ΕΘΝΙΚΑ

Κορβέτες: Νέα «ναυμαχία» στη Μεσογείων! «Σφήνα» Ιταλών και Ολλανδών – Φαβορί οι Γάλλοι με τις GoWind

Κορβέτες: Νέα «ναυμαχία» στη Μεσογείων! «Σφήνα» Ιταλών και Ολλανδών – Φαβορί οι Γάλλοι με τις GoWind
Γαλλικές κορβέτες Gowind έχει ήδη παραλάβει το Πολεμικό Ναυτικό της Αιγύπτου.
Wikipedia

Δεν παίζουν μόνοι τους οι Γάλλοι – Οι Ιταλοί «μπήκαν» στα ελληνικά ναυπηγεία και «πλασάρουν» τις δικές τους κορβέτες – Δεν εγκαταλείπουν την παρτίδα ούτε οι Ολλανδοί – Στην κορυφή της λίστας οι γαλλικές GoWind που τα έχουν όλα και συμφέρουν.

«Το ζήτημα της απόκτησης των κορβετών πάει πολύ καλά, ελπίζουμε πολύ σύντομα να έχουμε ανακοινώσεις. Υπάρχουν κάποιες συζητήσεις, όμως εκτιμώ ότι και το ζήτημα των κορβετών θα έχει αίσια έκβαση, όπως ακριβώς και με τις φρεγάτες».

Η φράση αυτή ανήκει σε κορυφαίο στέλεχος του Πολεμικού Ναυτικού, το οποίο ρωτήθηκε για την εξέλιξη της υπόθεσης των κορβετών και το πότε θα έχουμε… ευχάριστα. Όπως επεσήμανε, μπορεί οι κορβέτες να μην ανακοινώθηκαν μαζί με τις φρεγάτες Belh@rra και την αμυντική συμφωνία Αθήνας – Παρισιού, ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υπάρχει εμπλοκή στο ζήτημα, όπως έσπευσαν να υποστηρίξουν ορισμένοι. Αντιθέτως, όπως σημείωσε, οι διαπραγματεύσεις πάνε πολύ καλά, με την ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού να ελπίζει πως οι κορβέτες θα φτάσουν στην Ελλάδα πριν τις φρεγάτες.

Μέχρι στιγμής γνωρίζαμε ότι η κορβέτα που ενδιαφέρει την Ελλάδα είναι η γαλλική GoWind, με την κατασκευάστρια εταιρεία μάλιστα, τη Naval Group, να έχει καταθέσει μία ολοκληρωμένη πρόταση, συμφέρουσα οικονομικά και που ικανοποιεί σχεδόν πλήρως τις ανάγκες του Στόλου.

Ωστόσο, φαίνεται πως υπάρχουν και πάλι «μνηστήρες» που μπαίνουν… σφήνα στη διεκδίκηση της κατασκευής των μικρότερων πολεμικών πλοίων που θέλουν να εντάξουν στη φαρέτρα τους οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις. Ιταλοί και Ολλανδοί φέρονται να «πλασάρουν» τα δικά τους μοντέλα για το Πολεμικό Ναυτικό, τα οποία κάθε άλλο παρά αδιάφορα είναι.

Οι Ιταλοί της εταιρείας Fincatieri, που επισήμως ενδιαφέρονται για την εξυγίανση και επένδυση στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, προτείνουν την κορβέτα κλάσης Doha. Πρόκειται για ένα πλοίο με εξαιρετικές δυνατότητες και στοιχεία που χαρακτηρίζονται δελεαστικά. Είναι μεγαλύτερο από τις κορβέτες GoWind, με εκτόπισμα 3.250 τόνους, πλήρωμα 112 ατόμων και πανίσχυρο οπλισμό. Ειδικά για την αεράμυνα, φέρει αντιαεροπορικούς πυραύλους Aster 30, ενώ για πλήγματα κατά πλοίων φέρει Exocet MM40. Το σκάφος αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 28 κόμβων και έχει αυτονομία 21 ημερών. Ωστόσο, υστερεί στις ανθυποβρυχιακές δυνατότητες καθώς, δεν φέρει sonar τροπίδας, ένα εξαιρετικά σημαντικό στοιχείο για τον «αθόρυβο» πόλεμο του Αρχιπελάγους, με δεδομένο και το γεγονός ότι οι Τούρκοι θα εξοπλιστούν τα επόμενα χρόνια με τα «αόρατα» γερμανικά υποβρύχια κλάσης 214. Όσο για το κόστος μιας κορβέτας κλάσης Doha… «φαρμάκι»! Ξεπερνά τα 600 εκατομμύρια, τιμή δηλαδή διπλάσια σχεδόν από τις γαλλικές GoWind που είναι κοντά στα 350 εκατ. ευρώ η κάθε μία.

