ΨΩΝΙΖΩ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

«Δικαίωση της δουλειάς μας, η πίστη του καταναλωτή στα Coffeeway»

«Δικαίωση της δουλειάς μας, η πίστη του καταναλωτή στα Coffeeway»

Εδώ και 21 χρόνια τα καφεκοπτεία και τα espresso bar των καταστημάτων Coffeeway προσφέρουν στους καταναλωτές μια ολοκληρωμένη εμπειρία καφέ και μας… ταξιδεύουν στο μαγικό… κόσμο του καφέ, με την πιο πλούσια και ποιοτική ποικιλία χαρμανιών, από τον κόκκο μέχρι το φλιτζάνι.

Στην περίπτωση των Coffeeway, κάλλιστα, μπορεί κανείς να μιλήσει για μια διαδικασία… επανάστασης, όπως αυτή προέκυψε το 1994, όταν και έκαναν την παρθενική τους εμφάνιση στην ελληνική αγορά, ανοίγοντας τους «ορίζοντες» για τον Έλληνα καταναλωτή, ο οποίος μέχρι τότε γνώριζε κυρίως τον ελληνικό καφέ και το στιγμιαίο. Και όπως μας λέει η Ζωή Χαβιάρα, διευθύντρια του Δικτύου Coffeeway, στην εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνέντευξη που παραχώρησε στο Newsbomb.gr, από τότε και μέχρι σήμερα, «Τα Coffeeway όχι μόνον αριθμούν πλήθος «φανατικών φίλων» πιστών στη μάρκα για χρόνια, αλλά «μυούν» καθημερινά στον κόσμο του καφέ δεκάδες νέους καταναλωτές»…

zoe

Στην άκρως ενδιαφέρουσα συνέντευξη που μας παραχώρησε, η κ. Ζωή Χαβιάρα, ξεκαθαρίζει πως είναι... μύθος η άποψη που έχει επικρατήσει στο μυαλό πολλών πως η Τουρκία είναι η χώρα του καφέ και αναλύει όλα τα πλεονεκτήματα που μπορεί κανείς να απολαύσει, όχι μόνο επισκεπτόμενος ένα κατάστημα Coffeeway ως καταναλωτής, αλλά και επιχειρώντας να γίνει μέλος της μεγάλης αυτής «οικογένειας», επενδύοντας στον καφέ...

- Tα Coffeeway έφεραν την επανάσταση στο ελληνικό λιανικό εμπόριο του καφέ στη χώρα μας, κάνοντας την εμφάνισή τους το 1994. Αισθάνεστε δικαιωμένοι γι’ αυτή την πρωτοποριακή απόφαση και τη μέχρι τώρα απήχηση που έχει στην αγορά, το επιχειρηματικό σας πρότζεκτ;

