ΚΟΜΜΑΤΑ

Λοβέρδος: Δεν ζητήσαμε παρέμβαση εισαγγελέα για τις καταλήψεις

Λοβέρδος: Δεν ζητήσαμε παρέμβαση εισαγγελέα για τις καταλήψεις

Αποστάσεις από την εισαγγελική παρέμβαση του Αρείου Πάγου για τις καταλήψεις επιχείρησε να λάβει ο υπουργός Παιδείας, Ανδρέας Λοβέρδος.

«Δεν καλέσαμε εμείς την Εισαγγελία να παρέμβει», δήλωσε στον ΑΝΤ1 ο κ. Λοβέρδος και πρόσθεσε ότι το υπουργείο Παιδείας απλώς υπενθύμισε τον τρόπο με τον οποίο θα αναπληρωθούν οι χαμένες διδακτικές ώρες.

Θυμίζουμε ότι χθες, Τρίτη (4/11/2014) οι εισαγγελείς της χώρας έλαβαν εντολή από την εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ευτέρπη Κουτζαμάνη να μεριμνήσουν για την κανονική λειτουργία των σχολείων.

Η ανώτατη λειτουργός ζητά να αποτραπεί η απώλεια ωρών, ενώ υπενθυμίζει - παλαιότερη οδηγία - για αυτόφωρη σύλληψη όσων προκαλούν καταστροφές στα σχολεία.

Αναφορικά με τους λόγους που οδηγούν τα παιδιά στο φροντιστήριο ο κ. Λοβέρδος είπε: «Αυτή τη στιγμή υπάρχουν τρεις αιτίες: Η πρώτη αιτία είναι η πολλή ύλη, γι' αυτό και τις επόμενες μέρες θα τη μειώσουμε. Το δεύτερο αίτιο είναι τα κενά, που δεν επιτρέπουν να γίνει κανονικά η διδασκαλία όλο το χρόνο. Και το τρίτο αίτιο σε πολλές περιοχές της χώρας, είναι και μια διάθεση ανταγωνιστικότητας των γονέων. Πιστεύω και θα το πω σήμερα στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, ότι η κάλυψη των κενών και η μείωση της ύλης θα οδηγήσει σε μείωση των αιτιών προσφυγής στα φροντιστήρια. Και αυτός είναι ένας βασικός στόχος. Εγώ δεν το έχω έτσι στο μυαλό μου, αλλά επειδή μπαίνω σε τάξεις και βλέπω το επίπεδο και ακούω τους καθηγητές, σας λέω και πάλι ότι εάν τα κενά μπορέσουμε να τα καλύψουμε, δε θα μπορέσουμε να έχουμε σ' αυτό τον τομέα μεγάλες επιτυχίες. Εάν μειωθεί η ύλη, που το κυνήγι της ύλης οδηγεί στα φροντιστήρια, θα έχουμε κάμψη των αντικειμενικών συνθηκών που οδηγούν στα φροντιστήρια. Το παλεύουμε».

Τέλος, για την τράπεζα θεμάτων και τα όσα λέγονται περί νέων αλλαγών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση ο υπουργός Παιδείας ξεκαθάρισε: «Δε θα κάνω εγώ καμία αλλαγή στο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων. Δεύτερον: Για την Τράπεζα Θεμάτων, πράγματι πέρυσι δόθηκαν τα θέματα μετά τις ευρωεκλογές δυο μέρες προ των εξετάσεων, φέτος θα δοθούν τώρα. Ή θα κάνουμε συζήτηση για να βγάλουμε την αλήθεια ή θα λέμε ο καθένας ό,τι θέλει. Σας λέω, θα δοθούν τώρα. Και θα είναι και μειωμένη η ύλη της Τράπεζας Θεμάτων. Θα δοθούν τώρα. Ποιο είναι το πρόβλημα λοιπόν; Η άλλη σκέψη ήταν, επειδή είναι Τράπεζα Θεμάτων και δεν αποστήθιση, το κριτικό πνεύμα στοχεύει ν' αναπτύξει η Τράπεζα Θεμάτων, να τη δίναμε το Μάρτιο. Σας παρακαλώ, να ξέρει κάποιος τι είναι η Τράπεζα Θεμάτων, έτσι; Η Τράπεζα Θεμάτων είναι το πιο κοινωνικό μέτρο που έχει ληφθεί τον τελευταίο καιρό. Με συγχωρείτε πάρα πολύ, η Τράπεζα Θεμάτων είναι θέματα που προσαρμόζονται στη διδακτική ύλη, έχουν το πλεονέκτημα επειδή δίνονται από την αρχή του χρόνου τα παιδιά να τα κοιτάξουν, να μην είναι της τελευταίας στιγμής. Προϋποτίθεται ότι έχει ξεκινήσει η διδασκαλία και δίνονται και τα θέματα. Θα δοθούν τώρα. Άρα δε θα υπάρχει αυτό που λέτε, ότι δόθηκαν την τελευταία στιγμή. Που έχετε δίκιο απόλυτο, στην Α' Λυκείου δόθηκαν την τελευταία στιγμή πέρσι. Λέω λοιπόν ότι είναι θέμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που συναρμολογεί την εμπειρία 13.330 σχολείων. Λένε αυτοί που το εισηγήθηκαν και η πολιτεία το νομοθέτησε, ούτε εγώ ήμουν στο Υπουργείο τότε αλλά τα είδα μετά και το δίκιο-δίκιο. Η Τράπεζα Θεμάτων επειδή δεν είχε μια διαδικασία ύλης που διδάσκεται στο σχολείο αλλά είναι περιπτώσεις ερωτημάτων στηριγμένων πάνω στην ύλη, θέλει ν' αναπτύξει το κριτικό πνεύμα και θέλει να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στην εκπαίδευση πλούσιων και φτωχών».