ΣΟΒΑΡΕΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΓΙΑ «ΠΑΓΙΔΕΣ» ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΝΕΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ

ΕΛΛΑΔΑ

Τέμπη: Η τραγωδία ήταν αναμενόμενη – Τι λένε Ισπανοί και Ιταλοί ειδικοί

Τέμπη: Η τραγωδία ήταν αναμενόμενη – Τι λένε Ισπανοί και Ιταλοί ειδικοί
Φωτογραφία αρχείου / EUROKINISSI

Τέμπη: Μια τραγωδία που ήταν προδιαγεγραμμένη, σύμφωνα με Ιταλούς και Ισπανούς σιδηροδρομικούς, συντελέστηκε με τη σύγκρουση των δύο τρένων στον «Ευαγγελισμό». Νέες καταγγελίες για ελλείψεις και κακοτεχνίες που μπορεί να οδηγήσουν σε αντίστοιχα δυστυχήματα.

Τα χρόνια προβλήματα στους ελληνικούς σιδηροδρόμους έρχονται στην επιφάνεια μετά την τραγωδία στα Τέμπη. Σύμφωνα με όσα ανέφεραν στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Alpha Ευρωπαίοι ειδικοί στον κλάδο, εργαζόμενοι σε αυτόν για δεκαετίες και πρόεδροι αρμόδιων φορέων, το δίκτυο στην Ελλάδα ήταν τέτοιο που «φώναζε» πως κάποια στιγμή, το μοιραίο θα συμβεί. Όπως δυστυχώς συνέβη στα Τέμπη και έκοψε το νήμα της ζωής 57 συνανθρώπων μας.

«Οι πρώτες σιδηροδρομικές γραμμές εδώ με αυτόματο σύστημα τήρησης της απόστασης - για να καταλάβετε - εγκαταστάθηκαν ήδη από τη δεκαετία του 1930», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Πασκουάλε Τάντεο, τομεάρχης μεταφορών της CGIL στην Ιταλία. Ο ίδιος, μάλιστα, δεν αποδέχεται και τη δικαιολογία περί κλοπών υλικών από τις γραμμές, τονίζοντας πως υπάρχουν λύσεις ακόμα και για αυτό. «Αποφασίσαμε να θωρακίσουμε το περίβλημα των καλωδίων με τσιμέντο, εννοώ μπετόν αρμέ και σε κάποιες περιπτώσεις ρίξαμε τσιμέντο απευθείας πάνω στα καλώδια», τόνισε.

Την ίδια στιγμή, ο πρόεδρος των Ευρωπαίων Μηχανοδηγών, Χουάν Φράιλε, από την Ισπανία εξηγεί το γιατί το δυστύχημα στα Τέμπη ήταν, δυστυχώς, αναμενόμενο. «Στην Ελλάδα έπρεπε να υπάρχει μια σειρά από προληπτικά μέτρα και εδώ δεν υπήρχε καν αυτόματο σύστημα», σχολίασε.

«Εμείς το 2010 ήμασταν στην Ελλάδα για μια εκδήλωση. Μεταφέραμε τις ανησυχίες μας για την έλλειψη επενδύσεων στις υποδομές, την υλικοτεχνική υποδομή και την κακή εκπαίδευση των εργαζόμενων στην εταιρεία σιδηροδρόμων», τόνισε.

Καταλήγοντας, ο Χουάν Φράιλε εξήγησε πως «Ήταν προβλέψιμο το δυστύχημα. Δεν είχαν ληφθεί τα μέτρα εκείνα που θα το απέτρεπαν».

Τέμπη: «Τυφλά» drones και γραμμές «φαντάσματα» στον ΟΣΕ – «Βροχή» οι καταγγελίες

Το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη έφερε στην επιφάνεια δεκάδες προβλήματα, ελλείψεις και εγκληματικές αμέλειες στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

Το γιατί, βέβαια, έπρεπε να συμβεί ένα τόσο φρικτό δυστύχημα για να ελεγχθούν όλα όσα συμβαίνουν εδώ και δεκαετίες, αλλά και να διορθωθούν τα κακώς κείμενα είναι το μεγαλύτερο ερώτημα που για την ώρα παραμένει αναπάντητο. Καθημερινά, όμως, έρχονται στο προσκήνιο και νέες αποκαλύψεις που αποδεικνύουν ότι ήταν θέμα χρόνου, δυστυχώς, να συμβεί κάτι τόσο τραγικό όπως το δυστύχημα στα Τέμπη

Μηχανοδηγοί και σταθμάρχες περιγράφουν ιστορίες… καθημερινής τρέλας αναφορικά με ό,τι επικρατεί στο σιδηροδρομικό δίκτυο και τον ΟΣΕ γενικότερα. Στο κεντρικό δελτίο του Open αποκαλύφθηκαν δύο τέτοιες περιπτώσεις, που καταδεικνύουν ότι μια σειρά από παθογένειες, ελλείψεις και εγκληματικές παραλείψεις στους ελληνικούς σιδηροδρόμους, οδήγησαν στην τραγωδία στα Τέμπη.

Στην πρώτη περίπτωση, τον περασμένο Οκτώβριο, μηχανοδηγοί στον Προαστιακό εντόπισαν ένα καμένο αυτοκίνητο δίπλα στις γραμμές. Προφανώς και το συγκεκριμένο όχημα θα μπορούσε να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα ή και ατύχημα, αφού ήταν σε απόσταση μερικών μέτρων από τις ράγες. Οι καταγγελίες των εργαζόμενων, αφορούν ωστόσο και τη σύμβαση για τα drones που έχει υπογράψει ο ΟΣΕ, η οποία κόστισε χιλιάδες ευρώ, και διερωτώνται πως είναι δυνατόν να μην έχουν δει και καταγράψει το καμένο όχημα που βρισκόταν σχεδόν πάνω στις ράγες.

Στη δεύτερη περίπτωση, στη Ροδόπολη, τα δέντρα έχουν καλύψει τα φωτοσήματα τα οποία δεν λειτουργούσαν. Ακόμα, όμως, κι αν λειτουργούσαν δεν θα μπορούσε να τα δει ο μηχανοδηγός καθώς έχουν καλυφθεί από τα δέντρα. Άλλη μια επικίνδυνη κατάσταση, στην οποία θα μπορούσαν να προκληθούν σοβαρά προβλήματα και ατυχήματα.

Ένα ακόμα δείγμα του ακατάσχετου «πάρτι» που γινόταν στον ΟΣΕ, αποτελεί και η σιδηροδρομική γραμμή… φάντασμα στην Αιτωλοακαρνανία. Πρόκειται για μια γραμμή που εγκαινιάστηκε παραμονές των εκλογών του 2004, κόστισε περίπου 10 εκατ. ευρώ στο ελληνικό δημόσιο αλλά δεν μπήκε ποτέ σε λειτουργία.

Μάλιστα, είχε γίνει και σχετική εκδήλωση στον σταθμό του Αιτωλικού, ο κόσμος είχε εκφράσει τη χαρά του για την επαναλειτουργία της αυτοκινητάμαξας, αλλά έκτοτε δεν πραγματοποιήθηκαν δρομολόγια. Επιπλέον, αποδείχθηκε πως ακόμα και η γραμμή που κατασκευάστηκε δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις, όπως αποκαλύπτει το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Open.

Σχετικές ειδήσεις