Αυξημένα τα έσοδα της Vodafone Ελλάδος

Ικανοποιητικά χαρακτηρίζονται τα οικονομικά αποτελέσματα της Vodafone Ελλάδος για το α’ εξάμηνο του τρέχοντος οικονομικού έτους της εταιρείας (Απρίλιος – Σεπτέμβριος 2015) με την εταιρεία, παρά τις δύσκολες συνθήκες που υπήρξαν κατάφερε να παρουσιάσει έστω και οριακά θετικό πρόσημο στα έσοδα από υπηρεσίες, ενώ ο συνολικός κύκλος εργασιών κινήθηκε ανοδικά λόγω και της ενσωμάτωσης της hellas online.

Του Δημήτρη Μαλλά

Επίσης, αύξηση υπήρξε τόσο στους πελάτες σταθερής όσο και στους πελάτες κινητής της Vodafone Ελλάδος.

Συγκεκριμένα, οι συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας αυξήθηκαν κατά το τρίμηνο Ιούλιος – Αύγουστος κατά 76.000 (3.000 συνδρομητές συμβολαίου και 73.000 συνδέσεις καρτοκινητής) φθάνοντας τα 5,321 εκατ. συνδέσεις, εκ των οποίων περίπου το 31% είναι συμβόλαια. Οι νέες ευρυζωνικές συνδέσεις έφθασαν στις 9.000 στο συγκεκριμένο τρίμηνο και στο τέλος Σεπτεμβρίου η Vodafone εξυπηρετούσε συνολικά 517.000 ευρυζωνικές συνδέσεις.

Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία που ανακοίνωσε ο όμιλος Vodafone, τα έσοδα από υπηρεσίες της ελληνικής θυγατρικής, στα οποία περιλαμβάνονται και αυτά της hellas online, διαμορφώθηκαν στο τρίμηνο Ιούλιος – Σεπτέμβριος στα 148 εκατ. στερλίνες έναντι 130 εκατ. στερλινών που ήταν το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρσι. Αν ληφθεί υπόψη η ισοτιμία που χρησιμοποιεί η Vodafone (1 στερλίνα = 1,39 ευρώ για το φετινό β’ τρίμηνο του οικονομικού έτους και 1,26 ευρώ για το αντίστοιχο τρίμηνο πέρσι), τότε τα έσοδα από υπηρεσίες διαμορφώθηκαν φέτος στα 205,72 εκατ. ευρώ έναντι 163,8 εκατ. ευρώ. Τα μεγέθη πάντως δεν είναι συγκρίσιμα λόγω της φετινής «προσθήκης» της hellas online με τον βρετανικό όμιλο να κάνει λόγο για οριακή πτώση 0,3% των εσόδων από υπηρεσίες στην κινητή τηλεφωνία κατά το τρίμηνο Ιούλιος – Σεπτέμβριος. Με δεδομένο, όμως, ότι το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο είχε κλείσει με οριακή αύξηση 0,4%, για το σύνολο του α’ εξαμήνου του οικονομικού έτους της Vodafone το πρόσημο εμφανίζεται οριακά θετικό.

Σε επίπεδο συνολικών εσόδων, το α’ εξάμηνο (Απρίλιος – Σεπτέμβριος 2015) έκλεισε με έσοδα 311 εκατ. στερλινών έναντι 275 εκατ. στερλινών πριν από ένα χρόνο. Αν ληφθεί υπόψη η ισοτιμία (1 στερλίνα = 1,39 ευρώ για το φετινό α’ εξάμηνο και 1,31 ευρώ για το αντίστοιχο διάστημα πέρσι) τότε τα έσοδα για τα πρώτο μισό φέτος ήταν στα 432,29 εκατ. ευρώ έναντι 360,25 εκατ. ευρώ με τη διαφορά να οφείλεται, φυσικά, και στην hellas online.

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα 82 εκατ. στερλίνες έναντι 75 εκατ. στερλίνες, ενώ μετά την «μετατροπή» διαμορφώνονται στα 114 εκατ. ευρώ έναντι 98,25 εκατ. ευρώ.

Τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη ήταν στα 30 εκατ. στερλίνες από 26 εκατ. στερλίνες, ενώ μετά την αλλαγή διαμορφώνονται στα 41,7 εκατ. ευρώ έναντι 34,06 εκατ. ευρώ. Τα λειτουργικά ταμειακά διαθέσιμα πάντως παρουσίασαν σημαντική μείωση καθώς στο τέλος Σεπτεμβρίου ήταν στα 15 εκατ. στερλίνες έναντι 35 εκατ. στερλινών, ποσά που μετά την αλλαγή της ισοτιμίας διαμορφώνονται στα 21 εκατ. ευρώ και 46 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Σημαντικά αυξημένες για το α’ μισό εμφανίζονται οι επενδύσεις καθώς έφθασαν στα 44 εκατ. στερλίνες (61,2 εκατ. ευρώ) από 29 εκατ. στερλίνες (38 εκατ. ευρώ), δείγμα της πρόθεσης της εταιρείας να επεκτείνει την κάλυψη του 4G δικτύου που αναπτύσσει.

Αύξηση παρατηρήθηκε στη χρήση του κινητού, καθώς στο διάστημα Ιούλιος – Σεπτέμβριος οι πελάτες της Vodafone κατανάλωσαν 2,926 δισ. λεπτά ομιλίας, ενώ σε ετήσια βάση μειωμένα εμφανίζονται και τα γραπτά μηνύματα που απεστάλησαν, τα οποία «έπεσαν» στα 296 εκατ. από 304 εκατ.

Εντυπωσιακή αύξηση παρατηρείται στη χρήση υπηρεσιών δεδομένων, καθώς οι πελάτες της Vodafone Ελλάδος κατανάλωσαν 3.387 ΤΒs έναντι 2.014 ΤΒs το καλοκαίρι του 2014.

Το μέσο μηνιαίο έσοδο ανά πελάτη (ARPU) παρουσίασε ελαφρά αύξηση σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο (9,2 ευρώ έναντι 8,9 ευρώ) αλλά κινήθηκε χαμηλότερα σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρσι (9,8 ευρώ). Το ARPU στα συμβόλαια ήταν στα 22,1 ευρώ (από 21,7 ευρώ και 23,7 ευρώ), ενώ στην καρτοκινητή στα 3,3 ευρώ (από 3,1 ευρώ και 3,4 ευρώ).

Στο δίκτυο της Vodafone, η διείσδυση των smartphones εκτιμάται στο 37,3% της πελατειακής βάσης, παρουσιάζοντας άνοδο σε σχέση με το 33,2% του αμέσως προηγούμενου τριμήνου αλλά είναι αρκετά πίσω από το 56% της Ευρώπης. Το 54,6% των συνδρομητών έχει ενεργοποιημένο κάποιο πακέτο δεδομένων.