ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΤΕΕ: Διέξοδος με τη θέσπιση φορολογικών κινήτρων

ΤΕΕ: Διέξοδος με τη θέσπιση φορολογικών κινήτρων

Διέξοδο στο νέο ΕΣΠΑ, στις ιδιωτικοποιήσεις αλλά και στον κατασκευαστικό κλάδο με τη θέσπιση φορολογικών κινήτρων προτείνει για την ανάκαμψη της οικονομίας και του κλάδου των μηχανικών ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ) Γιώργος Στασινός.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο νεαρότερος εκπρόσωπος από καταβολής του ΤΕΕ, ο οποίος ανέλαβε το τιμόνι του Επιμελητηρίου στη δυσκολότερη συγκυρία για τους επαγγελματίες του κλάδου, τάσσεται υπέρ της συνέχειας του κράτους στα μεγάλα έργα και στην ολοκλήρωση τους εντός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος.

Ειδικά για τον τομέα των απορριμμάτων, ο 39χρονος πολιτικός μηχανικός σε συνέντευξή του στο ένθετο «business stories» της εφημερίδας ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, υπογραμμίζει ότι η προθεσμία των δέκα ημερών που δόθηκε από την κυβέρνηση για να γίνει η διαβούλευση για το εθνικό σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων ήταν πολύ μικρή, «αφού είναι εξαιρετικά δύσκολο να κατατεθούν εμπεριστατωμένες, κοστολογημένες και τεκμηριωμένες προτάσεις που θα έχουν προκύψει από διάλογο σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα».

Ακολουθεί το κείμενο της συνέντευξης:
Ερ.: Έχετε δηλώσει ότι τα τελευταία χρόνια οι μηχανικοί επιβιώνουν από τις δηλώσεις αυθαιρέτων. Τι μπορεί να γίνει ώστε να αντιστραφεί το δυσμενές κλίμα για τον κλάδο και την οικονομία γενικότερα;
Στασινός: Πιστεύω ότι μόλις κλείσει η συμφωνία με τους θεσμούς πρέπει να τρέξουμε για να ξεκινήσουν έργα πάνω σε τρεις βασικούς χρηματοδοτικούς πυλώνες που μπορούν να κινήσουν τον κλάδο.
Πρώτον, το ΣΕΣ, το νέο ΕΣΠΑ, το οποίο πρέπει να τρέξει τάχιστα με προσκλήσεις από τον Σεπτέμβριο. Εκεί μπορούμε γρήγορα να έχουμε αποτελέσματα με έργα ενεργειακής αναβάθμισης, εκσυγχρονισμού και ενίσχυσης του υπάρχοντος κτιριακού πλούτου, ανακατασκευής διατηρητέων κτιρίων, έργα περιβάλλοντος, ολοκλήρωση έργων υποδομής και ξεκίνημα νέων, όπως αεροδρόμια, λιμάνια, μαρίνες κ.ά., τα οποία μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά το κύριο όπλο ανταγωνισμού της πατρίδας μας, που είναι ο τουρισμός.
Δεύτερον, οι ιδιωτικοποιήσεις, στις οποίες οι επενδυτές θα δεσμεύονται για άμεσες επενδύσεις με σεβασμό στις τοπικές κοινωνίες και το περιβάλλον και προφανώς με οικονομικά ανταλλάγματα που θα είναι συμφέροντα για το Δημόσιο.
Τρίτον, φορολογικά κίνητρα για επανεκκίνηση της οικοδομής που έχει φτάσει στο μηδέν. Οικοδομή δεν είναι μόνο οι πολυκατοικίες που όλοι σκέφτονται. Είναι οι τουριστικές κατοικίες, γενικότερα οι τουριστικές εγκαταστάσεις, οι οικοδομικοί συνεταιρισμοί και οι ιδιωτικές πολεοδομήσεις που έχουν μπει στον πάγο τις τελευταίες δεκαετίες.

