ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τι αποφάσισε το Υπουργικό για ταξί και απαλλοτριώσεις

Τι αποφάσισε το Υπουργικό για ταξί και απαλλοτριώσεις

Με συστάσεις του πρωθυπουργού Λουκά Παπαδήμου προς τους υπουργούς και παραινέσεις να συνεχιστεί το έργο της κυβέρνησης στους ίδιους ρυθμούς ολοκληρώθηκε το υπουργικό συμβούλιο.

Το υπουργικό συμβούλιο απασχόλησαν τρία βασικά ζητήματα:

Η «απελευθέρωση» των ταξί

Στο υπουργικό Συμβούλιο συζητήθηκαν δύο πολυνομοσχέδια με πρώτο εκείνο του υπουργείου Μεταφορών σχετικά με την απελευθέρωση του επαγγέλματος των αυτοκινητιστών ταξί.

O Λουκάς Παπαδήμος ανέφερε σχετικά ότι «δεν μπορούμε να αφήσουμε να διαιωνίζεται αυτό το θέμα και πρέπει να ληφθεί απόφαση από αυτήν την κυβέρνηση».

Το υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε κατά πλειοψηφία η χορήγηση αδειών να ρυθμίζεται από το κράτος και με βάση έναν υπό δημιουργία αλγόριθμο που θα συνυπολογίζει περιβαλλοντικές, συγκοινωνιακές συνθήκες, καθώς και κριτήρια πληθυσμού και επισκεπτών.

Επίσης, στον εν λόγω αλγόριθμο θα υπάρχει και πρόβλεψη για μικρή έστω αύξηση αδειών. Επιπλέον, στις ρυθμίσεις θα ληφθούν υπόψη «νέα τουριστικά προϊόντα», όπως η χρονομίσθωση έως και 9θέσιου βαν με οδηγό και προς τούτο θα συγκροτηθεί (με τροπολογία στο νομοσχέδιο) επιτροπή υπό τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Θ. Πάγκαλο και τη συμμετοχή υπουργών όπως μεταξύ άλλων των κ.κ. Π. Γερουλάνου και Μ. Βορίδη, προκειμένου να εξασφαλιστεί και αυτή η δυνατότητα.

Ο αναπληρωτής υπουργός Άμυνας Γιάννης Ραγκούσης έθεσε θέμα πλήρους απελευθέρωσης στο πλαίσιο του νομοσχεδίου που είχε παρουσιάσει ο ίδιος ως υπουργός Μεταφορών. (διαβάστε αναλυτικά εδώ)

Σύμφωνα με κύκλους προσκείμενους στον κ. Ραγκούση, δεν τίθεται θέμα παραίτησής του από την κυβέρνηση.

Ο πρωθυπουργός φέρεται να έδειξε κατανόηση για τη διαφοροποίηση του κ. Ραγκούση στο θέμα αυτό και δεν έθεσε θέμα ομόφωνης ψήφισης του πολυνομοσχεδίου από τα μέλη της κυβέρνησης, όπως είχε πράξει με το πολυνομοσχέδιο της δανειακής σύμβασης.

Οι απαλλοτριώσεις

Στο ίδιο πολυνομοσχέδιο του υπουργείο Μεταφορών, έγινε «μεγάλη συζήτηση» και για το θέμα των απαλλοτριώσεων για τα μεγάλα έργα, με το υπουργικό Συμβούλιο να αποφασίζει ότι θα υπάρχει μια κρίση από τα κατά τόπους εφετεία και θα προβλέπει αποζημιώσεις έως και 30% επί των αντικειμενικών αξιών γης.

Σύμφωνα με τις ίδιες κυβερνητικές πηγές, οι αποφάσεις του εφετείου θα είναι μαχητές αλλά με προσκόμιση στοιχείων, καθώς, όπως έφεραν ως παράδειγμα, τα έργα του αεροδρομίου της Χίου έχουν μπλοκαριστεί επειδή ζητείται 1 εκατ. ευρώ ανά στρέμμα.

Για την ψηφιακή τηλεόραση

Στο ίδιο πολυνομοσχέδιο, περιλαμβάνεται και η διαχείριση δικτύων και παρόχων περιεχομένου για την ψηφιακή τηλεόραση.

Κατά τις κυβερνητικές πηγές, οι πάροχοι δικτύου είναι τρεις εκ των οποίων ο ένας είναι η ΕΡΤ, ενώ από την αγορά φάσματος θα εισπραχθούν 300 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά στην αδειοδότηση των ψηφιακών καναλιών, το ΕΣΡ θα κάνει σχετική εισήγηση, θα αποφασίζει ο αρμόδιος υπουργός και οι άδειες θα δίδονται από το ΕΣΡ.

Διασύνδεση εισφορών των επιχειρήσεων στα Ταμεία με τις εφορίες

Το δεύτερο πολυνομοσχέδιο που συζητήθηκε στη συνεδρίαση ήταν εκείνο του υπουργείο Εργασίας, με τον υπουργό Γ. Κουτρουμάνη να αναφέρει ότι θα υπάρξει διασύνδεση των εισφορών των επιχειρήσεων στα Ταμεία με τις εφορίες, καθώς παρατηρήθηκαν έως και 20% διαφορές στις δηλώσεις επιχειρήσεων αναφορικά με το ύψος των μισθών που κατέβαλαν.

Στο ίδιο πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνεται και το θεσμικό πλαίσιο για το πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι».