ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ

Δύο αντιλαθρεμπορικά σκάφη σαπίζουν και χάνουμε 1 δισ. ευρώ το χρόνο

Δύο αντιλαθρεμπορικά σκάφη σαπίζουν και χάνουμε 1 δισ. ευρώ το χρόνο

Το 2009 (πριν 5 χρόνια δηλαδή) το υπουργείο Οικονομικών αγόρασε δύο ταχύπλοα αντιλαθρεμπορικά σκάφη, τα οποία παρέδωσε στο ΣΔΟΕ για τη δίωξη των λαθρεμπόρων καυσίμων και τσιγάρων, που κινούνται στις ελληνικές θάλασσες.


Του Κώστα Χαρδαβέλλα

Η αγορά των δύο ταχύπλοων σκαφών κόστισε 2 εκατ. ευρώ.

Σήμερα, 5 χρόνια μετά την αγορά τους, τα δύο σκάφη σαπίζουν ακίνητα στη μαρίνα του Αγίου Κοσμά και τα δημόσια ταμεία μόνο από τη λαθρεμπορία πετρελαίου χάνουν κάθε χρόνο 1 δισ. ευρώ.

Από τις 17 Οκτωβρίου 2013, η Γ' Υποδιεύθυνση ελεγκτών του ΣΔΟΕ έχει ενημερώσει το Υπουργείο Οικονομικών με έγγραφο, με αριθμό πρωτοκόλλου 29128, για την άμεση ανάγκη δεξαμενισμού των 2 σκαφών δίωξης των λαθρεμπόρων που έχουν τα ονόματα «Ποσειδώνας» και «Ερμής». Συγκεκριμένα, στο έγγραφο αυτό του ΣΔΟΕ αναφέρονται τα εξής: τα πιστοποιητικά κλάσης των 2 σκαφών έχουν λήξει και η υφαλορύπανσή τους είναι μεγάλη με συνέπεια τη μείωση της υπηρεσιακής τους ταχύτητας και την υπερφόρτωση των κινητήρων πρόωσης αυτών. Χρειάζονται άμεση αντικατάσταση των ανοδίων που προστατεύουν τα πλοία από την ηλεκτρόλυση, ενώ οι ψευδάργυροι που χρειάζονται οι άξονες και οι προπέλες των πλοίων είναι σε άθλια κατάσταση και προχωρημένη σήψη.

Με λίγα λόγια τα δύο σκάφη, που εννοείται θα πιάναμε τους λαθρέμπορους, είναι πλέον σε πλήρη αχρηστία.

Αποκαλυπτική είναι και η τύχη των 3 διαφορετικών επιτροπών που συγκροτήθηκαν σε διάστημα 15 ετών για την αντιμετώπιση της λαθρεμπορίας και νοθείας καυσίμων στην Ελλάδα. Η πρώτη επιτροπή συστάθηκε το 1998 και έκανε ένα πόρισμα, το οποίο εξαφανίστηκε. Η δεύτερη επιτροπή συστάθηκε το 2007 και το πόρισμά της τέθηκε στο αρχείο. Και η τρίτη επιτροπή συστάθηκε το 2009, όπου όπως αποκαλύπτει ο γενικός γραμματέας Διαφάνειας του υπουργείου Δικαιοσύνης, κ. Γιώργος Σούρλας, «τα μέλη της επιτροπής του 2009 ανέφεραν ότι για την ολοκληρωμένη παρακολούθηση διακίνησης καυσίμων ναυτιλίας, θα έπρεπε το σύστημα να είχε ως σημείο εκκίνησης την παρακολούθηση των διυλιστηρίων, όπου εισάγονται πρώτες ύλες και εξάγονται από αυτά. Όμως στην επιτροπή δεν δόθηκε η αρμοδιότητα να συμπεριλάβει στο πόρισμά της και τα διυλιστήρια. Δεν χρειάζεται να πούμε τίποτα περισσότερο ως προς το γιατί» υποστηρίζει ο κ. Σούρλας.

Αυτό είναι το χαοτικό ελληνικό κράτος, στο οποίο καλούμε σοβαρούς επενδυτές να φέρουν τα λεφτά τους.

Δείτε τις φωτογραφίες:

Διαβάστε επίσης:

Ένας τόνος ηρωίνης σε αποθήκες της Αττικής - 11 συλλήψεις (pics)

Διαφυγόντες δασμοί 1.715.110 ευρώ από φορτίο λαθραίων τσιγάρων