ΕΛΛΑΔΑ

«Προκρούστειες αλλαγές» βλέπουν στην τριτοβάθμια οι πανεπιστημιακοί

«Προκρούστειες αλλαγές» βλέπουν στην τριτοβάθμια οι πανεπιστημιακοί

Για «προκρούστειες αλλαγές, που οδηγούν στη συρρίκνωση της δημόσιας πανεπιστημιακής εκπαίδευσης», κάνει λόγο η Πανελλήνια Ομοσπονδία Καθηγητών Πανεπιστημίου (ΠΟΣΔΕΠ), σε ανακοίνωσή της για τον τρόπο με τον οποίο το υπουργείο Παιδείας δρομολογεί τη συγχώνευση, κατάργηση κλπ. σχολών και τμημάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στο πλαίσιο του σχεδίου «Αθηνά», και επισημαίνει λεπτομερώς τους τρόπους με τους οποίους λειτουργεί η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σήμερα, μετά την «απρογραμμάτιστη διεύρυνσή» της.

Η ΠΟΣΔΕΠ θεωρεί ότι είναι αναγκαίος «ο ορθολογικός επανασχεδιασμός της οργάνωσης και χωροθέτησης των Ιδρυμάτων της Ανώτατης Εκπαίδευσης και της Έρευνας», αλλά στο πλαίσιο «ενός μακροπρόθεσμου στρατηγικού σχεδιασμού, που οφείλει να διαμορφώσει άμεσα η ελληνική πολιτεία, ανεξάρτητα από μνημόνια και συγκυριακές-πελατειακές πολιτικές» και σημειώνει:

«Απαιτείται η θέσπιση ενιαίων κριτηρίων αλλαγών του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας, με στόχο την ενίσχυση του δημόσιου πανεπιστημίου, λαμβάνοντας υπόψη την πλούσια εμπειρία που υπάρχει στον ευρωπαϊκό χώρο και στα θέματα των συνεργασιών, συνενώσεων και συγχωνεύσεων ιδρυμάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και της Έρευνας. Ενδεικτικά αναφέρουμε: την ακαδημαϊκή και ερευνητική βιωσιμότητα των υφιστάμενων μονάδων με βάση την αξιολόγηση, τις προοπτικές απασχόλησης των αποφοίτων, τις αναπτυξιακές και κοινωνικές ανάγκες της χώρας κεντρικά και τοπικά, τη βελτίωση της κινητικότητας των φοιτητών, και την αποτελεσματικότερη χρήση ανθρώπινων και οικονομικών πόρων και εγκαταστάσεων με την ενοποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης και της Έρευνας».

Οι καθηγητές πανεπιστημίου διαμαρτύρονται για τα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια (έως την 1η Δεκεμβρίου), που έχει θέσει το υπουργείο Παιδείας, για να υποβάλουν οι πανεπιστημιακοί τις προτάσεις τους για το θέμα και καταγγέλλουν «τη βιασύνη, την προχειρότητα και την έλλειψη διαλόγου, με την οποία επιδιώκονται προκρούστειες αλλαγές, που οδηγούν στη συρρίκνωση της δημόσιας πανεπιστημιακής εκπαίδευσης».