«Τα καταστήματα Coffeeway, δημιουργήθηκαν το 1994, σα μοντέρνα καφεκοπτεία, όποτε και προκάλεσαν μια πραγματική «επανάσταση» στην αγορά του καφέ, γεγονός που οφείλεται στην ιδιαίτερη ταυτότητα της μάρκας Coffeeway.
Τα Coffeeway, πρώτα, «μύησαν» τον έλληνα καταναλωτή στους «specialty coffees» τις ποικιλίες γεωγραφικής προέλευσης, τους αρωματικούς καφέδες φίλτρου, τους αρωματικούς εσπρέσο κ.α. Μέχρι τότε ο Ελληνας καταναλωτής γνώριζε κυρίως τον ελληνικό καφέ και το στιγμιαίο. Επιπρόσθετα, στοιχείο καινοτομίας στα Coffeeway, ήταν και είναι η δυνατότητα προσωποποίησης του κάθε χαρμανιού ανάλογα με την προτίμηση του πελάτη, και η άλεση του καφέ ανάλογα με τη μέθοδο παρασκευής του.
Τα Coffeeway σήμερα, είκοσι ένα χρόνια μετά, παραμένουν πιστά στις βασικές αρχές της ταυτότητάς τους, όπως αναφέρθηκαν παραπάνω και εξελίσσονται περεταίρω ώστε να ανταποκρίνονται στα νέα καταναλωτικά πρότυπα.
Συγκεκριμένα, στα Coffeeway το καφεκοπτείο μας πλέον συνυπάρχει σε ισορροπία με την παρασκευή ροφημάτων και γευστικών προτάσεων. Τα Coffeeway προσφέρουν στους πελάτες τους μια εμπειρία που ξεκινά από τον κόκκο του καφέ, μέχρι την απόλαυση του στο φλιτζάνι, στο σπίτι ή μέσα στο κατάστημα. Από τον κόκκο μέχρι το φλιτζάνι, τα Coffeeway προσφέρουν καθημερινά, φρεσκοκομμένους καφέδες και λοιπά συνοδευτικά, στους λάτρεις του καφέ
Τα Coffeeway όχι μόνον αριθμούν πλήθος «φανατικών φίλων» πιστών στη μάρκα για χρόνια, αλλά «μυούν» καθημερινά στον κόσμο του καφέ δεκάδες νέους καταναλωτές. Η πίστη των φίλων μας στη μάρκα Coffeeway, είναι η πραγματική δικαίωση της δουλειάς μας μετά από 21 χρόνια».

 ZAK5009

- Σήμερα, πάντως, η οικονομική δυσχέρεια έχει άμεσο αντίκτυπο σε όλες τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας. Η αγορά του καφέ κατά πόσο έχει επηρεαστεί από την μειωμένη αγοραστική ικανότητα του Έλληνα καταναλωτή;

«Η ελληνική κρίση επηρέασε και συνεχίζει να επηρεάζει κάθε πλευρά της καθημερινότητας. Οι συνθήκες εμπορίου και επιχειρηματικότητας ήταν εξαιρετικά δύσκολες μέσα στην προηγούμενη χρονιά.
Μέσα σε αυτά τα πλαίσια, ο καφές, σαφώς επηρεάζεται. Απαιτούνται πλέον από πλευράς των εταιριών που δραστηριοποιούνται στον εν λόγω κλάδο, απαραίτητες προσαρμογές και αλλαγές. Συγκεκριμένα, παρατηρούνται μειώσεις τιμών, οι οποίες έρχονται σε άμεση ανταπόκριση στην οικονομική κρίση και τις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού και επίσης προσφέρονται value for money προσφορές , όπου χαμηλές τιμές συνδυάζονται με εξαιρετική ποιότητα καφέ».

- Πριν από δύο χρόνια, εγκαινιάσατε τα πρώτα σας καταστήματα σε Τουρκία και Λευκωσία. Θέλετε να μας πείτε δυο λόγια για το πώς υποδέχτηκαν την πρωτοβουλία αυτή οι Τούρκοι, ως ένας λαός που παραδοσιακά πίνει καφέ και πως οι Κύπριοι;

«Είναι μύθος ότι η Τουρκία είναι η χώρα του καφέ. Ενδεικτικό είναι ότι η κατα κεφαλήν κατανάλωση καφέ είναι το ένα δέκατο της Ελλάδας. Η αγορά ,όμως, του καφέ στην Τουρκία έχει αρχίσει να αλλάζει και οι σύγχρονες καταναλωτικές συνήθειες της Δύσης έχουν αρχίσει να υιοθετούνται κυρίως από τη νέα γενιά. Είναι λοιπόν μια ευκαιρία την οποία ως Coffeeway θέλουμε να αξιοποιήσουμε».

 ZAK5018


- Να περιμένουμε και άλλες τέτοιες ενέργειες στο μέλλον. Ποια είναι τα άμεσα σχέδια σας για περαιτέρω επέκταση της αλυσίδας στο εξωτερικό;

«Στόχος της εταιρίας είναι η ομαλή ανάπτυξη του δικτύου και η μακρά βιωσιμότητα κάθε καταστήματος Coffeeway τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδος. Συνεπώς, αποτελεί στρατηγική επιλογή η πορεία με σταθερά βήματα. Σε αυτά τα πλαίσια, στόχος είναι η περεταίρω ανάπτυξη του δικτύου στις εν λόγω αγορές, αλλά και σε άλλες αγορές του εξωτερικού».

- Ποιο είναι το χαρακτηριστικό που κάνει τον καφέ των Coffeeway ξεχωριστό;

«Η διαφορετικότητα των Coffeeway, έγκειται στην αδιαμφισβήτητη ποιότητα των χαρμανιών που διαθέτει, στην ευρύτητα των προϊόντων καφέ, κάθε τύπου και προελεύσεως, που προσφέρει στον καταναλωτή, αλλά και στην εικοσαετή εξειδίκευση της εταιρίας με τον καφέ, που εγγυάται ένα άριστο αποτέλεσμα στο φλιτζάνι.
Επιπλέον, ειδικά στα Coffeeway, ο Ελληνας καταναλωτής μπορεί να δοκιμάσει και να εξοικειωθεί με είδη καφέ όπως ο παγωμένος καφές φίλτρου, ο αρωματικός εσπρέσο κ.α.».

- Ο Έλληνας αγαπά τον καφέ… Υπάρχουν, αλήθεια, στατιστικά στοιχεία για τα αριθμητικά δεδομένα της κατανάλωσης καφέ στη χώρα μας, μέσων των 42 καταστημάτων σας;

«Η κατά κεφαλήν κατανάλωση καφέ στην Ελλάδα προσεγγίζει περίπου τα 5 κιλά με αυξητικές τάσεις της τάξεως του +0,5% από χρόνο σε χρόνο, γεγονός που αποδίδεται στο επίπεδο εκπαίδευσης και βαθύτερης ενασχόλησης του έλληνα καταναλωτή, με τον καφέ. Επίσης, καταγράφεται αυξημένη κατανάλωση ροφημάτων με βάση τον καφέ κυρίως στις νεότερες ηλικίες».

50x50

- Η Ελλάδα στον τομέα του καφέ έχει μέλλον; Το λιανικό και χονδρικό εμπόριο του καφέ σε τι πλεονεκτεί και ποια προβλήματα αντιμετωπίζει, σήμερα, που και τα οικονομικά δεδομένα στη χώρα έχουν αλλάξει δραματικά;

«Στοιχεία όπως ο μεγάλος αριθμός εταιριών και καταστημάτων καφεστίασης στη χώρα μας , οι προτάσεις σε καφέ που καταλαμβάνουν πλέον αξιοσημείωτο χώρο στα ράφια των super market, αλλά και τα διαφορετικά είδη καφέ που συνυπάρχουν στα νοικοκυριά μας, ολοένα και περισσότερο, αποδεικνύουν και αναδεικνύουν θετικές εξελίξεις στον κλάδο. Τροποποιήσεις στον κλάδο, που συσχετίζονται με τα οικονομικά δεδομένα της χώρας, σαφώς και υφίστανται. Εν προκειμένω, παρατηρείται μια «αποδόμηση» της παραδοσιακής καφετέριας τη στιγμή που τα espresso bars φαίνεται να πολλαπλασιάζονται. Επιπλέον, ο Ελληνας καταναλωτής αναζητά και προτιμά value for money προτάσεις τόσο στην in home όσο και στην out of home κατανάλωση, γεγονός που ωθεί τις επιχειρήσεις σε συνεχή αναζήτηση και ανανέωση προτάσεων σε αυτή την κατεύθυνση».

