ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χειμερινές εκπτώσεις: Μειώθηκε ο τζίρος για επτά στις δέκα επιχειρήσεις

Χειμερινές εκπτώσεις: Μειώθηκε ο τζίρος για επτά στις δέκα επιχειρήσεις

Μειώθηκε ο τζίρος στις χειμερινές εκπτώσεις για επτά στις δέκα επιχειρήσεις, αναφέρει έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών

Υποχώρηση στο τζίρο των χειμερινών εκπτώσεων έδειξε η εξαμηνιαία έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών καθώς ένας στους δύο δήλωσε χειρότερο τζίρο σε σύγκριση με το 2023, ένας στους πέντε δεν είδε καμία αύξηση σε σχέση με πέρυσι και ένας στους τρεις δήλωσαν αύξηση του τζίρου.

Η πτώση αυτή εξηγείται αν δει κανείς την πρόσφατη έρευνα της ΓΣΕΕ στην οποία αναφέρεται ότι «τα νοικοκυριά δέχονται ισχυρές πιέσεις, οι οποίες θέτουν εν αμφιβόλω της βιωσιμότητα τους». Σε ανάλυση της, η ΓΣΕΕ υποστηρίζει ότι ο μισθός θα πρέπει να είναι 908 ευρώ προκειμένου ο μισθωτός να μπορέσει να ανταπεξέλθει στη σημερινή ακρίβεια.

Σημειώνεται πως σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η χώρα βρίσκεται στην τελευταία θέση του πίνακα με τους κατώτατους μισθούς. Στη συγκεκριμένη κατάταξη, η Κύπρος είναι πάνω από την Ελλάδα, με τον κατώτατο μισθό στη Μεγαλόνησο να ανέρχεται στα 1.000 ευρώ. Ακόμη, η Ελλάδα βρίσκεται κάτω από χώρες του Ευρωπαϊκού νότου, όπως η Πορτογαλία, η Μάλτα και η Ισπανία.

Ποιοι παράγοντες συνετέλεσαν στην πτώση του τζίρου

Σύμφωνα πάντα με την έκθεση, οι παράγοντες που συνετέλεσαν στην πτώση του τζίρου κατά την περίοδο των εκπτώσεων είναι

α) η μείωση του διαθέσιμου οικογενειακού εισοδήματος,

β) η αύξηση των τιμών στα τρόφιμα, σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα

Τα συμπεράσματα της έρευνας

Στην ουσία, η πλειοψηφία των καταστημάτων που συμμετείχαν στο δείγμα (68,3%) ανήκουν στην κατηγορία Ένδυση – Υπόδηση – Αξεσουάρ που έχουν πρωτεύοντα ρόλο στην εκπτωτική περίοδο. Το 58,8% των σημείων πώλησης του δείγματος, λειτουργούν στα όρια του Δήμου Αθηναίων, ενώ για πρώτη φορά, καταγράφονται ξεχωριστά τα καταστήματα της τουριστικής περιοχής των Αθηνών.

Αντίστοιχη έρευνα του Ε.Σ.Α στο τέλος Φεβρουαρίου του 2023, έδειξε ότι το 61,3% δήλωνε αισιόδοξο για αύξηση των πωλήσεων το επόμενο εξάμηνο, έπεσε τον Αύγουστο του 2023 στο 26,5% και τώρα το κλίμα αισιοδοξίας ανέκαμψε πάλι στο 46,6%.

Οι χειμερινές εκπτώσεις δεν βοήθησαν στην ενίσχυση της αγοράς λόγω της μειωμένης αγοραστικής δύναμης των πολιτών

«Εφτά στις δέκα επιχειρήσεις κατέγραψαν μειωμένες πωλήσεις»

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης, μίλησε σχετικά με τον τζίρο των καταστημάτων στην περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων τονίζοντας ότι: «Η έρευνα – θεσμός του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών η οποία πραγματοποιείται σε εξαμηνιαία βάση σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έρχεται να επιβεβαιώσει όλα αυτά που καθημερινά κατέγραφαν τα ταμεία των εμπορικών επιχειρήσεων».

Στην συνέχεια, ο ίδιος τόνισε ότι: «Σχεδόν 7 στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις από το πραγματικά εντυπωσιακό δείγμα που και φέτος ξεπέρασε τα 400 σημεία σε όλη την Αττική, κατέγραψαν μειωμένες πωλήσεις σε σχέση με πέρυσι, ενώ λίγο καλύτερα είναι τα αποτελέσματα για τις επιχειρήσεις οι οποίες διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα. Επίσης, ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δοθεί στον τεράστιο προβληματισμό που προκαλεί η ασφυκτική προθεσμία διασύνδεσης με τα POS, όπως και η επικείμενη χρήση της ψηφιακής κάρτας εργασίας.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών έχει ανεβάσει ψηλά στη δημόσια συζήτηση τα δύο αυτά θέματα και υποχρεωτικά θα παρεμβαίνει δυναμικά προς την σωστή εφαρμογή τους, απαιτώντας ταυτόχρονα τον εξορθολογισμό των αιωρούμενων τιμωρητικών προστίμων».

Τέλος, ο πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου ανέφερε: «Επειδή όμως ως κλάδος θέλουμε να βλέπουμε πάντα τη θετική πλευρά, σημειώνουμε την βελτίωση του δείκτη αισιοδοξίας, ο οποίος φαίνεται να καταγράφει ρεκόρ, κάτι που δείχνει πως οι περισσότεροι συνάδελφοι ευελπιστούν σε ένα καλύτερο αύριο. Για αυτό κι εμείς, θα στηρίξουμε τις αυξήσεις των μισθών, οι οποίες όμως θα πρέπει να συνδυάζονται με μείωση του υπέρογκου μη μισθολογικού κόστους, την οριστική κατάργηση των μνημονιακών βαρών και, βέβαια, τη σωστή εφαρμογή του νόμου ο οποίος δεν επιτρέπει να κλείνει άσκοπα το κέντρο και να «νεκρώνει» η επιχειρηματική -και όχι μόνο- ζωή του μεγαλύτερου εργοδότη της ελληνικής οικονομίας».