ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ακρίβεια και ανατιμήσεις προϊόντων: Αλλάζουν οι συνήθειες - Στο κυνήγι των προσφορών οι καταναλωτές

Ακρίβεια και ανατιμήσεις προϊόντων: Αλλάζουν οι συνήθειες - Στο κυνήγι των προσφορών οι καταναλωτές

Τρόπους για να καταπολεμήσουν την ακρίβεια αναζητούν οι Έλληνες καταναλωτές.

Το αντίδοτο είναι «έξυπνες αγορές» που πραγματοποιούν, επωφελούμενοι τις προσφορές στα καταστήματα και στα σούπερ μάρκετ.

Οι καταναλωτές, μέσω των φυλλαδίων αλλά και μέσω του ίντερνετ, βλέπουν τα προϊόντα που είναι σε χαμηλότερες τιμές και επιλέγουν τι θα ψωνίσουν, ενώ παράλληλα αντικαθιστούν τα επώνυμα προϊόντα, με αυτά ιδιωτικής ετικέτας.

Έρευνα της Focus Bari με τίτλο «Πώς αλλάζει η ακρίβεια τις καταναλωτικές συνήθειες;» που διεξήχθη το Σεπτέμβριο 2023 έδειξε ότι:

  • Μικροί και μεγάλοι σε όλα τα μέρη της Ελλάδος ψωνίζουν συστηματικά από σούπερ μάρκετ.
  • Η πιστότητα των Ελλήνων καταναλωτών σε μια συγκεκριμένη αλυσίδα σούπερ μάρκετ φαίνεται να είναι σχετική.
  • 4 στους 5 Έλληνες χρησιμοποιούν κάρτες πιστότητας σχεδόν πάντα ενώ πολλοί δηλώνουν ότι έχουν κάρτα πιστότητας σε παραπάνω από μία αλυσίδες.
  • Η πλειοψηφία των Ελλήνων ενημερώνονται τακτικά για τις προφορές των σούπερ μάρκετ ενώ έχουν υιοθετήσει τουλάχιστον μια συνήθεια "smart shopping", π.χ. συχνή αγορά προϊόντων 1+1 δώρο, αγορά private labels, κ.λπ.