Ηράκλειο: Μαθητές έφτιαξαν επιτραπέζιο παιχνίδι για να προστατεύσουν το περιβάλλον και διακρίθηκαν

Μαθητές του 3ου Γυμνασίου Ηρακλείου Κρήτης βραβεύτηκαν για το καινοτόμο εκπαιδευτικό επιτραπέζιο – ψηφιακό παιχνίδι “Global Goal Trivia”

Ηράκλειο: Μαθητές έφτιαξαν επιτραπέζιο παιχνίδι για να προστατεύσουν το περιβάλλον και διακρίθηκαν

Μια σπουδαία διάκριση κατέκτησαν οι μαθητές του 3ου Γυμνασίου Ηρακλείου, δημιουργώντας τη μαθητική επιχείρηση EcoRun και το επιτραπέζιο – ψηφιακό παιχνίδι “Global Goal Trivia – 17 Στόχοι, 1 Κόσμος”, με στόχο την προώθηση των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών.

Το παιχνίδι βραβεύτηκε με το Βραβείο Καλύτερης Προώθησης Προϊόντος / Υπηρεσίας στη Μαθητική Έκθεση του JA Greece, που πραγματοποιήθηκε την 7η Μαρτίου 2025 στο Mediterranean Cosmos, στη Θεσσαλονίκη.

Η επιτυχία συνεχίστηκε με την πρόκριση της επιχείρησης του σχολείου, στις 10 πιο δημιουργικές και βιώσιμες μαθητικές επιχειρηματικές ιδέες πανελλαδικά, στο πλαίσιο του 5ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού του Envolve Entrepreneurship GR, με την τελετή βράβευσης των φιναλίστ να πραγματοποιείται ψηφιακά την 3η Μαΐου 2025.

Παράλληλα, το σχολείο αποτελεί μία από τις επιλεγμένες ομάδες που συμμετέχουν στο Πανευρωπαϊκό Φεστιβάλ Νεανικής Επιχειρηματικότητας Gen–E 2025, μέσω της Ευρωπαϊκής Διαδικτυακής Έκθεσης (Virtual Expo). Εκεί, η EcoRun θα παρουσιάσει το δικό της ψηφιακό περίπτερο, ενώ, την 21η Μαΐου οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να συνομιλήσουν με συνομηλίκους από όλη την Ευρώπη και να συναντηθούν ψηφιακά με τους κριτές του φεστιβάλ.

Το “Global Goal Trivia” αποτελεί μία καινοτόμα πρόταση βιωματικής μάθησης, που ενώνει το παραδοσιακό ταμπλό με φυσικά πιόνια και ψηφιακά διαδραστικά μέσα.

Το ταμπλό του παιχνιδιού ζωγραφίστηκε από μαθήτριες του σχολείου, ενώ όλα τα υλικά –πιόνια και συσκευασία– είναι από ανακυκλώσιμα υλικά, στηρίζοντας έμπρακτα τη βιωσιμότητα. Οι ερωτήσεις του παιχνιδιού ανανεώνονται τακτικά μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας της ομάδας.

Το παιχνίδι απευθύνεται σε έως 6 παίκτες, οι οποίοι καλούνται να απαντήσουν σε τρεις ερωτήσεις για κάθε έναν από τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης, ενώ μπορούν να κερδίσουν μπόνους πόντους, κάνοντας την εμπειρία στρατηγική και συνάμα διασκεδαστική. Νικητής αναδεικνύεται ο παίκτης που έχει απαντήσει σωστά σε όλους τους στόχους και έχει συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους.

Επιπλέον, το παιχνίδι προβάλλει το κοινωνικό έργο των επιχειρήσεων που συμβάλλουν ενεργά στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης, ενισχύοντας την αντίληψη της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στους νέους.

Η ομάδα διεκδικεί το Public Choice Award του JA Greece, καθώς το κοινό ήδη ψήφισε για την καλύτερη διαφήμιση μαθητικής επιχείρησης, με τα αποτελέσματα να ανακοινώνονται την 7η Μαΐου 2025.

Η εμπειρία αυτή υπήρξε βαθιά ουσιαστική, δημιουργική και συγκινητική για τους μαθητές. Μέσα από τη διαδικασία σύλληψης και υλοποίησης του παιχνιδιού, ανέλαβαν πρωτοβουλίες, συνεργάστηκαν με σεβασμό, και πίστεψαν στη δύναμη της ομάδας.

Πολλοί από εκείνους χαρακτήρισαν τη συμμετοχή τους ως μία από τις καλύτερες εμπειρίες της ζωής τους, που τους πρόσφερε φιλία, έμπνευση και τη χαρά της συλλογικής δημιουργίας.

Σχόλια
Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή