ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Κωστής Μοσχονάς: O άνθρωπος που κρατά τα ηνία της ΕΞΠΟΤΡΟΦ προωθώντας προϊόντα ελληνικής παραγωγής

Κωστής Μοσχονάς: O άνθρωπος που για 10η χρονιά κρατά τα ηνία της ΕΞΠΟΤΡΟΦ προωθώντας προϊόντα ελληνι
Ο εμπνευστής και δημιουργός της ΕΞΠΟΤΡΟΦ Κωστής Μοσχονάς

Με αφορμή την 10η Έκθεση Τροφίμων και Ποτών ΕΞΠΟΤΡΟΦ το Newsbomb.gr χορηγός επικοινωνίας της Έκθεσης, συνομίλησε με τον εμπνευστή και δημιουργό της Κωστή Μοσχονά.

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για να ανοίξει τις πόρτες της για 10η συνεχή χρονιά η έκθεση Τροφίμων και Ποτών ΕΞΠΟΤΡΟΦ. Συγκεκριμένα η έκθεση θα «ρίξει αυλαία» από το Σάββατο 3 Φεβρουαρίου και έως την Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου 2024, στο MEC Παιανίας, Λεωφόρος Λαυρίου 301.

Το Newsbomb.gr χορηγός επικοινωνίας της φετινής διοργάνωσης, συνομίλησε με τον εμπνευστή και δημιουργό της, Κωστή Μοσχονά ο οποίος αναφέρθηκε στην ΕΞΠΟΤΡΟΦ που έχει γίνει σημείο συνάντησης Ελλήνων και ξένων decision makers του κλάδου τροφίμων και ποτών παρουσιάζοντας τα premium προϊόντα της ελληνικής παραγωγής.

Παραμένοντας πιστή στις αξίες της για την ποιοτικότερη ανάδειξη των εγχώριων προϊόντων μέσα από καινοτόμες προτάσεις και πλούσιες γαστρονομικές εκδηλώσεις, η ΕΞΠΟΤΡΟΦ – THE GREEK FINE FOOD EXHIBITION υποδέχεται από το Σάββατο 03 έως και τη Δευτέρα 05 Φεβρουαρίου 2024 περισσότερους από 400 παραγωγούς premium προϊόντων που συμμετέχουν αποκλειστικά στην έκθεση, καθώς και εκπροσώπους επιχειρήσεων από τον κλάδο της λιανικής, της εστίασης, του τουρισμού και των ξενοδοχείων για ένα τριήμερο γεμάτο εμπορικές συμφωνίες.

Κωστής Μοσχονάς: «Στόχος μας η ανάδειξη και αναγνώριση της ελληνικής γαστρονομίας και των ελληνικών προϊόντων»

Όπως ανέφερε ο Κωστής Μοσχονάς η ΕΞΠΟΤΡΟΦ ξεκίνησε ως μια γιορτή γαστρονομίας ενώ στόχος ήταν η ανάδειξη και αναγνώριση της ελληνικής γαστρονομίας και των ελληνικών προϊόντων.

«Δέκα χρόνια πριν η ΕΞΠΟΤΡΟΦ ξεκίνησε ως μια γιορτή γαστρονομίας. Πραγματοποιήσαμε μαγειρικές εκδηλώσεις, διαγωνισμούς, αναδείξαμε chef και προϊόντα και σήμερα έχοντας διανύσει μια όμορφη και επιμορφωτική πορεία στοχεύουμε κατά κύριο λόγο στην εξωστρέφεια των εκθετών μας», είπε ο Κωστής Μοσχονάς στο Newsbomb.gr.

Kαι πρόσθεσε: «Από την αρχή της έκθεσης μέχρι και σήμερα στόχος μας ήταν η ανάδειξη και αναγνώριση της ελληνικής γαστρονομίας και των ελληνικών προϊόντων. Κι αυτό σίγουρα το έχουμε πετύχει αν σκεφτεί κανείς τους chef και τα προϊόντα που έγιναν γνωστά στην εγχώρια και διεθνή αγορά μέσα από τις δράσεις της ΕΞΠΟΤΡΟΦ».

Όσον αφορά τη συμμετοχή των εκθετών είναι μεγάλη ενώ στη φετινή έκθεση θα δούμε και πρωτοεμφανιζόμενος εταιρείες. Μάλιστα στην 10η ΕΞΠΟΤΡΟΦ θα πρωταγωνιστήσει η ελληνική γαστρονομία, ενώ δε θα λείψουν συμμετοχές από το εξωτερικό, δίνοντας τη δυνατότητα στους Έλληνες παραγωγούς για άμεσες εμπορικές επαφές.

«Κάθε χρόνο προσπαθούμε να βρίσκουμε νέους εκθέτες που συμμετέχουν αποκλειστικά στην έκθεση και παρουσιάζουν τα προϊόντα τους για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό. Και φέτος λοιπόν αυτό το έχουμε πετύχει. Έχουμε πρωτοεμφανιζόμενες εταιρείες στην έκθεση, αλλά και εταιρείες που μας ακολουθούν πιστά όλα αυτά τα χρόνια. Κι αυτό είναι ίδιαίτερα συγκινητικό για εμάς. Στην 10η διοργάνωση φιλοξενούμε περίπου 300 ελληνικές επιχειρήσεις και 50 εταιρείες αγοραστές από την εγχώρια και διεθνή αγορά», ανέφερε ο διοργανωτής της ΕΞΠΟΤΡΟΦ.

Παράλληλα επιλεγμένοι buyers από χώρες όπως η Σιγκαπούρη, ο Καναδάς, τo Dubai, η Ρουμανία, η Πολωνία, η Ιταλία, τα Αραβικά Εμιράτα, η Κύπρος και φυσικά ελληνικές επιχειρήσεις, θα συμμετέχουν και φέτος στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο Buyers Square προσφέροντας ουσιαστικές εξαγωγικές δυνατότητες στις εταιρίες που συμμετέχουν.

Ερωτώμενος για την εκδήλωση που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον των επισκεπτών στην φετινή έκθεση ΕΞΠΟΤΡΟΦ ο κ. Μοσχονάς απάντησε: «Αναμφισβήτητα το Olive oil bar. Οι επισκέπτες θα έχουν την δυνατότητα σε ένα σημείο, συγκεντρωμένα να δοκιμάσουν και να ενημερωθούν από τους ειδικούς για το πως ξεχωρίζουμε ένα καλό έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, πως το αποθηκεύουμε και πως διαλέγουμε κάθε φορά το λάδι που χρειαζόμαστε. Θεωρώ πως λόγω της επικαιρότητας το Olive oil bar θα τραβήξει τα βλέμματα».

Κωστής Μοσχονάς: «Στην φετινή διοργάνωση εγκαινιάζουμε 2 νέες θεματικές»

Φυσικά η διοργάνωση μίας τέτοιας εκδήλωσης δεν είναι εύκολη, καθώς πάντα υπάρχουν προκλήσεις που οι διοργανωτές καλούνται να αντιμετωπίσουν.

«Το πιο δύσκολο κομμάτι είναι να βρίσκεις κάθε χρόνο νέους εκθέτες που συμμετέχουν απολειστικά στην έκθεση. Είναι μια πρόκληση που αντιμετωπίζουμε κάθε χρόνο και ευτυχώς μέχρι στιγμής στέφεται με επιτυχία. Στην ΕΞΠΟΤΡΟΦ είμαστε ιδιαίτερα συγκινημένοι για τους πελάτες μας που μας ακολουθούν χρόνια και για τους νέους που μας εμπιστεύονται να προβάλλουν τα προϊόντα τους στο ευρύ κοινό πρώτα σε εμας. Ετσι φέτος φιλοξενούμε περίπου 300 εκθέτες που έχουν να παρουσιάσουν ιδιαίτερα προϊόντα», δήλωσε στο Newsbomb.gr o Κωστής Μοσχονάς.

Αν και η έκθεση δίνει το «παρών» επί δέκα χρόνια οι διοργανωτές της φροντίζουν να έχουν πάντα κάτι καινούργιο ως προς τις παράλληλες εκδηλώσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι μία σειρά από γαστρονομικές εκδηλώσεις και επαγγελματικά σεμινάρια θα διεξαχθούν κατά τη διάρκεια και των τριών ημερών.

«Στην φετινή διοργάνωση εγκαινιάζουμε 2 νέες θεματικές – την πλατεία οινογευσίας WINE WALK & την γευσιγνωσία ελαιολάδου OLIVE OIL BAR - , παράλληλα με τις σταθερές δράσεις μας το Μαγειρεύουμε Ελλάδα και τα επαγγελματικά σεμινάρια Food Expert Stories. Σκοπός μας είναι να ενημερώσουμε τους επαγγελματίες του χώρου για όλες τις εξελίξεις στο κλάδο της γαστρονομίας σε διεθνές επίπεδο και να χτίσουμε ουσιαστικές βάσεις ανέλιξης. Θεωρώ πως οι Παράλληλες εκδηλώσεις της ΕΞΠΟΤΡΟΦ θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον του κοινού και πραγματικά θα προσφέρουν απαραίτητες γνώσεις», ανέφερε.

Ο olive oil expert και σύμβουλος επιχειρήσεων ελαιόλαδου κος Γιάννης Καρβέλας αναλαμβάνει να μυήσει τους επισκέπτες της έκθεσης στα μυστικά του εξαιρετικού παρθένου ελαιόλαδου, να εξηγήσει τις διαφορετικές ποικιλίες, πλεονεκτήματα και ελαττώματα, γευστικές επιγεύσεις και να ενημερώσει τους ενδιαφερόμενους για το τι χρειάζεται να προσέχουν πριν επιλέξουν ένα εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, καθώς και ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης ενός premium εξαιρετικού παρθένου ελαιόλαδου.

