ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

F1: Fernando Alonso

F1: Fernando Alonso

Λίγο πριν το Grand Prix της Ιαπωνίας, το διάλειμμα του πρωταθλήματος πριν τη διοργάνωση στη Suzuka βρίσκει έναν από τους πρωταγωνιστές της Formula 1 να γιορτάζει μία επέτειο: Αυτήν του νεότερου παγκόσμιου πρωταθλητή, από τον Fernando Alonso (το 2005).

Υπάρχει κάτι στην έκφραση του Fernando Alonso. Λες και δεν μπορεί να χαμογελάσει. Ίσως φταίει το παρατσούκλι του (El Nano) το οποίο δεν άφησε να βγει εκτός Ισπανίας. Ίσως να φταίει πως ο πατέρας του (José Luis) ήθελε η πρωτότοκη κόρη του (Lorena) να ασχοληθεί με τα καρτ, που ήταν το χόμπι του αλλά εκείνη τα περιφρόνησε.

Πιστεύαμε πως δεν χαμογελά ποτέ, ως το πρώτο podium που πέτυχε με την Ferrari το 2011 και καταλάβαμε πως είναι μαχητής και χρειάζεται μία σοβαρή αιτία που θα τον κάνει να χαρεί.

Ο Ισπανός παγκόσμιος πρωταθλητής (δύο συνεχόμενες φορές 2005-2006) δείχνει να είναι ο πιο συνειδητοποιημένος οδηγός στο grid της F1 όσο αφορά την ομάδα του κάτι που η Ferrari του το εξαργύρωσε (με συμβόλαιο ως το 2016). Δεν απασχολεί τον κίτρινο τύπο και δεν υποδύεται τον playboy. Αντίθετα είχε έναν επιτυχημένο γάμο από το Νοέμβριο του 2006 ως το 2012 με την τραγουδίστρια της pop Raquel del Rosario την οποία χώρισε και από τότε… βγαίνει με το μοντέλο Dasha Kapustina.

Έχει εμφάνιση clean cut όπως θα έλεγαν και στις Η.Π.Α. και μάλιστα τόσο clean ώστε να ξεπερνά τα όρια (θυμηθείτε εκείνο το πολύχρωμο πουλόβερ με τους ρόμβους, που είχε φορέσει). Εδώ δημιουργείτε η απορία για το αν επιλέγει ο ίδιος να είναι έτσι ή του το επιβάλλουν για να καλύψουν κάποιες ιδιοτροπίες του.

Το ύφος του καλού παιδιού το χάλασε για τα καλά στη McLaren το 2007 όταν δεν μπορούσε να… χωνέψει πως ο LewisHamilton ήταν ταχύτερος. Όσοι παρακολουθήσατε τα Grand Prix της F1 τη χρονιά του 2007 θα θυμάστε πως οι δύο απαιτούσαν το Νο1 στην ομάδα και δεν τα πήγαιναν καθόλου καλά εντός και εκτός πίστας.

Το ξέσπασμα έγινε στο αγώνα της Ουγγαρίας όταν ο Alonso έχασε την pole position επειδή μπλόκαρε τον Hamilton στα pits κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών εμποδίζοντας τον από το να διεκδικήσει την πρώτη θέση στην εκκίνηση. Ο τελευταίος είχε παραβεί οδηγία της ομάδας και ήταν αυτό που έκανε τον Alonso να εκραγεί.

Επιπλέον την ίδια εποχή ξέσπασε και το σκάνδαλο «Stepneygate» όπου η McLaren κατηγορήθηκε, πως «έκλεψε» μυστικές τεχνικές λεπτομέρειες για τη Ferrari του 2007.

Τότε ο Ισπανός απείλησε πως θα «δώσει» στη διεθνή ομοσπονδία τον Ron Dennis ως φταίχτη για το σκάνδαλο αν δεν υπολογίσει εκείνον ως Νο 1 οδηγό. Οι πληροφορίες λένε ο Ισπανός δεν έμεινε εκεί ζητώντας από τον Άγγλο Team Managerνα σαμποτάρει το αυτοκίνητο του Hamilton.

