ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΑΜΑΛΙΑΣ

Eρυθρά Θάλασσα: Μπορεί να ξεμείνει από πετρέλαιο η Ευρώπη; - Καθυστερούν οι εισαγωγές από Σ. Αραβία

Eρυθρά Θάλασσα: Μπορεί να ξεμείνει από πετρέλαιο η Ευρώπη; - Καθυστερούν οι εισαγωγές από Σ. Αραβία

Τουλάχιστον δύο πλοία που μεταφέρουν σχεδόν 3 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου και διυλισμένων προϊόντων από τη Σαουδική Αραβία είναι πιθανό να καθυστερήσουν μετά τη φόρτωση στον Περσικό Κόλπο αυτόν τον μήνα

Οι παραδόσεις πετρελαίου από τη Σαουδική Αραβία και το Ιράν, συνολικού ύψους σχεδόν 9 εκατομμυρίων βαρελιών, καθυστερούν, καθώς τα δεξαμενόπλοια αλλάζουν δρομολόγιο για να ταξιδέψουν στη μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από την Αφρική, αντί να διασχίσουν την Ερυθρά Θάλασσα γράφει το Bloomberg.

Τα πλοία που φόρτωσαν αργό πετρέλαιο και προϊόντα διύλισης αυτόν τον μήνα από τα λιμάνια Ras Tanura και Jubail της Σαουδικής Αραβίας και τη Βασόρα του Ιράκ άλλαξαν πορεία, αποπλέοντας από το στενό Bab el-Mandeb στην είσοδο της νότιας Ερυθράς Θάλασσας, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πλοίων στο Bloomberg. Οι περισσότερες εκτροπές έλαβαν χώρα από τις 12 Ιανουαρίου ή μετά, όταν οι δυνάμεις των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου έπληξαν τους Χούθι στην Υεμένη με αεροπορικές επιδρομές και οι εκείνοι ενέτειναν τις επιθέσεις.

Τα σκάφη που εκτρέπονται κατευθύνονται προς την Αφρική. Αυτό είναι ένα μεγαλύτερο ταξίδι από τη Μέση Ανατολή προς τα διυλιστήρια και τους καταναλωτές στην Ευρώπη. Η παράκαμψη μπορεί να προσθέσει περισσότερο χρόνο πλεύσης δύο εβδομάδων σε σύγκριση με το ταξίδι από τον Περσικό Κόλπο μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ.

Οι εκτροπές και οι καθυστερήσεις προκαλούν χάος στη ναυτιλιακή βιομηχανία που διαχέεται στην ευρύτερη οικονομία και αυξάνει τον κίνδυνο πληθωρισμού, καθώς διαταράσσονται οι ροές τροφίμων και άλλων αγαθών. Οι επικεφαλής ναυτιλιακών κολοσσών αναμένουν ότι η απειλή θα παραμείνει για μήνες, ακόμη και αν οι ΗΠΑ συνεχίζουν να στοχεύουν τους Χούθι σε μια προσπάθεια να αποτρέψουν επιθέσεις.
Ενώ τα πετρελαιοφόρα δεν φαίνεται να έχουν στοχοποιηθεί εσκεμμένα μέχρι στιγμής, πολλοί ιδιοκτήτες πλοίων θέλουν να αποφύγουν τον κίνδυνο. Η Μέση Ανατολή, η οποία παράγει περίπου το ένα τρίτο του παγκόσμιου αργού, στέλνει το μεγαλύτερο μέρος του στην Ασία και αυτές οι προμήθειες δεν επηρεάζονται. Οι τιμές του αργού στο Λονδίνο είναι κάτω από τα 80 δολάρια το βαρέλι.

Αλλά η τροφοδοσία στην Ευρώπη είναι ιδιαιτέρως σημαντική, αφού η Γηραιά Ήπειρος έχει διακόψει σε μεγάλο βαθμό τις εισαγωγές ρωσικής ενέργειας. Η αλλαγή δρομολόγησης δεξαμενόπλοιων αυξάνει το κόστος διέλευσης και οι καθυστερήσεις μπορούν να δημιουργήσουν αρρυθμίες στην αγορά.

Τουλάχιστον δύο πλοία που μεταφέρουν σχεδόν 3 εκατομμύρια βαρέλια αργού και διυλισμένων προϊόντων από τη Σαουδική Αραβία είναι πιθανό να καθυστερήσουν μετά τη φόρτωση στον Περσικό Κόλπο αυτόν τον μήνα. Άλλα πέντε δεξαμενόπλοια με έως και 6 εκατομμύρια βαρέλια αργού από το Ιράκ έχουν επίσης εκτραπεί μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα.