ΠΑΙΔΕΙΑ

Οι προτάσεις για το Δημοτικό: Δυο τύποι σχολείου και «ελαφρύτερη» σχολική τσάντα

Οι προτάσεις για το Δημοτικό: Δυο τύποι σχολείου και «ελαφρύτερη» σχολική τσάντα

Δύο τύπους σχολείων και «ξαλάφρωμα» της σχολικής σάκας, με περισσότερη συμμετοχή του μαθητή στο σχολείο, πρότεινε μεταξύ άλλων ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, η οποία πραγματοποιήθηκε σήμερα 08/01.

Ο υπουργός Παιδείας παρουσιάζοντας τους στόχους για το νέο Δημοτικό έθεσε ως προτεραιότητα την ολοκλήρωση των μαθησιακών διαδικασιών στο σχολείο, ώστε να απαλλάσσονται μαθητές και γονείς από την «κατ' οίκον» διαδικασία.Συγκεκριμένα, το υπουργείο Παιδείας προτείνει οι μαθητές να μελετούν τα μαθήματα της γλώσσας, των μαθηματικών και της φυσικής στο σχολείο, ώστε η μελέτη να αναπτύσσεται και να ολοκληρώνεται στο πλαίσιο της «διδακτικής περιόδου» από τον ίδιο τον διδάσκοντα.

Συγκεκριμένα, το υπουργείο Παιδείας προτείνει οι μαθητές να μελετούν τα μαθήματα της γλώσσας, των μαθηματικών και της φυσικής στο σχολείο, έτσι ώστε η μελέτη να αναπτύσσεται και να ολοκληρώνεται στο πλαίσιο της «διδακτικής περιόδου» από το δάσκαλο.


Οι δύο τύποι σχολείου είναι:

1 Ολοήμερο σχολείο με: α) «κλειστού τύπου» πρόγραμμα σπουδών συνολικής εβδομαδιαίας διάρκειας 30-35 ωρών, που να αφορά όλα τα δημοτικά σχολεία από εξαθέσια και πάνω β) «ανοικτού τύπου» πρόγραμμα προαιρετικών σπουδών συνολικής εβδομαδιαίας διάρκειας έως 10 ωρών (από 14:15 έως 16:00). Στα μαθήματα επιλογής του προγράμματος προαιρετικών σπουδών περιλαμβάνονται η δεύτερη ξένη γλώσσα, η μουσική, τα εικαστικά, η θεατρολογία, η φυσική αγωγή και εν γένει βιωματικές και πολιτιστικές δράσεις.
2. Κλασικό σχολείο με «κλειστού τύπου» πρόγραμμα σπουδών συνολικής εβδομαδιαίας διάρκειας 25-30 ωρών (από 8:00 έως 13:00), το οποίο αφορά σε όλα τα υπόλοιπα (με λιγότερα από έξι τμήματα) δημοτικά σχολεία.

Επιπλέον προτείνεται:

1. Αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος με δραστικό περιορισμό της διδακτέας ύλης
2. Δυνατότητα διαμόρφωσης μέρους του ωρολογίου προγράμματος από τη σχολική μονάδα, σε ποσοστό περίπου 10%.
3. Ένταξη των δράσεων του κοινωνικού σχολείου στην εκπαιδευτική διαδικασία του αναλυτικού προγράμματος μέσω του μαθήματος της φυσικής αγωγής.

Σχετικές ειδήσεις