτρηση.

Να σημειωθεί ότι μέχρι στιγμής, στο λιμάνι Αττάλειας, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, δεν έχουν ξεκινήσει να κατασκευάζονται οποιεσδήποτε υποστηρικτικές υποδομές – εργοστάσιο λάσπης κ.τ.λ – που είναι απαραίτητα για την υποστήριξη θαλάσσιων γεωτρήσεων μεγάλου βάθους.

Διαβάστε επίσης:

Πανελλήνιες 2018: Αυτή είναι η νέα τάση στην επιλογή σχολής - Πώς θα επηρεάσει τις βάσεις

Σχετικές ειδήσεις