Στο βιβλίο «NoAngel: The Secret Life of Bernie Ecclestone», αναφέρετε πως λίγες ώρες πριν την εκκίνηση του Grand Prix Ουγγαρίας του 2007, ο Alonsoπλησίασε τον Dennisκαι του ζήτησε να βάλουν στο αυτοκίνητο του Hamilton λιγότερη βενζίνη ώστε ο Βρετανός να μείνει από καύσιμα και να μην τερματίσει.

Από το 2007 ως τη φετινή χρονιά δεν έχουμε μάθει κάτι άλλο. Tο… κακό παιδί απείλησε μόνο κάποιους παπαράτσι στο θέρετρο που πήγε για διακοπές, ενώ λέγεται πως δέχτηκε μία μείωση μισθού για να μείνει στη Ferrari με όρους: Να είναι ο πρώτος οδηγός και να έχει λόγο στην επιλογή του συναθλητή του.

Όμως πέρα από όλα αυτά ο Fernando Alonso Diaz είναι ένας από τους πολύ καλούς οδηγούς και αυτό το αποδεικνύει φέτος που η Ferrari απέχει από το να είναι η κυρίαρχος του παιχνιδιού.

Φέτος έχει μία μεγάλη ευκαιρία να πάρει τα… πολλά χρήματα και να εξαργυρώσει το όνομά του αν κλείσει συμφωνία για να αγωνιστεί με την McLaren Honda. Ακούγεται πως στη Suzuka οι Ιάπωνες της Honda θα του τάξουν μεταγραφή με πολλά μηδενικά στο τέλος του ποσού.

Ο Alonso ήταν ο 27ος διαφορετικός πρωταθλητής της F1 (από το 1950) σε ηλικία 24 ετών και 58 ημερών. Πήρε την πρωτιά από τον Emerson Fittipaldi που ήταν ως τότε ο νεότερος πρωταθλητής στα 33 του χρόνια.

Με αυτή την επιτυχία του κατάφερε να κάνει τη Renault την εταιρία που πήρε πρωτάθλημα, οδηγών, κατασκευαστών φτιάχνοντας το δικό της σασί και κινητήρα από την στιγμή που επέστρεψε στην F1.

Η πορεία του στην F1

1998: Δεύτερος στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα καρτ.

1999: Κατακτά τον τίτλο στο πρωτάθλημα Euro-Open Movistar Nissan single-seater series, με εννέα pole positions και έξι νίκες.

2000: «Μετακομίζει» στη Formula 3000 και κατακτά με την Astromega τη νίκη στην πίστα του Σπα. Κατατάσσεται τέταρτος στο πρωτάθλημα.

2001: Κάνει το ντεμπούτο του στη F1 με τη Minardi. Η καλύτερη εμφάνισή του είναι στη Γερμανία, όπου κατακτά τη 10η θέση.

2002: Γίνεται επίσημος οδηγός δοκιμών στη Renault. Επίσης, δοκιμάζεται και από την Jaguar.

2003: Ως οδηγός της Renault , χαρακτηρίζεται γρήγορα από πολλούς ως ο επόμενος Michael Schumacher. Στο Grand Prix της Μαλαισίας γίνεται ο νεώτερος οδηγός στην ιστορία που κατακτά την πρώτη θέση στην εκκίνηση ενός αγώνα. Παίρνει την pole position και τη νίκη στην Ουγγαρία, καταφέρνοντας, μάλιστα, να «ρίξει γύρο» στον Schumi. Κατακτά την έκτη θέση στο πρωτάθλημα των οδηγών.

2004: Χρονιά δυνατή, αν και απογοητευτική στο τέλος της, σεζόν. Κυριαρχεί έναντι του συναθλητή του, JarnoTrulli, και κατακτά την τέταρτη θέση στη βαθμολογία των οδηγών. Παίρνει την poleposition στο Magny-Cours και ανεβαίνει τέσσερις φορές στο βάθρο των νικητών στη διάρκεια της χρονιάς, συμπεριλαμβανομένης της δεύτερης θέσης στο Γαλλικό Grand Prix.

