ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Coca Cola HBC: Αύξηση κερδών 34,5% στο πρώτο εξάμηνο 2022

Coca Cola HBC: Αύξηση κερδών 34,5% στο πρώτο εξάμηνο 2022
AP

Σε τροχιά ανάπτυξης σε οργανική βάση συνέχισε το πρώτο εξάμηνο η Coca Cola HBC, με ισορροπημένη συμβολή από τον όγκο πωλήσεων και το μείγμα προϊόντων και τιμών. 

Ειδικότερα, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 19,4% σε οργανική βάση και κατά 29,6% σε δημοσιευμένη βάση, φτάνοντας τα 4,2 δισ. ευρώ. Εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας, η αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις διαμορφώθηκε σε 25,2% σε οργανική βάση, ενώ ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 12,1%.

Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 14,0% σε οργανική βάση, επωφελούμενα από την τιμολογιακή πολιτική και τις στοχευμένες ενέργειες για τη βελτίωση του μείγματος, περαιτέρω ενισχυμένα από την ανάκαμψη της εκτός σπιτιού κατανάλωσης.

Η ευρείας βάσης δυναμική ανάπτυξης του όγκου πωλήσεων διατηρείται, εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας, οφειλόμενη κατά κύριο λόγο στις στρατηγικές προτεραιότητες της εταιρείας. Η ενσωμάτωση της Αιγύπτου εξελίσσεται καλά, προσθέτοντας 7 ποσοστιαίες μονάδες στην αύξηση των καθαρών εσόδων σε δημοσιευμένη βάση.

Σημειώθηκαν περαιτέρω αυξήσεις του μεριδίου αγοράς σε αξία και όγκο πωλήσεων στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά και στα ανθρακούχα αναψυκτικά.

Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη σε οργανική βάση αυξήθηκαν κατά 23,0%, στα 462,5 εκατ. ευρώ, με τα περιθώρια κέρδους να αυξάνονται κατά 30 μονάδες βάσης σε οργανική βάση, φτάνοντας στο 11%, επωφελούμενα από την τιμολογιακή πολιτική, το βελτιωμένο μείγμα και την αποτελεσματική διαχείριση του κόστους.

Η ποιοτική αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις αποτέλεσε τη βάση για την υποκείμενη διεύρυνση των κερδών, ενώ τα λειτουργικά έξοδα ως ποσοστό επί των καθαρών εσόδων από πωλήσεις βελτιώθηκαν, χάρη στη λειτουργική μόχλευση και στις ενέργειες εξοικονόμησης κόστους. Οι δαπάνες μάρκετινγκ, εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας, αυξήθηκαν κατά 9%.

Τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη της εταιρείας ανήλθαν στα 316,9 εκατ. ευρώ έναντι 235,6 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρήσης, εμφανίζοντας αύξηση κατά 34,5%.

Οι καθαρές ταμειακές ροές αυξήθηκαν κατά €55,4 εκατ., σε ποσό €332,9 εκατ.

Σχολιάζοντας τα μεγέθη εξαμήνου, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Zoran Bogdanovic, τόνισε: "Πετύχαμε ισχυρή απόδοση στο πρώτο εξάμηνο, καθώς συνεχίσαμε να υλοποιούμε την στρατηγική ανάπτυξής μας με προσήλωση και πειθαρχία, πραγματοποιώντας πρόοδο στις δεσμεύσεις μας για βιωσιμότητα. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους ανθρώπους μας για την εξαιρετική συμβολή τους σε καθημερινή βάση. Είμαι επίσης ιδιαίτερα ευγνώμων για την ισχυρή συνεργασία μας με πελάτες και προμηθευτές εν μέσω αυτής της ευμετάβλητης περιόδου.

Η ποιότητα του χαρτοφυλακίου των προϊόντων 24ωρης/7ήμερης κατανάλωσης, οι δυνατότητες διαχείρισης της αύξησης των καθαρών εσόδων και η άριστη υλοποίηση της στρατηγικής ανάπτυξής μας επέτρεψαν να επωφεληθούμε πλήρως από την ανάκαμψη μετά την πανδημία σε όλες τις αγορές μας και να συνεχίσουμε να κερδίζουμε σημαντικό μερίδιο αγοράς. Είμαι ικανοποιημένος που επιτύχαμε ισχυρή οργανική αύξηση, με ισορροπημένη συμβολή από τον όγκο πωλήσεων και τα εσόδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο. Η τιμολογιακή πολιτική, το μείγμα και οι ενέργειες βελτιστοποίησης του κόστους μάς βοήθησαν να αντισταθμίσουμε τις αυξήσεις του κόστους πρώτων υλών, εξασφαλίζοντας την επιτυχή μετατροπή της αύξησης των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε κέρδη και ρευστότητα.

