ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Πόσο διαφορετικό είναι ένα περιπολικό στις ΗΠΑ από ένα κοινό επιβατικό;

Πόσο διαφορετικό είναι ένα περιπολικό στις ΗΠΑ από ένα κοινό επιβατικό;

Αν νομίζετε πως απλά τα βάφουν, μπαίνει ένας φάρος στην οροφή και ένα σύστημα ασυρμάτων κάνετε λάθος.

Του Γιάννη Σκουφή

Οι συνθήκες εργασίας είναι πολύ σκληρές για τα περιπολικά. Όχι μόνο γιατί αλλάζουν συνεχώς οδηγούς, ο καθένας από τους οποίους έχει διαφορετικές συνήθειες, αλλά και γιατί πρέπει να καλύπτουν διάφορες ανάγκες χωρίς να ταλαιπωρούνται. Από το να μετέχουν σε καταδιώξεις μέχρι να ανεβοκατεβαίνουν με αρκετή ταχύτητα πεζοδρόμια.

Έτσι λοιπόν τα καινούργια περιπολικά που προτείνει η Ford έχουν τέτοιες ενισχύσεις ώστε να προστατεύουν το πλήρωμά τους ακόμα και αν πέσει πάνω τους, ενώ είναι σταθμευμένα, κάποιο άλλο όχημα με ταχύτητα 120 χλμ./ ώρα (μέχρι τώρα το όριο ήταν τα 80 χλμ./ ώρα). Ταυτόχρονα οι πόρτες τους διαθέτουν θωράκιση επιπέδου 3 και 4 σε δύο επίπεδα, προκειμένου να υπάρχει προστασία και σε τυχόν επίθεση με πυροβόλα.

Από κει και πέρα το εσωτερικό τους, ειδικά στο πίσω κάθισμα όπου μπαίνουν οι συλληφθέντες είναι ιδιαίτερα ανθεκτικό σε βανδαλισμούς και καθαρίζεται πολύ εύκολα. Στο τιμόνι υπάρχουν τέσσερα πλήκτρα που προγραμματίζονται από το πλήρωμα, ενώ η κάμερα οπισθοπορείας δεν έχει γωνία θέασης 180 μοιρών αλλά 270. Παράλληλα ενεργοποιείται ανεξάρτητα από την επιλογή της όπισθεν, ενώ αν πλησιάζουν άτομα το περιπολικό όχι μόνο σημαίνει συναγερμός αλλά και τα παράθυρα κλείνουν αυτόματα.

Φυσικά δεν λείπουν και τα συστήματα υποβοήθησης, όπως αυτό της προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, το οποίο όμως μπορεί να τεθεί εκτός λειτουργίας. Και αυτό γιατί σε καταδιώξεις οι Αμερικανοί αστυνομικοί συνηθίζουν να χτυπούν από πίσω και πλάγια το προπορευόμενο αυτοκίνητο προκειμένου αυτό να γυρίσει και έτσι να ακινητοποιηθεί.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr

Σε ότι αφορά τους κινητήρες οι προτάσεις της Ford περιλαμβάνουν έναν V6, βενζίνης φυσικά, με υβριδική υποβοήθηση, ο οποίος θα κινεί το Interceptor Utility που σε δύο οχτάωρες ημερήσιες βάρδιες θα καταναλώνει συνολικά μόλις 9,8 λίτρα. Και θα συμβάλλει στη μείωση των λειτουργικών εξόδων κάθε περιπολικού κατά 5.000 δολάρια ετησίως.

Για όσα τμήματα θέλουν τελική μεγαλύτερη των 220 χλμ./ ώρα του Interceptor υπάρχουν τα Fusion και Explorer που ξεπερνούν, για λίγο, τα 241 χλμ./ ώρα και κινούνται από έναν συμβατικό V6 3,3 λίτρων.