- Από ποιες χώρες προμηθεύεστε τις ποικιλίες σας; Ποιον καφέ εμπιστεύονται περισσότερο οι Έλληνες και γιατί πιστεύετε ότι συμβαίνει αυτό;

«Οι πρώτες μας ύλες εισάγονται από τις βασικές παραγωγικές περιοχές του καφέ, όπως η Κ. Αμερική, η Λ. Αμερική και η Αφρική. Ο σύγχρονος έλληνας καταναλωτής είναι πρόθυμος να δοκιμάσει διαφορετικά χαρμάνια και ποικιλίες υπό τη σωστή καθοδήγηση από το εξειδικευμένο προσωπικό μας. Τα πάντα είναι θέμα γεύσης, συνεπώς εάν ένας καταναλωτής βρει το χαρμάνι ή την ποικιλία που του ταιριάζει γευστικά, δε διστάζει να εμπιστευτεί οποιοδήποτε καφέ. Πλέον, όπως προαναφέρθηκε, το κάθε νοικοκυριό αριθμεί πλέον του ενός είδους καφέ, άρα πέραν από τον ελληνικό καφέ, που χαίρει μιας ευρύτατης αποδοχής και αναγνώρισης, λοιποί τύποι καφέ αρχίζουν να κερδίζουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών».

- Πώς γεννήθηκε η ιδέα του καφέ στο όρθιο μέσα σε ένα καφεκοπτείο; Γιατί δεν επιλέξατε το μοντέλο της παραδοσιακής καφετέριας;

«Το κομμάτι του καφεκοπτείου των Coffeeway, υπάρχει εδώ και 21 χρόνια, τυγχάνοντας της αναγνωρισιμότητας και της πιστότητας πολλών ελλήνων καταναλωτών. Η ιδέα του espresso bar μέσα στα καταστήματα Coffeeway, είναι μια αυτονόητη κίνηση η οποία μέχρι το 2009 δεν έβρισκε πεδίο εφαρμογής λόγω της τότε ισχύουσας νομοθεσίας. Μετά την «απελευθέρωση» των σχετικών περιορισμών, τη δραστηριότητα των Coffeeway συμπλήρωσε το espresso bar, προσφέροντας στους καταναλωτές μια ολοκληρωμένη εμπειρία καφέ, να ταξιδέψουν με τους ειδικούς, στον κόσμο του καφέ, από τον κόκκο μέχρι το φλιτζάνι».

- Σήμερα, ποια είναι η κατάσταση στα Coffeway σε επίπεδο ανθρωπίνου δυναμικού και συνεισφοράς της εταιρείας στην οικονομία της χώρας;

«Ο όμιλος εταιριών Coffee Connection, μέλος της οποίας αποτελεί και το δίκτυο Coffeeway, αριθμεί 85 άτομα, οι περισσότεροι εκ των οποίων συμβάλλονται με τον όμιλο για πάνω από 15 χρόνια. Συνεπώς το αποτύπωμα του ομίλου στην οικονομία της χώρας, εστιάζει σε σταθερές, βιώσιμες εργασιακές σχέσεις όχι μόνο για τους 85 εργαζόμενους στον όμιλο, αλλά και για τις οικογένειές τους».

cappuccino arwma capuccino

- Κλείνοντας, θα θέλαμε να μας πείτε δύο λόγια και για τα μελλοντικά σας σχέδια. Τι να περιμένουμε από τα Coffeeway.

«Τα Coffeeway, προσφέρουν ένα ταξίδι των αισθήσεων που ξεκινά από τη γεύση και φτάνει να «διεγείρει» όλες τις αισθήσεις σε κάποιον που επισκέπτεται ένα από τα καταστήματά μας. Σε αυτό το ταξίδι, δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να προσφέρουμε νέες εμπειρίες στους πελάτες μας, με σεβασμό και με γνώμονα πάντα τη σχέση ποιότητας τιμής και το σεβασμό προς τους αποδέκτες.
Το μελλοντικό μας σχέδιο είναι να μείνουμε πιστοί στο όραμά μας, που είναι να είμαστε ο Νο1 προορισμός για την αγορά εξαιρετικού, φρεσκοαλεσμένου καφέ, μοναδικών γεύσεων τσαγιού και λοιπών ροφημάτων που μπορεί κανείς να απολαύσει στο σπίτι, στο κατάστημα ή take away».

TAGS