Οι συνεπείς επενδύσεις μας κατά τη διάρκεια των προηγούμενων ετών σε ευκαιρίες υψηλής απόδοσης, στις ικανότητες τις οποίες έχουμε θέσει ως προτεραιότητα καθώς και στη δυναμικότητά μας, οδηγούν στην ανάπτυξη σήμερα. Θα συνεχίσουμε τις στοχευμένες επενδύσεις με στόχο την ανάπτυξη.

Είμαστε πεποισμένοι ότι η στενή συνεργασία με τους πελάτες μας, το ισχυρό χαρτοφυλάκιό μας καθώς και οι ικανότητες των ανθρώπων μας, θα μας επιτρέψουν να συνεχίσουμε να δημιουργούμε αξία ακόμα και εν μέσω μιας περιόδου μακροοικονομικής και γεωπολιτικής αβεβαιότητας. Επαναφέρουμε τις εκτιμήσεις για το 2022 και αναμένουμε τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη να διαμορφωθούν στο εύρος των €740 με 820 εκατ."

Η εταιρεία εμφάνισε ισχυρή δυναμική στις ανεπτυγμένες και στις αναπτυσσόμενες αγορές, με την εικόνα όμως των αναδυόμενων αγορών να επηρεάζεται από τις μειώσεις στη Ρωσία. Ειδικότερα:

Αναπτυγμένες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 19,1% σε οργανική βάση, με καλά ισορροπημένη διεύρυνση του όγκου πωλήσεων και των εσόδων ανά κιβώτιο. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 26,5% σε οργανική βάση, ενώ τα περιθώρια κέρδους αυξήθηκαν κατά 60 μονάδες βάσης.

Αναπτυσσόμενες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 33,6% σε οργανική βάση, κυρίως χάρη στη σημαντική αύξηση των μεριδίων αγοράς. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 63,8% σε οργανική βάση, ενώ τα περιθώρια κέρδους αυξήθηκαν κατά 120 μονάδες βάσης.

Αναδυόμενες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 14,2% σε οργανική βάση, χάρη στη δυναμική των αγορών, εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 15,5% σε οργανική βάση, ενώ τα περιθώρια κέρδους αυξήθηκαν κατά 20 μονάδες βάσης.

Όσον αφορά τις αγορές της Ουκρανίας και της Ρωσίας, η εταιρεία ανέφερε ότι η ασφάλεια των ανθρώπων της και των οικογενειών τους που έχουν πληγεί από την ανείπωτη τραγωδία στην Ουκρανία εξακολουθεί να αποτελεί προτεραιότητά της. Στις 24 Φεβρουαρίου 2022 έκλεισε προσωρινά το εργοστάσιό της στην Ουκρανία και σταμάτησε την παραγωγή για λόγους ασφαλείας. Από τον Μάϊο, ξεκίνησε εκ νέου σταδιακά την παραγωγή στην Ουκρανία και αυτή τη στιγμή διανέμει και πωλεί αναψυκτικά όπου αυτό είναι ασφαλές. Στη διάρκεια του δευτέρου τριμήνου, οι όγκοι πωλήσεων στην Ουκρανία μειώθηκαν κατά 45%.

Στις 8 Μαρτίου, σταμάτησε τις παραγγελίες συμπυκνωμένης πρώτης ύλης των προϊόντων με σήμα Coca-Cola στη Ρωσία και συνεργάστηκε στενά με την The Coca-Cola Company για την υλοποίηση της απόφασής της για αναστολή της επιχειρηματικής της δραστηριότητας στην περιοχή.

Επίσης σταμάτησε να επενδύει στη Ρωσία και ανέφερε ότι δεν θα διοχετεύσει νέα κεφάλαια στην αγορά. Στη Ρωσία, σημειώθηκε πτώση του όγκου πωλήσεων κατά 46% κατά το δεύτερο τρίμηνο, ενώ αναμένεται περαιτέρω πτώση κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Επιπλέον, αναμένεται σημαντικά μικρότερη παρουσία στη Ρωσία εστιασμένη σε τοπικά σήματα, η οποία θα είναι άμεσα αυτάρκης από λειτουργική και οικονομική άποψη.

Η εταιρεία έχει αναγνωρίσει μη ταμειακές χρεώσεις ύψους €188 εκατ. και ταμειακές χρεώσεις €2 εκατ. Οι εν λόγω χρεώσεις θα αναγνωριστούν ως στοιχεία που επηρεάζουν τη συγκρισιμότητα, και άρα θα επηρεάσουν τα λειτουργικά κέρδη και τα κέρδη ανά μετοχή μόνο σε δημοσιευμένη βάση. Θα ξεκινήσει να ενοποιεί πλήρως τη Multon από τις 11 Αυγούστου.