Τρεις τρόποι να μειώσετε τα τριγλυκερίδια

Newsbomb.gr

Τρεις τρόποι να μειώσετε τα τριγλυκερίδια

Με τις καρδιακές παθήσεις να αποτελούν σήμερα τη βασικότερη αιτία θανάτου σε παγκόσμιο επίπεδο και τα ποσοστά εμφάνισης καρδιακών νοσημάτων να αυξάνονται χρόνο με τον χρόνο, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια ακούμε και διαβάζουμε όλο και πιο συχνά για… τριγλυκερίδια.

Αρκεί απλώς να δει κάποιος τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα στην Ελληνική Καρδιολογική Επιθεώρηση, για να αναλογιστεί το μέγεθος του προβλήματος. Όπως φαίνεται, στην Ελλάδα του σήμερα ο ρυθμός θνησιμότητας από καρδιαγγειακά νοσήματα «αγγίζει» τους 485 θανάτους ανά 100.000 άνδρες και τους 391 ανά 100.000 γυναίκες. Όλα αυτά ενώ τα καρδιαγγειακά περιστατικά αυξάνονται!

Τι μπορούμε να κάνουμε, λοιπόν, για να προστατέψουμε την καρδιά μας; Ποιος είναι, τελικά, ο ρόλος των τριγλυκεριδίων και γιατί οι ειδικοί αναφέρονται συνεχώς σε αυτά; Υπάρχουν, άραγε, συγκεκριμένα μέτρα τα οποία μπορούμε να λάβουμε για να προστατέψουμε τη συνολική υγεία μας;

Οι αρνητικές επιπτώσεις του σύγχρονου τρόπου ζωής

Σύμφωνα με τους ειδικούς, το «κλειδί» για να εξαλείψουμε -ή να περιορίσουμε- τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων, βρίσκεται πράγματι στα τριγλυκερίδια και συγκεκριμένα, στη μείωσή τους. Για να επιτευχθεί αυτό, όμως, χρειάζονται σημαντικές αλλαγές στον τρόπο ζωής μας και σε πολλές περιπτώσεις, κρίνεται σημαντική η λήψη του κατάλληλου φαρμακευτικού σκευάσματος με Ω3 λιπαρά και με κλινικά αποδεδειγμένη καρδιοπροστατευτική δράση.

Και αυτό διότι, όταν τα τριγλυκερίδια βρίσκονται σε φυσιολογικές τιμές στο αίμα μας, τότε όχι μόνο δεν προκαλούν προβλήματα υγείας, αλλά ευνοούν τη λειτουργία του οργανισμού μας. Ωστόσο, όταν τα επίπεδά τους στο αίμα μας αυξάνονται -και συγκεκριμένα όταν ξεπερνούν τα 150mg ανά dL- τότε αυξάνουν και τον καρδιαγγειακό κίνδυνο, την εμφάνιση αθηρωματικής πλάκας, εμφράγματος και εγκεφαλικού επεισοδίου! Το «φαινόμενο» αυτό ονομάζεται υπερτριγλυκεριδαιμία και είναι πραγματικά επικίνδυνο για την υγεία μας.

Δυστυχώς, η αύξηση των τριγλυκεριδίων στον οργανισμό μας συνδέεται με τον σύγχρονο τρόπο ζωής και συγκεκριμένα, με την κακή διατροφή, την υψηλή κατανάλωση αλκοόλ, το κάπνισμα και την παχυσαρκία.

Αξίζει απλώς να σημειώσουμε πως εν έτει 2019, περίπου το 13% του συνολικού ενήλικου πληθυσμού της Ελλάδας έχει δυσλιπιδαιμία, -δηλαδή εμφανίζει αυξημένη χοληστερίνη, τριγλυκερίδια- ενώ σύμφωνα με την Ελληνική Καρδιολογική Εταιρεία η χώρα μας φαίνεται πως είναι αντιμέτωπη με μία «επιδημία παχυσαρκίας»!

Πώς θα περιορίσουμε τα τριγλυκερίδια και τον κίνδυνο

Για να προστατέψουμε, λοιπόν, την καρδιά μας και τη συνολική υγεία μας, είναι σημαντικό να κάνουμε ορισμένες αλλαγές στη διατροφή και την καθημερινότητά μας.

Η μείωση της πρόσληψης «κακών» λιπαρών (όπως το βούτυρο και τα τηγανητά) και η αύξηση της κατανάλωσης περισσότερων φρούτων και λαχανικών σε καθημερινό επίπεδο, αποτελεί ένα πολύ καλό πρώτο βήμα. Για παράδειγμα, είναι σημαντικό να αποφεύγουμε την κατανάλωση βουτύρου, γλυκών και επεξεργασμένων σκευασμάτων (γιατί περιέχουν τρανς λιπαρά οξέα), να καταναλώνουμε καθημερινά μικρές ποσότητες από ξηρούς καρπούς -όπως αμύγδαλα ή καρύδια- και να καταναλώνουμε κόκκινο κρέας μόνο μία φορά κάθε 15 ημέρες.

Το δεύτερο και εξίσου σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, αφορά στην πρόσληψη των Ω3 λιπαρών οξέων τα οποία είναι απαραίτητα για τον οργανισμό μας. Υπάρχουν σε πολλά τρόφιμα, όπως ο λιναρόσπορος και τα καρύδια αλλά κυρίως, σε ψάρια όπως ο σολομός, το σκουμπρί και οι σαρδέλες. Ωστόσο, για να μπορούμε να τα λαμβάνουμε σε επαρκείς ποσότητες, καλό είναι να στραφούμε σε ένα φαρμακευτικό σκεύασμα που είναι πλούσιο σε Ω3. Προσοχή, όμως! Πρέπει να είστε σίγουροι πως είναι κλινικά αποδεδειγμένο ότι το εν λόγω προϊόν λειτουργεί ευεργετικά για την καρδιαγγειακή λειτουργία και πως βρίσκεται υψηλά στις προτιμήσεις γιατρών και φαρμακοποιών, όπως το Omacor® το οποίο κυκλοφορεί στη χώρα μας.

Η τρίτη κίνηση που αξίζει να κάνει κάποιος, σχετίζεται με την άσκηση. Έστω και 30 λεπτά ήπιας άσκησης την ημέρα αρκούν για να προστατέψουν την καρδιά μας, να μειώσουν τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων, να περιορίσουν το βάρος μας και να βελτιώσουν την υγεία μας. Είναι, λοιπόν, σημαντικό να αρχίσουμε να κινούμαστε περισσότερο.

Σε κάθε περίπτωση, το πλέον σημαντικό βήμα για την προστασία της υγείας και της καρδιάς μας είναι εκείνο της πρόληψης. Η έγκαιρη διάγνωση μπορεί πράγματι να σώσει ζωές και να βελτιώσει την ποιότητα ζωής των ασθενών. Με την τεχνολογία στον τομέα της ιατρικής να έχει εξελιχθεί σε σημαντικό βαθμό τα τελευταία χρόνια, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα αυξημένα… τριγλυκερίδια, μπορούν να αντιμετωπιστούν εγκαίρως.

Ό,τι συμβαίνει, σκάει και στο Instagram! Ακολούθησέ μας!

DPG NETWORK

TOP ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ened ΜΕΛΟΣ ΕΝΕΔ Monetized by DPG Digital Media ©2010-2019 Newsbomb.gr - All rights reserved