Δείτε στο βίντεο την ιταλική κορβέτα κλάσης Doha:

Οι Ολλανδοί της Damen επιμένουν στην κορβέτα Sigma 10514, το πλοίο δηλαδή που είχε προταθεί στο Πολεμικό Ναυτικό ως ενδιάμεση καινούρια λύση. Πρόκειται για ένα σκάφος μήκους 105 μέτρων, μέγιστου εκτοπίσματος 2.365 τόνων, ικανό να αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 28 κόμβων και αυτονομία 20 ημερών συνεχούς περιπολίας. Στην κλάση R.E. Martadinata που έχει επιλέξει η Ινδονησία, ο οπλισμός του σκάφους αποτελείται - μεταξύ άλλων – από 12 βλήματα MICA, 8 Exocet Block III και δύο τριπλούς τορπιλοσωλήνες.

Δείτε στο βίντεο την ολλανδική κορβέτα κλάσης Sigma 10514:

Η αλήθεια είναι ότι οι Γάλλοι είναι και πάλι το μεγάλο φαβορί, με κορυφαία στελέχη του ΓΕΝ να επισημαίνουν το πόσο σημαντική είναι η ομοιοτυπία μεταξύ των μονάδων επιφανείας για έναν Στόλο, αλλά και πόσες ευκολίες δίνονται αναφορικά με τη συντήρησή τους. Το γεγονός ότι οι κινητήρες των Belh@rra και των GoWind έχουν κοινά στοιχεία, τα ηλεκτρονικά συστήματα έχουν ομοιότητες, όπως και ο οπλισμός, δικαιολογούν απόλυτα την προτίμηση του Πολεμικού Ναυτικού στη γαλλική «συνταγή». Η εφοδιαστική αλυσίδα, η επισκευαστική υποδομή, η τεχνογνωσία και τα ίδια συνεργεία θα επιφέρουν την επιθυμητή οικονομία κλίμακος για το Στόλο. Επίσης, οι GoWind 2500 που αφορούν το Πολεμικό μας Ναυτικό, φέρουν sonar τροπίδας για τον ανθυποβρυχιακό πόλεμο, με τους αξιωματικούς του ΓΕΝ να ξεκαθαρίζουν ότι, δεν μπορεί η χώρα μας να προχωρήσει στην αγορά νέων πολεμικών πλοίων τα οποία δεν θα έχουν εξαιρετικές δυνατότητες στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο.

Επίσης, όπως αναφέραμε και πιο πάνω, το κόστος των γαλλικών GoWind είναι σχεδόν το μισό από τις ιταλικές Doha. Θυμίζουμε ότι πρόθεση της κυβέρνησης ήταν να διαθέσει 5 δισ. για την αγορά νέων πλοίων για το Πολεμικό Ναυτικό. Οι 3 φρεγάτες Belh@rra πλήρως εξοπλισμένες και με την μετέπειτα υποστήριξη άγγιξαν τα 3 δισ. ευρώ, επομένως απομένουν τουλάχιστον 2 δισ. για την αγορά κορβετών. Η κάθε GoWind με πλήρη οπλισμό και το FOS φτάνει μάξιμουμ τα 400 εκατ. ευρώ. Επομένως, μπορούμε να μιλάμε και για πάνω από 4 πλοία, όπως μας διαβεβαιώνουν και άνωτατες πηγές του ελληνικού «Πενταγώνου».

Σίγουρα η εμπλοκή της Fincatieri στα ελληνικά ναυπηγεία θα παίξει το ρόλο της, ενώ δεν αποκλείεται η κλάση Doha να αποτελέσει τη βάση για το πρόγραμμα της «Ευρωκορβέτας» («European Patrol Corvette») της Μόνιμης Διαρθρωμένης Συνεργασίας (PESCO), μία πρωτοβουλία της Ιταλίας και της Γαλλίας στην οποία συμμετέχει και η Ελλάδα, αλλά και η Ισπανία.

«Να είστε σίγουροι πως το Πολεμικό Ναυτικό ξέρει ποιο είναι το ιδανικότερο πλοίο για τις ανάγκες του. Θα επιτύχουμε και πάλι την καλύτερη διαπραγμάτευση και το καλύτερο αποτέλεσμα για το Στόλο μας», διαμηνύουν πηγές του Πολεμικού Ναυτικού, εκφράζοντας τη βεβαιότητα πως και η… κορβετιάδα που έχει ήδη ξεκινήσει στο ελληνικό «Πέντάγωνο», θα έχει αίσια έκβαση.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.