2005: Σημειώνει επτά νίκες και γίνεται ο νεώτερος σε ηλικία παγκόσμιος πρωταθλητής, μόλις στα 24 του (σ.σ. το 2008 ο Lewis Hamilton του «έκλεψε» την ιδιότητα). Οι ώριμες και μετρημένες εμφανίσεις του στους τελευταίους αγώνες του χαρίζουν τον τίτλο στο Grand Prix της Βραζιλίας, με αποτέλεσμα να αφήσει πίσω του τον Kimi Raikkonenμε την πιο γρήγορη McLaren.

2006: Κυριαρχεί στο πρώτο μισό της σεζόν με τη Renault όπου σημειώνει έξι νίκες σε εννέα αγώνες, ενώ στη συνέχεια αντέχει στην αντεπίθεση του MichaelSchumacherκαι της Ferrari, με αποτέλεσμα να υπερασπιστεί τον τίτλο του στους οδηγούς.

2007: Στην πρώτη χρονιά του στη McLaren κατακτά την τρίτη θέση στους οδηγούς, ισοβαθμώντας στην κατάταξη με τον «ρούκι» ομόσταυλό του, LewiwHamilton. Σημειώνει τέσσερις νίκες, αλλά έρχεται σε ρήξη με την ομάδα μετά το σκάνδαλο κατασκοπείας της Ferrari. Στο τέλος της σεζόν οι δύο πλευρές λύνουν τη συνεργασία τους και επιστρέφει στη Renaultγια το 2008.

2008: Συμβάλλει ώστε η R28 να μετατραπεί από ένα... ανιαρό αυτοκίνητο σε ένα μονοθέσιο ικανό να πάρει νίκες. Παίρνει την «πρωτιά» σε δύο διαδοχικούς αγώνες, συμπεριλαμβανομένου του νυχτερινού GrandPrix\στη Σιγκαπούρη. Κατακτά την πέμπτη θέση στους οδηγούς και δεσμεύεται με την ομάδα γι΄ακόμη δύο χρόνια.

2009: Το μη ανταγωνιστικό μονοθέσιο της Renault δεν τον βοηθά να ξεχωρίσει. Κάνει την έκπληξη και παίρνει την pole position στην Ουγγαρία, ωστόσο εγκαταλείπει στον αγώνα. Ανεβαίνει στο βάθρο των νικητών στη Σιγκαπούρη και υπογράφει στη Ferrariγια το 2010.

2010-2014: Στο ντεμπούτο του με τη Ferrari επιβάλει την κυριαρχία του έναντι του, Felipe Massa, κατακτώντας τη νίκη στο Grand Prix του Μπαχρέιν. Αντιμετωπίζει προβλήματα με το μονοθέσιο στους επόμενους αγώνες, ωστόσο επιστρέφει στις καλές εμφανίσεις μέχρι τον Ιούλιο. Καλύπτει μία διαφορά 47 βαθμών και «σκαρφαλώνει» στην κορυφή της κατάταξης των οδηγών πριν από τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, όπου η λανθασμένη στρατηγική των pit – stop του κοστίζει τον τίτλο, παρότι έχει σημειώσει πέντε νίκες στη διάρκεια της σεζόν.

2014: Μία αδιάφορη χρονιά η οποία ίσως κλείσει θεαματικά για τον Ισπανό. Στα 33 του ίσως να είναι η επόμενη μεγάλη μεταγραφή.

Fernando Alonso

Ομάδα: Scuderia Ferrari

Χώρα γέννησης: Ισπανία

Τόπος γέννησης: Οβιέδο

Ημερομηνία γέννησης: 29/07/1981

Συμμετοχές σε γκραν πρι: 231

Παγκόσμια πρωταθλήματα: 2 (2005, 2006)

Υψηλότερη θέση στον τερματισμό: 1η (32 φορές)

Υψηλότερη θέση στην εκκίνηση : 1η (22 φορές)

Τερματισμοί στο podium: 97

Καριέρα :

Minardi (2001), Renault (2003-2006), ΜcLaren (2007), Renault (2008-2009), Ferrari (2010):

www.fernandoalonso.com.