Ερ.: Πρόσφατα η κυβέρνηση αποφάσισε να εκχωρήσει τμήμα του Ελληνικού για να δημιουργηθεί μονάδα διαχείρισης αποβλήτων στην περιοχή. Πώς το σχολιάζετε;
Στασινός: Είναι τουλάχιστον άστοχο να σκεφτόμαστε ότι το καλύτερο, ίσως, οικόπεδο της Ευρώπης θα το κάνουμε σκουπιδότοπο. Και στο θέμα των απορριμμάτων, όμως, έχουμε ζητήσει η δημόσια διαβούλευση για Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ) να παραταθεί. Η προθεσμία των δέκα ημερών που δόθηκε από το υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι πολύ μικρή, αφού είναι εξαιρετικά δύσκολο να κατατεθούν εμπεριστατωμένες, κοστολογημένες και τεκμηριωμένες προτάσεις που θα έχουν προκύψει από διάλογο μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.
Το TEE, πιστό στην παράδοση του θεσμικού του ρόλου, ανέλαβε τις προηγούμενες μέρες πρωτοβουλία για να βρεθούν στον ίδιο χώρο όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς. Θέλουμε να διευκολύνουμε άπαντες ώστε να ληφθούν οι κατάλληλες για το μέλλον της χώρας αποφάσεις.

Ερ.: Γιατί καθυστερεί η υλοποίηση της ηλεκτρονικής πολεοδομίας; Με ποιες νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες σκοπεύει να εμπλουτίσει το οπλοστάσιό του το ΤΕΕ;
Στασινός: Το ΤΕΕ είναι έτοιμο για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής έκδοσης οικοδομικών αδειών αφού το σύστημα είναι πλήρες και μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Θα επιδιώξουμε στενή συνεργασία με τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Εσωτερικών για την άμεση εφαρμογή του.
Η ηλεκτρονική ταυτότητα των κτιρίων είναι το επόμενο έργο του ΤΕΕ που θα προσφέρει την καταγραφή όλου του κτιριακού αποθέματος της χώρας, κάτι που πριν από μερικά χρόνια φάνταζε απίθανο.
Πιστεύω ότι πρέπει να προσφέρουμε όλες τις υπηρεσίες που απαιτούνται ώστε ο μηχανικός να μπορεί από το γραφείο του να εκδώσει οποιαδήποτε άδεια, είτε δόμησης, είτε λειτουργίας είτε οποιαδήποτε άλλη.
Έτσι μπορούμε να καταπολεμήσουμε τη γραφειοκρατία και τη διαφθορά και, προφανώς, να μειώσουμε το κόστος για τον πολίτη.

Ερ.: Σας ικανοποιεί η βούληση της κυβέρνησης να τεμαχίσει τα μεγάλα δημόσια έργα και να αναθεωρήσει τις συμβάσεις των αυτοκινητόδρομων;
Στασινός: Η άποψή μου είναι ότι στην πατρίδα μας κάποια στιγμή πρέπει όλες οι πολιτικές δυνάμεις να αποφασίσουν ότι υπάρχει συνέχεια στο κράτος και τα έργα πρέπει να ολοκληρώνονται εντός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος. Αν αυτό δεν συμβαίνει, το κόστος πολλαπλασιάζεται και τελικά το πληρώνουν οι Έλληνες φορολογούμενοι. Είναι κατανοητό και λογικό να αλλάζουν οι πολιτικές από μια νέα κυβέρνηση. Μπορεί ο σχεδιασμός της να είναι καλύτερος και πιο σύγχρονος, αυτό όμως πρέπει να εφαρμόζεται σε νέα έργα. Προφανώς, αν οι όροι κάποιων συμβάσεων μπορούν να γίνουν πιο συμφέροντες για τους πολίτες αλλά χωρίς να διακόπτονται τα έργα, θα πρέπει να γίνονται.

Ερ.: Πέρυσι η κυβέρνηση άνοιξε το θέμα με τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών, θεσπίζοντας σχετικό νόμο που προκάλεσε την οξύτατη αντίδραση του κλάδου σας. Πώς σκοπεύετε να χειριστείτε την υπόθεση και ποιος ο ρόλος του ΤΕΕ στην επιτροπή Κυριτσάκη;
Στασινός: Το ΤΕΕ έχει ξεκαθαρίσει τη θέση του και αυτή είναι ότι μπορεί να αναλάβει να κάνει συγκεκριμένη δική του πρόταση η οποία θα υιοθετηθεί από την Πολιτεία. Επομένως περιμένει από τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών να νομοθετήσει αυτά που ο ίδιος ισχυριζόταν ως πρόεδρος του ΤΕΕ, δηλαδή να δώσει την αρμοδιότητα της επιτροπής Κυριτσάκη για το θέμα στο ΤΕΕ. Έχουμε πολύ καλή συνεργασία και θεωρούμε ότι, ως γνώστης των θεμάτων του κλάδου, ο νέος υπουργός θα εφαρμόσει όλα όσα ο ίδιος υποστήριζε γύρω από τα θέματα που απασχολούν τους μηχανικούς.

Σχετικές ειδήσεις