Μέσα από ένα ευρύ φάσμα 2000 προϊόντων υψηλής ποιότητας, όπως εκλεκτούς οίνους, τυροκομικά προϊόντα, προϊόντα ζυθοποιίας, προϊόντα μέλισσας, ελαιόλαδο, βιολογικά προϊόντα, και πολλούς ακόμη γαστρονομικούς θησαυρούς οι 50 και πλέον διεθνείς buyers που θα επισκεφτούν την έκθεση μέσω του προγράμματος Hosted Buyers θα έχουν την ευκαιρία να συνομιλήσουν απευθείας με τους Έλληνες παραγωγούς και να γνωρίσουν τα προϊόντα τους.

Όσον αφορά όλα όσα μπορεί να κάνει ο επισκέπτης στην έκθεση ο κύριος Μοσχονάς σημείωσε: «Να ενημερωθεί, να δοκιμάσει και να προχωρήσει σε εμπορικές συμφωνίες. Αυτός άλλωστε είναι και ο τελικός στόχος. Είμαστε η πρώτη έκθεση τροφίμων της χρονιάς και έχουμε συγκεντρώσει τους καλύτερους στο κλάδο να παρουσιάσουν τις τελευταίες εξελίξεις στην γαστρονομία, την ενημέρωση και την γευσινωσία. Επιπλέον, παρουσιάζουμε εταιρείες και προϊόντα στους επαγγελματίες από την εγχώρια και διεθνή αγορά που συμμετέχουν αποκλειστικά στην έκθεση».

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην πλατεία γευσιγνωσίας Wine Walk, ο sommelier Χρήστος Σιώμος αναλαμβάνει να μυήσει τους επισκέπτες της έκθεσης στα μυστικά του καλού κρασιού, να εξηγήσει τις διαφορετικές ποικιλίες, οξύτητες, γευστικές επιγεύσεις και να ενημερώσει τους ενδιαφερόμενους για το τι χρειάζεται να προσέχουν πριν επιλέξουν ένα καλό κρασί.

Κωστής Μοσχονάς: «Η ΕΞΠΟΤΡΟΦ επιλέγει να αναδεικνύει τους μικρούς παραγωγούς με premium προϊόντα»

Μεταξύ άλλων ο Κωστής Μοσχονάς αναφέρθηκε στα προνόμια και τα oφέλη των συμμετεχόντων στην έκθεση εξηγώντας: «Η ΕΞΠΟΤΡΟΦ επιλέγει να αναδεικνύει τους μικρούς παραγωγούς με premium προϊόντα. Στην έκθεση ο επαγγελματίας επισκέπτης θα βρει αποκλειστικά παραγωγούς κι όχι μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες. Κάθε εκθέτης έχει την ίδια προβολή – χωρίς να χάνεται στο σύνολο- κι έτσι έχει ακριβώς τις ίδιες δυνατότητες για networking και στρατηγική προώθηση του προϊόντος του. Εκτός από τους εκθέτες γίνεται προσεκτική επιλογή και στους αγοραστές που φιλοξενούμε. Επιλέγουμε εταιρείες που αναζητούν τα προϊόντα των εκθετών μας και τους φέρνουμε σε άμεση επαφή με το Hosted Buyer πρόγραμμα που πραγματοποιούμε».

Τέλος, για τις κατηγορίες επαγγελματιών που αναμένεται να επισκεφθούν τη φετινή έκθεση ο κ. Μοσχονάς σημείωσε: «Όπως κάθε χρόνο το κοινό που επισκέπτετε την ΕΞΠΟΤΡΟΦ προέρχεται από το κλάδο της λιανικής, της Εστίασης, των Ξενοδοχείων, των Super Market του τουρισμού. Chef, ιδιοκτήτες εστιατορίων, bistro, delicatessen, διανομείς, υπεύθυνοι ξενοδοχείων είναι μερικές μόνο από τις κατηγορίες επαγγελματιών που επισκέπτονται την έκθεση. Τους περιμένουμε και φέτος 3-5 Φεβρουαρίου στο MEC για να γνωρίσουν τους εκθέτες μας και τα premium προϊόντα τους».

Στο πλαίσιο της ΕΞΠΟΤΡΟΦ – THE GREEK FINE FOOD EXHIBITION θα απονεμηθούν τα βραβεία ποιότητας και γεύσης των Athens Fine Food Awards (AFFA) 2024, που αξιολογούν το ελληνικό τρόφιμο με τη διαδικασία τυφλής γευσιγνωσίας.

Διαβάστε επίσης

Η 10η ΕΞΠΟΤΡΟΦ φέρνει για μια ακόμα χρονιά τα πιο Premium προϊόντα