ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος: Εκπνέει η προθεσμία για τις προσφορές των παρόχων

Τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος: Εκπνέει η προθεσμία για τις προσφορές των παρόχων

Τις προσφορές τους για τα νέα τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος παρουσιάζουν άμεσα οι πάροχοι

Στην τελική ευθεία έχει περάσει η αντίστροφη μέτρηση για τη λήξη της προθεσμίας προκειμένου να παρουσιάσουν οι πάροχοι ηλεκτρικού ρεύματος στους καταναλωτές τις αναλυτικές τους προσφορές για κάθε τιμολόγιο. Τις τελευταίες ημέρες, παρατηρείται ένας «πόλεμος» μεταξύ των παρόχων, ώστε να κερδίσουν όσους περισσότερους καταναλωτές μπορούν, με προσφορές, που όμως μερικές φορές, είναι έως και παραπλανητικές.

Οι τιμές ενέργειας πανευρωπαϊκά παρουσιάζουν πτώση και έτσι οι πάροχοι, προσπαθούν να δώσουν χαμηλές τιμές. Ο ανταγωνισμός, σύμφωνα με τους παράγοντες της αγοράς, θα λειτουργήσει θετικά για τον καταναλωτή, όσο οι πανευρωπαϊκές τιμές ενέργειας παραμένουν χαμηλές.

Ας δούμε όμως αναλυτικά, τα έως τώρα δεδομένα για κάθε τιμολόγιο και τι πρέπει να λάβει υπόψη του ο καταναλωτής:

Πράσινο τιμολόγιο

Στο πράσινο τιμολόγιο, ο καταναλωτής ενημερώνεται κάθε 1η του μήνα για την τιμή του ρεύματος βάσει της οποίας θα βγει το επόμενο τιμολόγιο. Όσοι το επιλέξουν, θα μπορούν να αλλάξουν πάροχο χωρίς πέναλτι. Το αρνητικό σε αυτό το τιμολόγιο, είναι ότι ακολουθεί τις τάσεις της αγοράς και θα παρασυρθεί ανοδικά στην περίπτωση που οι τιμές ανέβουν. Αναμένεται να είναι το δημοφιλέστερο τιμολόγιο, γιατί θα μπορεί κάθε καταναλωτής να συγκρίνει τις τιμές και να επιλέγει αυτή που τον συμφέρει.

Το πράσινο τιμολόγιο, σύμφωνα με τις έως τώρα ενδείξεις και την άποψη των ειδικών της αγοράς, αποτελεί ιδανικότερη επιλογή για τα νοικοκυριά με μέση κατανάλωση 400-500 κιλοβατώρες.

Κίτρινο τιμολόγιο

Το «δυναμικό τιμολόγιο», χρώματος κίτρινου, είναι κυμαινόμενο και προβλέπει πληρωμή βάσει της τιμής της χονδρεμπορικής στο Χρηματιστήριο Ενέργειας. Και εδώ, ο καταναλωτής μπορεί να «αποχωρήσει» όποτε θέλει χωρίς την πληρωμή ρήτρας. Η χρηματιστηριακή τιμή της ενέργειας, καθορίζει και τον λογαριασμό. Και εδώ το αρνητικό σημείο, είναι ότι ο καταναλωτής, αναλαμβάνει το ρίσκο ανόδου των τιμών από κάποιο «παγκόσμιο γεγονός».

Πορτοκαλί τιμολόγιο

Το πορτοκαλί τιμολόγιο, είναι εξειδικευμένο και δεν αναμένεται να προσελκύσει μεγάλο ενδιαφέρον από τους καταναλωτές, αφού στο τιμολόγιο αυτό, πρέπει να υπάρχει «έξυπνος μετρητής» και όχι το κλασικό «ρολόι», που έχουν οι περισσότεροι. Και στο τιμολόγιο αυτό, μπορεί ο καταναλωτής μπορεί να αποχωρήσει πριν τη λήξη του συμβολαίου, χωρίς να πληρώσει πέναλτι.

Μπλε τιμολόγιο

Στο τιμολόγιο αυτού του χρώματος, η τιμή «κλειδώνει», για το χρονικό διάστημα του συμβολαίου, στην προκαθορισμένη τιμή που προσφέρει ο πάροχος και ο καταναλωτής, αν διακόψει τη σύμβαση, θα πληρώσει πέναλτι. Από την άλλη, δεν ανησυχεί για ενδεχόμενες αυξήσεις. Το τιμολόγιο αυτό αναμένεται να έχει την υψηλότερη βασική τιμή από τα άλλα. Ενώ υπάρχει ο «κίνδυνος», οι τιμές χονδρικής να πέσουν πολύ χαμηλά παγκοσμίως και ο καταναλωτής να μην το εκμεταλλευτεί.

Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι, όσοι καταναλωτές δεν κάνουν την επιλογή τους, πριν τις 31 Δεκεμβρίου, θα «μεταφερθούν» στο πράσινο τιμολόγιο.