ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΠΝΟ: Ανοίγει ο ασκός του Αιόλου για τους εφοπλιστές

ΠΝΟ: Ανοίγει ο ασκός του Αιόλου για τους εφοπλιστές

Φαίνεται πως ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κ. Θεόδωρος Βενιάμης, ήξερε πολύ καλά γιατί μιλούσε, όταν από το βήμα των Ποσειδωνίων, έκανε λόγο για γενίκευση των ατομικών συμβάσεων επί των συλλογικών για τους ναυτεργάτες.


Όπως καταγγέλλει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης έχει ήδη αποστείλει έγγραφο στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, στο οποίο αναφέρεται ότι συνέπεια της λήξεως της συμβατικής διάρκειας της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των πληρωμάτων φορτηγών πλοίων από 4.500 dtw και άνω έτους 2010, είναι δυνατόν πλέον ότι οι όροι ναυτολόγησης των Ελλήνων ναυτικών να συμφωνούνται ελεύθερα με ατομική σύμβαση.

Πράγμα που σημαίνει ότι ο διακαής πόθος των εφοπλιστών για μισθούς επιπέδου Μπαγκλαντές για τους Έλληνες ναυτικούς, με τη συμβολή της κυβέρνησης, βρίσκεται πολύ κοντά στην πραγματοποίησή του.

Το συγκεκριμένο έγγραφο τυχαία περιήλθε σε γνώση των συνδικαλιστικών εκπροσώπων των ναυτικών, τονίζει η ΠΝΟ σε ανοιχτή επιστολή της προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας, καθώς πλοιοκτήτρια εταιρεία ζητούσε διευκρινίσεις για το θέμα το ατομικών συμβάσεων εργασίας.

Η ΠΝΟ κατηγορεί τον κ. Βαρβιτσιώτη για αυθαίρετη άκρως υποκειμενική και μεροληπτική ερμηνεία των απαιτήσεων της σύμβασης ναυτικής εργασίας προς την πλευρά των εφοπλιστών, ζητεί άμεσα την ανάκληση του σχετικού εγγράφου και προειδοποιεί ότι τέτοιες συμπεριφορές και μεθοδεύσεις, δεν πρόκειται να μείνουν αναπάντητες από τους Έλληνες ναυτικούς.

Τονίζεται, επίσης, στην επιστολή, ότι στο παρόν χρονικό διάστημα είναι σε εξέλιξη και δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις της ΠΝΟ με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για την υπογραφή της νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των πληρωμάτων των φορτηγών πλοίων 4.500 dtw και άνω.

Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ, Γιάννης Χαλάς, προειδοποιεί εφοπλιστές και κυβέρνηση ότι «ανοίγουν τον ασκό του Αιόλου, να περιμένουν και τις επερχόμενες φουρτούνες».

«Ο υπουργός, αντί να υποδείξει στην εργοδοτική πλευρά να καθίσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, προκειμένου να επιτευχθεί η ανανέωση της υφιστάμενης και εφαρμοζόμενης ΣΣΕ 2010, όπως έχει γίνει με τις λοιπές εφοπλιστικές ενώσεις, ήλθε αρωγός με το έγγραφο του να ενισχύσει την επιδεικνυόμενη πεισματική και αρνητική συμπεριφορά της εργοδοσίας, και να την προτρέπει στην ουσία να παραβεί όλες τις θεσμοθετημένες από τις Διεθνείς Συμβάσεις Εργασίας και την ίδια την MLC ρυθμίσεις για τις συλλογικές διαπραγματεύσεις και συλλογικές συμβάσεις εργασίας, υποτιμώντας, προφανώς, τις ουσιαστικές επιπτώσεις και συνέπειες ενός τέτοιου εγχειρήματος και λησμονώντας ότι είναι υπουργός όλων των Ελλήνων».

Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη εξέλιξη αφορά τις συμβάσεις των ναυτεργατών της ποντοπόρου ναυτιλίας, εκεί δηλαδή που τα κέρδη Ελλήνων εφοπλιστών είναι αστρονομικά και ανέρχονται σε εκατομμύρια την ημέρα. Εδώ και καιρό είναι γνωστό ότι αρνούνται να φορολογηθούν όπως οι υπόλοιποι Έλληνες, με τη φορολογία τους να περιορίζεται στο σύστημα του «tonnage tax», αφήνοντας στο απυρόβλητο ετήσια έσοδα και κέρδη. Ασκώντας πιέσεις προς την κυβέρνηση, τώρα, καταφέρνουν να διαλύσουν και τα εργασιακά δικαιώματα των Ελλήνων ναυτικών, υποχρεώνοντάς τους ή στην ανεργία ή σε μισθούς πείνας και συνθήκες γαλέρας, όπως καταγγέλλεται.

Συνδικαλιστικά στελέχη της ΠΝΟ, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το θέμα των ατομικών συμβάσεων εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία - και αν αυτές μπορούν να εφαρμοστούν, ανέφεραν ότι μπορεί η συμβατική ισχύ της σύμβασης του 2010 να έχει λήξει στις 31/12/2010 στα ποντοπόρα πλοία 4.500 dtw και άνω, πλην όμως εξακολουθεί και εφαρμόζεται από τα συμβαλλόμενα μέρη ανελλιπώς, κάτι που αναφέρεται όπως υπογράμμισαν και στη Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας (MLC).

Πρόσθεσαν επίσης, ότι είναι γνωστό στη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας ότι για όλες τις εκκρεμούσες και ευρισκόμενες στο στάδιο των διαπραγματεύσεων Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, και για τα πληρώματα των φορτηγών πλοίων ειδικότερα, αναγνωρίζονται και εφαρμόζονται πλήρως οι όροι της Συλλογικής Σύμβασης που έχει λήξει.

Σε επισήμανση ότι σε άρθρο της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας 2006, που έχει επικυρωθεί από τη Βουλή, αναφέρεται πως στην περίπτωση που δεν υφίσταται συλλογική σύμβασης εργασίας οι όροι και οι συνθήκες ναυτολόγησης του ναυτικού συμφωνούνται ελεύθερα από τα συμβαλλόμενα μέρη με γραπτή σύμβαση, τα στελέχη της ΠΝΟ υπογράμμισαν ότι η υιοθέτηση μιας σύμβασης δεν θεωρείται ότι επηρεάζει οποιαδήποτε εργατική συμφωνία που διασφαλίζει ευνοϊκότερες συνθήκες για τους εργαζόμενους. Τόνισαν, επίσης, ότι στην περίπτωση των Ελλήνων ναυτικών, τα όσα εφαρμόζονται στις συλλογικές συμβάσεις εργασίας υπερισχύουν της Διεθνούς Ναυτικής Σύμβασης Εργασίας.

Διαβάστε επίσης:

ΠΕΝΕΝ: Οι ναυτεργάτες απαντούν στους εφοπλιστές

«Αυλαία» στα Ποσειδώνια με νέες «απειλές» για την ελληνική σημαία

Έλληνες εφοπλιστές: Προσφορά στην ελληνική οικονομία... υπό προϋποθέσεις

Έλληνες εφοπλιστές: Πρώτοι στον κόσμο και στην Ελλάδα «δεν πληρώνω»

Πυρά ΚΚΕ κατά των εφοπλιστών

Κυβερνητικό «σίριαλ» με τους φόρους των εφοπλιστών

Γιατί κ. Σαμαρά επιτρέπετε σε εφοπλιστές να «βουλιάζουν» τα ταμεία;

Ούτε ευρώ στα κρατικά ταμεία από την εισφορά των εφοπλιστών

Εφοπλιστές: Χρωστούν εκατομμύρια στα ασφαλιστικά ταμεία

«Φορολογικός παράδεισος για τους εφοπλιστές, φοροληστεία για το λαό»