ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Mercedes AMG GT: Apocalypse now

Mercedes AMG GT: Apocalypse now

Μετά από πολλά teaser video’s και φωτογραφίες κατασκόπων και μη η Mercedes παρουσίασε και επίσημα την νέα AMG GT, το μοντέλο που διαδέχεται την SLS και είναι ο αντίπαλος της Porsche 911 και της Ferrari.

Κανονικά με την ανάγνωση του κειμένου πρέπει να ακούγεται η μουσική από την όπερα Βαλκυρία του Βάγνερ για δύο λόγους. Πρώτα από όλα η νέα AMG GΤ είναι ένα πολύ σημαντικό μοντέλο της Mercedes στην «μάχη» με τις Porsche, Lamborghini και Ferrari. Μετά είναι η αποκάλυψη μετά από πολύ καιρό και πολλά video με σκίτσα μοντέλα στις σκιές και μηνύματα στα social media.

Αφήνοντας το μουσικό μέρος αναφέρουμε πως η AMG GT είναι το δεύτερο μοντέλο παραγωγής της AMG (θυγατρική εταιρία βελτιώσεων συνήθως της Mercedes). Έχει ένα ολοκαίνουργιο πλαίσιο, το οποίο ζυγίζει μόλις 231 κιλά και είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο.

Προκειμένου να διατηρηθεί το βάρος σε όσο το δυνατόν πιο χαμηλά επίπεδα, το νέο coupe των Γερμανών έχασε τις τύπου gullwing, πόρτες οι οποίες είχαν επιτυχία στις ΗΠΑ, για δύο συμβατικές πόρτες. Η… δίαιτα είχε ως αποτέλεσμα το βάρος της να κυμαίνεται από τα 1.540 κιλά έως και τα 1.570, ανάλογα την έκδοση.Σχεδιαστικά, οι διαφορές της νέας AMG GT με την SLS είναι προφανής ιδιαίτερα στο πίσω τμήμα.

Η παράδοση της AMG στην κατασκευή πανίσχυρων V8 κινητήρων συνεχίζεται και στην GT με έναν μοτέρ 3.982 κ.εκ., ο οποίος διαθέτει δύο turbo, τα οποία βρίσκονται τοποθετημένα ανάμεσα στο V που σχηματίζουν οι 8 κύλινδροι και όχι εξωτερικά, όπως συνηθίζεται μέχρι σήμερα. Σύμφωνα με την AMG, το όφελος της επιλογής αυτής είναι ο περιορισμός των συνολικών διαστάσεων του κινητήρα, η αμεσότερη απόκρισή του, καθώς και οι μικρότερες εκπομπές ρύπων. Από πλευράς απόδοσης, ο κινητήρας στην κορυφαία έκδοση GTS αποδίδει μέγιστη ισχύ 510 ίππων με προδιαγραφές ρύπων Euro 6.

Το ίδιο μοτέρ, αποδίδει στην «απλή» έκδοση με την ονομασία GT462 ίππους. Σύμφωνα με την Mercedes, η GT εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 4,0”. και η GTS σε 3,9”.

Στα μηχανικά μέρη της νέας AMG GΤ ξεχωρίζουν οι «ενεργές» βάσεις του κινητήρα της, η διάταξη με τα διπλά ψαλίδια και τους πολλαπλούς συνδέσμους στην εμπρός και πίσω ανάρτηση αντίστοιχα, η οποία μάλιστα είναι κατασκευασμένη από αλουμίνιο, το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος, το οποίο είναι τριών... ταχυτήτων, το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα διεύθυνσης, οι τροχοί των 19 ιντσών για την GT και των 19 και 20 ιντσών εμπρός και πίσω για την GTS, τα ειδικά εξελιγμένα ελαστικά Pilot Spor tCup 2 της Michelin, καθώς και τα θηριώδη φρένα, που προαιρετικά μπορεί να αποτελούνται από κεραμικούς δίσκους διαμέτρου 402 χλστ. εμπρός και 360 χλστ. πίσω.

H κίνηση μεταδίδεται στου πίσω τροχούς, μέσω ενός 7τάχυτου κιβωτίου με τεχνολογία διπλού συμπλέκτη της Getrag. Tο κιβώτιο, διαθέτει τα προγράμματα λειτουργίας Efficiency, Sport, SportPlus, Individualκαι Race (το τελευταίο διατίθεται μόνο στην κορυφαία έκδοση GTS).

Τα στατιστικά της AMG GT

32 μήνες δοκιμών

50 οδηγοί

15 χώρες

-30 ως +50 βαθμοι Κελσίου οι συνθήκες

2974 τμ αυτοκόλλητο καμουφλάζ στα αυτοκίνητα